جدال آسیایی ها را تبریز برد/ تراکتور در تبریز پرسپولیس را له کرد + حواشی مسابقه و سخنان مربی و بازیکنان

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در مهمترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال برابر تیم پرسپولیس به پیروزی رسید تا رکورد نباختن در مقابل این تیم در تبریز را پابرجا نگهدارد. به گزارش اعتدال پرس، بازیکنان تراکتورسازی که عصر امروز یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و در حضور ۳۰ […]

image_pdfimage_print

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در مهمترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال برابر تیم پرسپولیس به پیروزی رسید تا رکورد نباختن در مقابل این تیم در تبریز را پابرجا نگهدارد.

به گزارش اعتدال پرس، بازیکنان تراکتورسازی که عصر امروز یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و در حضور ۳۰ هزار تماشاگر میزبان بازیکنان تیم پرسپولیس بودند از فرصت دیدار خانگی به خوبی استفاده کرده و دریک بازی برتر موفق به شکست شاگردان حمید درخشان شدند.

تیم پرسپولیس که درلیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین نتایج را به نام خود ثبت کرده و از دوبازی دو پیروزی کسب کرده است، دراین دیداربا گلی که شاهین ثاقبی دردقیقه ۶۲ به ثمر رساند، مغلوب شد و سه امتیاز ارزشمند این دیدار را از دست داد تا شادمانی به اردوی تراکتوری ها برود.

دقایق ابتدایی نیمه نخست این مسابقه با حمله بازیکنان تراکتورسازی به روی دروازه پرسپولیس آغاز شد اما این روند زیاد طول نکشید وبازیکنان پرسپولیس خیلی زود با دراختیار گرفتن توپ و میدان دروازه حریف را با خطر رو به رو کردند.شکست پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی

بازیکنان این تیم با به حرکت درآوردن توپ برروی زمین وارسال از کناره ها موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند که از دست رفت.

تیم تراکتورسازی دردقایق ابتدایی دوبار توسط ادینیو صاحب فرصت شد که این موقعیت ها نیز به همان ترتیب برای این تیم از دست رفت.

مهم ترین خطرجدی بازیکنان پرسپولیس دردقیقه ۱۴ برروی دروازه تراکتورخلق شد دراین دقیقه امید عالیشاه به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد و توپ را به بیرون ارسال کرد و گابریل را درموقعیت گلزنی قرار داد ولی این بازیکن با بی دقتی توپ را به اوت زد.

درادامه بازی از سوی دو تیم به صورت متعادل دنبال شد وتوپ بیشتردرمیانه زمین درجریان بود.

دراین دقایق لوسیانو ادینیو بیش ازدو بار دیگر خود را درموقعیت گلزنی قرارداد اما نتوانست دروازه سوشا مکانی را باز کند.

مهم ترین بخت گلزنی تیم تراکتورسازی در دقیقه ۲۷ برای این تیم با درخشش سوشا مکانی از دست رفت، دراین دقیقه شوت زیبا و سنگین فرشاد احمدزاده از روی یک ضربه ایستگاهی را مکانی روانه اوت کرد.

هنوزچند دقیقه ای ازاین فرصت نمی گذشت که تیم تراکتورسازی دردقیقه ۳۳ باردیگرصاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه تیم پرسپولیس شد و شوت زیبای ادینیو که درون چارچوب بود را بازهم مکانی دفع وبه کرنر فرستادتا دومین بخت این تیم از دست برود وبازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و بازیکنان به رختکن رفتند.

نیمه دوم همانطور که انتظار می رفت فشار بازیکنان تیم تراکتورسازی برروی دروازه تیم پرسپولیس بیشترشد دراین نیمه بازیکنان تراکتورچندین ضربه کرنر متوالی برروی دروازه سرخ های تهرانی زدند اما این فرصت ها هیچ کدام به گل تبدیل نشد.

