نجفی در گفتگوی اختصاصی با اعتدال پرس، جوسازی برخی رسانه ها را تکذیب کرد: کتبا انصراف خود از انتخابات اتاق بازرگانی تبریز را اعلام کرده ام/ کسانی وارد اتاق شوند که جایگاه واقعی آنرا احیاء کنند

شهردار تبریز، ضمن اعلام انصراف رسمی خود از انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی تبریز، خبرسازی برخی رسانه ها مبنی بر بازگشت دوباره وی به عرصه انتخابات را تقبیح کرد. به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر گفت: همانطورکه قبلا نیز اعلام شده بود، به درخواست برخی […]

image_pdfimage_print

شهردار تبریز، ضمن اعلام انصراف رسمی خود از انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی تبریز، خبرسازی برخی رسانه ها مبنی بر بازگشت دوباره وی به عرصه انتخابات را تقبیح کرد.

به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر گفت: همانطورکه قبلا نیز اعلام شده بود، به درخواست برخی بزرگواران و مسئولان ارشد استان از جمله آقای استاندار و رئیس محترم شورای شهر تبریز، که معتقد بودند بنده تمام انرژی و وقت خود را در سنگر خطیر شهرداری تبریز و توسعه و آبادانی این شهر مصروف کنم، لذا انصراف خود را از این انتخابات بطور کتبی اعلام کردم.

دکتر نجفی، با بیان اینکه اتاق بازرگانی و اتاق اصناف دو بال اصلی توسعه شهر هستند، افزود: فعالان اقتصادی نقش بزرگ و مهمی در انجام رسالتهای شهرداری تبریز در جهت آبادانی و توسعه شهر دارند چرا که بخش عظیمی از درآمدهای شهرداری از محل عوارض دریافتی از قبل فعالیتهای اقتصادی بوده و بسیاری از پروژه های شهری توسط همین فعالان اقتصادی، تامین سرمایه و اجرا می شود.

این فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی تبریز، با اظهار تاسف از عملکرد اتاق بازرگانی تبریز در سالهای اخیر گفت: این اتاق در چهار سال گذشته نقش اصلی خود را از دست داده بود و دوره اخیر بدترین دوره در طول فعالیت اتاق بازرگانی تبریز تلقی می شود.

وی در ادامه گفتگوی خود با اعتدال پرس، با تاکید بر اینکه باید افرادی در این اتاق حضور داشته باشند که بتوانند جایگاه واقعی اتاق بازرگانی تبریز را احیاء کنند، گفت: توصیه من به اعضای اتاق این است که فعالین اقتصادی واقعی و چهره های شاخص و ملی را که توانند اثرگذار باشند، انتخاب کنند.اتاق بازرگانی تبریز

متن نامه انصراف دکتر نجفی که وی در اختیار اعتدال پرس قرار داد، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای مجتبی خسروتاج

معاون محترم توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت

و رئیس انجمن نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن

با سلام و تهیت؛

 از نخستین سال‌های آغاز مسئولیت در بخش‌های مختلف مدیریتی، همواره بر این باور بوده‌ام که پیش‌برد اهداف اجرایی، جز با نقش‌آفرینی حوزه‌های اقتصادی میسر نخواهد شد. این باور، در واقع، ریشه‌ در آموزه‌هایی دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی، به خصوص در دو دهه اخیر، در محورهایی از قبیل حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف، عنوان کرده‌اند. محورهایی که برآیند همگی آن‌ها، «حماسه اقتصادی» مورد نظر معظم‌له و نهایتاً ارتقای سایر شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی کشور است.

این رویکرد که از آغاز دوره تصدی بر شهرداری تبریز نیز همچنان باور قلبی اینجانب بوده، انگیزه‌ اصلی‌ حضورم را در هشتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن، فراهم ساخت. از سوی دیگر، افزایش هماهنگی و هم‌افزایی بین ظرفیت‌های گسترده صنفی و صنعتی شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی با مباحث مدیریت شهری، ایجاد بستر منطقی و قانونی برای حمایت از رویکردهای سرمایه‌گذاری، نکته دیگری بود که اینجانب را برای نامزدی در هشتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن راغب می‌کرد.

علی رغم این، با توجه به درخواست استاندار خدوم آذربایجان‌شرقی و رییس محترم شورای اسلامی شهر تبریز، و تاکید ایشان بر این‌که « حضور بنده ممکن است با تحت‌الشعاع قرار دادن برنامه‌های شهرداری، به روند پرشتاب حرکت‌های تحول‌آفرین مدیریت شهری تبریز لطمه وارد کند» انصراف خود را از نامزدی در هشتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن، اعلام می‌کنم.

با این حال، کماکان خود را خادم فعالان صنفی، صنعتی، تجار و بازرگانان متعهد و دلسوز دانسته و قدردان حمایت ها و اظهار لطف ایشان هستم.

امید آن که برگزاری پرشور این انتخابات، موجب حضور افراد دلسوز و توانمند در اتاق بازرگانی و حرکت به طرف شاخص‌های «حماسه اقتصادی» شود.

با احترام

صادق نجفی

انتهای خبر