ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری

بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند. «ما مطلع هستیم که قاطبه شب‌ها اعضای پایداری با احمدی‌نژاد جلسه مشترک دارند. در این جلسات برخی از اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری […]

image_pdfimage_print

بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند.

«ما مطلع هستیم که قاطبه شب‌ها اعضای پایداری با احمدی‌نژاد جلسه مشترک دارند. در این جلسات برخی از اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری شرکت می‌کنند و در حرف‌های خود می‌آوردند که مثلاً دیشب فلان‌جا بودیم و فلان اتفاق افتاد. مرتب راجع به این‌ها در مجلس صحبت می‌کنند.»

سخنان غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس نسبت به جلسات «مخفی» به همین مورد ختم نشد؛ او از جلسه «مخفی» دولتمردان تدبیر و امید در سطح وزیر با جبهه پایداری در «سکوت» روحانی می‌دهد و در همین راستا گفت«بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند.

حتی بعضاً دفاع‌هایی از آن‌ها می‌کنند که اصلاً این مسائل پالس‌های خوبی از طرف دولت نیست. تعدادشان در خود دولت کم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما می‌رسد.

به طور مثال صلابتی که در آقای جهانگیری برای ادامه راه است یا آن وفاداری که در آقای نوبخت است و حتی برخی اعضا مثل آقای پورمحمدی که از اصولگراترین اعضای کابینه هستند، متاسفانه در برخی دیگر نیست.

عده‌ای به هر حال خط خود را از دولت جدا کرده‌اند و وفادار به دولت نیستند. به هر حال در سطح دولت و کابینه هم متاسفانه این جریان وجود دارد. شک نکنید که برخی اعضای کابینه اگر دولت به روز سختی برسد، با این دولت و آقای روحانی نخواهند بود و با کمترین فوت وقت به صف مقابل می‌پیوندند.

آقای روحانی باید سریعاً برای این افراد فکری بکند و قبل از اینکه کار سخت‌تر شود، یک خانه‌تکانی اساسی در کابینه انجام دهد. وقتی برخی دولتمردان حتی در سطح وزیر با گروهی مثل جبهه پایداری ارتباطات سیاسی دارند، چنین خانه‌تکانی‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.»

سپس غلامعلی جعفرزاده نسبت به چگونگی واکنش روحانی به این ارتباط پنهان میان برخی از اعضا دولت و جبهه پایداری از جریان‌های سیاسی رقیب و منتقد دولت اظهار داشت «الان اعضای اصلی و مؤثر دولت این مسائل را می‌دانند و فقط مانده که چقدر توان اصلاح در دولت وجود داشته باشد.آقای روحانی آدم با حوصله‌ای است و می‌خواهد در یک فضای تعاملی این موضوع را حل و فصل کند. اما مشخصاً رییس دولت نمی‌تواند بیاید درباره وزیرش چنین حرفی بزند. هیچکس توقع این رفتار را ندارد. اما هواداران دولت توقع دارند که اعضای غیرهمسو از دولت کنار گذاشته شوند. چون به هر حال وقتی یک وزیر غیرهمسو در کابینه باشد، تمام مجموعه تحت امرش غیرهمسو می‌شوند و یک‌باره یک وزارتخانه راهی جدا از راه دولت می‌رود.»

انتهای خبر