شاگردان حمید درخشان که درنیمه دوم بازی تدافعی را به نمایش گذاشته بودند و چشم به ضد حملات داشتند فرصت چندانی برای ایجاد خطر برروی دروازه تراکتورسازی پیدا نکردند این روند تا دقیقه ۶۲ ادامه داشت و دراین دقیقه شاهین ثاقبی مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی از اشتباه مسلم بابک حاتمی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس نهایت استفاده را کرد و درموقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار گرفت.

مهاجم تراکتورسازی که مدافع پیش رو را جا گذاشته بود سوشا مکانی را دریبل و از جریان بازی خارج وسپس با ضربه بغل پا دروازه پرسپولیس را باز کرد.

درادامه بازیکنان پرسپولیس قدری جلو کشیدند ودرادامه این حملات شوت زیبای گابریل را حامد لک به بیرون فرستاد و ناجی دروازه تراکتور شد.

درخشان درادامه دست به دو تعویض زد و تیمش را هجومی تر کرد، اما این تاکتیک نیز موفق نبود و شاگردانش در به ثمر رساندن گل ناموفق بودند تا پس از دو بازی درخشان برابر لخویای قطر و بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا برابر تراکتورسازی ایران درلیگ برتر شکست دیگری را تجربه کردند.

تیم فوتبال تراکتورسازی با این پیروزی صاحب ۴۱ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد و تیم پرسپولیس نیز با ۲۶امتیاز در رده نهم باقی ماند.

دیداررفت دو تیم با پیروزی سه بریک تراکتورسازی درتهران پایان یافته بود.تراکتورسازی سال هاست که مقابل پرسپولیس در تبریز نباخته است.

 اولیویرا: پرسپولیسی‌ها می خواستند تمرکزمان را بر هم بزننداولیویرا: بازی سختی بود

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت:بازیکنان پرسپولیس در جریان بازی می خواستند با جر و بحث تمرکز ما را بر هم بزنند.

تونی اولیویرا در نشست خبری گفت:به همه شما خسته نباشید و حوش آمد می گوییمو می دانستیم یک بازی مهم در پیش رو داریم و همه دید که چه بازی سختی انجام دادیم .می دانستیم اگر تمرکزمان را حفظ کنیم می توانیم برنده باشیم و در ۹۰ دقیقه موقعیت های بسیاری به وجود آوردیم.

سرمربی پرتغالی تاکید کرد: در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی یک راز نهفته بود و آن این بود ما نباید خودمان را وارد یک بازی احساسی می کردیم، جایی که تیم ما را آنها تحریک می کردند. در چنین شرایطی ما نباید وارد جر و بحث شویم و حواس مان باید معطوف به بازی باشد.شاید همیشه این کار را نکرده ایمو گاهی اتفاقاتی در جریان بازی رخ داد که حوای ما را پرت کرد و چیزی نمانده بود تا چیزی را که ساخته بودیم را از بین ببریم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که پرسپولیس یک روز بیشتر از ما استراحت کرده بود. ما ضعف هایمان را می دانیم، اما در این مسابقه ضعف ها را برطرف کردیم.روی تیم مان کار می کنیم تا در سازماندهی کارهای دفاعی مان بهتر شویم و هر دفعه بهتر از قبل می شویم.

اولیویرا تاکید کرد: به تماشاگران تبریک می گویم، البته آنها باید بدانند برای ساخت یک تیم یک پروسه یک هفته یا دو هفته ای کافی نیست، حتما با کار کردن و تلاش بسیار می توانیم به هدف مان نزدیک شویم. ما فقط ١۴ نوع تمرین انجام می دادیم. خیلی مهم است که بازیکنان روی تمرین تمرکز کنند و خیلی خوب است که شما می بینید ما تلاش می کنیم تا به یک هارمونی مناسب برسیم.

