«آقای خنده‌رو» از فدراسیون فوتبال رفتنی شد

حالا که ترکیب نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص ‌و نایب‌رئیسی کفاشیان هم محرز شده است، به نظر می‌رسد ‌در روزهای خیلی نزدیک، شاهد خداحافظی یکی از سرسخت‌ترین و عجیب‌ترین مدیران ورزشی کشور با صندلی‌ ریاستش باشیم! به گزارش اعتدال پرس، اکوفارس نوشت : سرانجام با معرفی نامزدهای پست‌های کلیدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نائب‌رئیسی علی […]

image_pdfimage_print

حالا که ترکیب نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص ‌و نایب‌رئیسی کفاشیان هم محرز شده است، به نظر می‌رسد ‌در روزهای خیلی نزدیک، شاهد خداحافظی یکی از سرسخت‌ترین و عجیب‌ترین مدیران ورزشی کشور با صندلی‌ ریاستش باشیم!

به گزارش اعتدال پرس، اکوفارس نوشت : سرانجام با معرفی نامزدهای پست‌های کلیدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نائب‌رئیسی علی کفاشیان در این مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر فوتبال آسیا مشخص ‌گشت و به این ترتیب، گمانه‌زنی‌ها در خصوص رفتن علی کفاشیان از فدراسیون فوتبال به واقعیت نزدیک و نزدیک‌تر شد.

به گزارش «تابناک»، سرانجام امروز کاندیداهای پست‌های کلیدی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص ‌و علی کفاشیان با حمایت کشورهای منطقه مرکزی، تنها کاندیدای این منطقه معرفی شد تا نایب‌رئیسی او در انتخابات پیش ‌روی در اردیبهشت‌‌ مسجل شود و او در کنار پنج نایب‌رئیس دیگر و نیز شیخ سلمان بحرینی در بالا‌ترین سطح تصمیم‌گیری AFC قرار بگیرند. 

پیش از این، کنفدراسیون فوتبال آسیا‌ برای انتخابات پست نایب‌رئیسی به پنج منطقه تقسیم می‌شد؛ اما در انتخابات پیش‌روی، منطقه مرکزی به مناطق پنج‌گانه اضافه شد و ایران با توجه به نفوذ بالاتری که نسبت به سایر کشورهای این منطقه داشت با هماهنگی همه کشورهای عضو، کاندیدای پست نایب‌رئیسی منطقه مرکزی در انتخابات پیش‌رو معرفی شد و سرانجام در اردیبهشت‌ماه، علی کفاشیان در یک انتخابات بدون رقیب به آرزویش می‌‎رسد و یکی از کرسی‌های مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تصاحب خواهد کرد. این البته اتفاق مثبتی است و فوتبال کشورمان بعد از سال‌ها، بار دیگر صاحب یک کرسی مهم و تأثیرگذار بین‌المللی خواهد شد؛ کرسی که چندی پیش با شاهکار کفاشیان و علی‌آبادی از دست رفته بود.

اما این مسأله علاوه بر این یک پیام دیگر هم دارد و آن اینکه به احتمال فراوان، فوتبال ایران از اردیبهشت‌ماه به بعد یک رئیس دیگر ‌در رأس خود خواهد دید و سرانجام علی‌کفاشیان ساختمان سئول را ترک خواهد کرد. علی کفاشیان در سال‌های حضورش در فدراسیون فوتبال منتقدان فراوانی داشت و افکار عمومی هم بعد از عملکرد ضعیف این فدراسیون در مقایسه با دو رئیس قبلی‌اش، بار‌ها خواستار برکناری او شده بودند. اما علی کفاشیان در همه این سال‌ها بی‌توجه به منتقدان، افکار عمومی و رسانه‌ها با دیپلماسی لبخند کارش را پیش برد، ولی تغییر دولت و در ادامه آن وزارت ورزش، موجب شد تا موقعیت علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال متزلزل شود.

محمود گودرزی برای اینکه بفهمد آبش با علی کفاشیان توی یک جوب می‌رود یا خیر، تنها چند ماه وقت لازم داشت. شرکت در جام‌جهانی برزیل موجب شد تا علی کفاشیان و مدل مدیریتی‌اش کاملا از چشم گودرزی بیفتد و وزیر بعد از آن حتی تلفن‌های کفاشیان را هم جواب ندهد و او را به حضور نپذیرد. بالا بودن تیغ تعلیق اما مانع می‌شد تا آنچه مطلوب نظر همه بود در رأس فدراسیون فوتبال اتفاق بیفتد.

در این میان اما یک موضوع کفاشیان تیمش را گرفتار کرد. بی‌انضباطی مالی فراوان که موجب شد اعضای مجمع در آستانه برگزاری مجمع سالیانه موضع‌گیری سفت و سختی در خصوص کفاشیان و گزارش مالی مخدوشش بگیرند و همین ‌موجب شد تا علی کفاشیان خطر حذف را احساس کند، زیرا فهمیده بود مجمع دیگر مجمع سابق نیست و اعضای آن فعالانه در حال اظهار نظر هستند.

این ‌گونه بود که شرایط برای قرار دادن کفاشیان در تنگنا در حال فراهم شدن بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند با اعمال نفوذ وزارت ورزش در حکم تاثیرگذار‌ترین عضو مجمع روز سختی در دی‌ماه در انتظار علی کفاشیان است. با این حال همه چیز در روز مجمع بی‌سروصدا و آرام گذشت؛ اما بعد از آن بود که کفاشیان روی یاران نزدیکش خط کشید و نبی و آیت‌اللهی را از فدراسیون فوتبال کنار گذاشت. به این ترتیب این ظن قوت گرفت که کفاشیان برای ‌ماندن در رأس قدرت، یاران پرانتقاد خود را قربانی کرده است.

اما با ورود مجلس شورای اسلامی به ماجرای ابهامات مالی فدراسیون و پرونده هوشنگ مقدس، معلوم شد که اوضاع برای کفاشیان همچنان متزلزل است. او که در نوزدهم اسفند امسال یک مجمع فوق‌العاده ‌در پیش‌ روی دارد با تاکتیک خرید زمان و به تعویق انداختن مجمع، قصد داشت خودش را به انتخابات نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال برساند تا با کسب کرسی در AFC خیلی آرام و بی‌سروصدا از فدراسیون کنار بکشد تا هم فشارهای موجود از سوی نهادهای بالا دستی روی او کم شود و هم اینکه همچنان در فوتبال ایران نقش پرنگ و تأثیر‌گذاری داشته باشد.

حالا که ترکیب نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص ‌و نایب‌رئیسی کفاشیان هم محرز شده است، به نظر می‌رسد ‌در روزهای خیلی نزدیک شاهد خداحافظی یکی از سرسخت‌ترین و عجیب‌ترین مدیران ورزشی کشور با صندلی‌ ریاستش باشیم. به نظر دوستی سفت و سخت کفاشیان با شیخ بحرینی رئیس‌کنفدراسیون آسیا چندان برای او و فوتبال ایران هم بد نشده است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که هنوز وضعیت کفاشیان و پرونده مالی فدراسیون مشخص نیست.

انتهای خبر