سرمربی پرتغالی گفت: ما قصد داریم در ایام عید به بچه ها استراحت دهیم تا در کنار خانواده از تعطیلات لذت ببرند. اواخر ماه می کار ما تمام می شود و همه می دانیم انجام ٨ بازی در یک ماه کار ما را بسیار سخت می کند. باید تیم را بیشتر آماده کنیم و اجازه ندهیم از شرایط آرمانی فاصله بگیریم. اگر شما دو صندلی داشته باشید باید ببینید آیا قابلیت نشستن روی هر دو را دارید یا خیر. ما درگیر دو لیگ هستیم. بازی های آسیایی و لیگ.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه چقدر به جوانان تیم اعتماد دارد، گفت: خیلی مهم است که به جوانان اعتماد کنیم. البته آنها باید بدانند در هر جلسه از تمرین هر کسی در پست خود کارش را به درستی انجام دهد و همه باید آماده بازی کردن باشند. شاید اگر کسی به بازی گرفته نمی شود کیفیت لازم را ندارد و در چارچوب کار ما را بلد نیست. البته عده ای هم مصدوم هستند و من دوست دارم هر کسی در پست خود بازی کند اما وقتی مصدوم و محروم داریم ناچارا مجبور می شویم از بازیکنان در پست های مختلف استفاده کنیم.

مربی پرتغالی در پاسخ به سؤالی که آیا از همه بازیکنان جوان راضی هستید، گفت: من از همه راضی هستم امروز همه تلاش کردند و خوب بازی کردند. از بچه ها می خواهم در بازی های بعد از جان مایه بگذارند و همه تلاش خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به سؤالی که اگر می خواستید کسی را تعویض کنید، چه کسی بود، گفت: دوست ندارم نام کسی را ببرم. در دفاع راست مقداری با مشکل مواجه بودم ودر سمت چپم مجبور شدیم از بازیکنی که در سمت راست بازی می کرد استفاده کنیم به همین خاطر مقداری با چالش روبه رو شدیم. امیدوارم آندو تجربیاتش را به تیم انتقال دهد تا بازیکنان با یکسری مسائل آشنا شوند.

اولیویرا درباره اینکه درخشان گفته به دلیل بازی مقابل بنیادکار پرسپولیس مثل همیشه بازی نکرده، افزود: اگر آنها سه شنبه با بنیادکار بازی کردند ما چهارشنبه به مصاف الاهلی رفتیم. آیا این طور نبود؟ شاید پرسپولیسی ها خسته بودند اما ما از طریق هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، قابلیت خودمان و سازماندهی خوبی که داشتیم توانستیم این بازی را ببریم.

وی وقتی مورد خطاب مبنی بر اینکه آیا شاهین ثاقبی را به تیم ملی امید می دهید یا نه، قرار گرفت، با ممانعت مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال آذربایجان شرقی روبه رو شد چرا که به گفته مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال سؤالات فقط باید در حیطه این بازی انجام می شد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان این نشست خبری اظهار داشت: وقتی سوار تاکسی می شدم هم راننده تاکسی به من می گفت که وضعیت خط دفاعی تان ضعیف است اما الان دو بازی است که گل نمی خوریم و خط دفاعی مان بهتر شده و بازیکنان بیشتر هماهنگ شده و از نظر دفاعی فقط تیم ما ۴ نفر دفاع نمی کنند بلکه بازیکنان کاملا در دفاع کردن هماهنگ هستند و ما این سازماندهی دفاعی را به بازیکنان یاد دادیم و آنها هم یاد گرفتند و باید بدانید که ما در این بازی آماده بودیم اما حالا باید ببینم که این راننده تاکسی اگر مرا ببیند چه خواهد گفت.

ادینهو: مستحق پیروزی مقابل پرسپولیس بودیم/عصبانی نبودم

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، گفت: مستحق پیروزی مقابل پرسپولیس بودیم، چون موقعیت های بیشتری داشتیم و بهتر بازی کردیم.

لوسیانو ادینهو پس از پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، گفت: بازی و برد امروز را فراموش کردیم و از فردا برای دیدار هفته آینده تمرین می کنیم. وی ادامه داد: امروز خیلی خوب بودیم، بهتر بازی کردیم و موقعیت های بیشتری داشتیم، به همین دلیل مستحق پیروزی مقابل پرسپولیس بودیم.

بازیکن تراکتورسازی در خصوص عصبانیتش در جریان مسابقه گفت: عصبانی نبودم و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد.

رحیم‌زاده: به نتیجه دلخواهمان رسیدیم/به خاطر حضورم در زمین اخراج شدم

مربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: با پیروزی مقابل پرسپولیس به نتیجه دلخواهمان رسیدیم.

قادر رحیم زاده پس از پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پرسپولیس گفت: بازی خوبی بود و با کسب هر ۳ امتیاز به نتیجه دلخواهمان رسیدیم تا در کورس قهرمانی باقی بمانیم. وی در خصوص صحنه اخراجش از بازی، گفت: در صحنه ای فکر کردم بازیکنان می خواهند با هم درگیر شوند به همین وارد زمین شدم و بعد از صحبت ناظر بازی با داور اخراج شدم.تیموریان: در ضربات آخر بی‌دقت بودیم/ مشکلی با محمد نوری ندارم

تیموریان: در ضربات آخر بی‌دقت بودیم/ مشکلی با محمد نوری ندارم

کاپیتان جدید تراکتورسازی، گفت: در دیدار مقابل پرسپولیس در ضربات آخر سهل انگار و بی دقت بودیم.

آندرانیک تیموریان پس از پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پرسپولیس گفت: هر دو تیم بازی سنگینی را انجام داده اند اما موقعیت های زیاد و خوبی را روی دروازه حریف خلق کردیم، البته متاسفانه در ضربات آخر سهل انگار و بی دقت بودیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که پرسپولیس را باز هم در ورزشگاه یادگار امام شکست دادیم تا با کسب این ۳ امتیاز در کورس قهرمانی ماندیم. امروز با برنامه بودیم چرا که در طول هفته روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس کار کردیم و با شناخت کامل به میدان آمدیم. بازیکنان تراکتورسازی امروز فعل خواستن را صرف کردند.

تیموریان در خصوص عصبی بودنش در زمین و درگیری با محمد نوری گفت: ۱۵ سال است که با محمد نوری دوست هستم و مشکلی با او ندارم این در طبیعت فوتبال است اما تمام صحبت هایمان دوستانه بود.

وی در خصوص صحنه ای که مانع اعتراض صادقیان با گرفتن پایش گفت: پیام جوان است و زود از کوره در می رود و باید خودش را بیشتر کنترل کند تا بتواند به فوتبال ما کمک کند.

تیموریان در پاسخ به این سؤال که آیا از انتخاب تراکتورسازی و حضورش در این تیم رضایت دارد یا نه، گفت: از حضور در این تیم خوشحالم چرا که خاطرات خوبی از مردم و این تیم دارم. بعد از بازگشت از انگلستان هم تراکتورسازی را انتخاب کردم و خوشحالم که به این تیم بازگشتم. هر کاری از دستم برآید برای موفقیت تراکتورسازی انجام می دهم، تیم آرام و ساکتی داریم و کارمان را دور از حاشیه انجام می دهیم تا در پایان فصل دل هواداران را شاد کنیم.

 عابدینی: هر بازیکنی آرزویش است در تراکتورسازی بازی کند/ درگیری نوری با من به خاطر فشار بازی بود

بازیکن تراکتورسازی گفت: هر بازیکنی آرزویش است در تبریز بازی کند، امیدوارم من هم محبوب هواداران این تیم باشم.

فردین عابدینی پس از برتری یک بر صفر تراکتورسازی مقابل پرسپولیس گفت: بازی خوب و سختی بود. شب گذشته کادر فنی گفته بود که پرسپولیس ۲ بازی را برده و سرحال است. وی ادامه داد: ما امروز خیلی خوب بازی کردیم و خواست خدا بود که به برتری برسیم.

وی در مورد تشویق هواداران گفت: هر بازیکنی آرزویش است که در تراکتورسازی به میدان برود. امیدوارم من هم محبوب هواداران باشم.

بازیکن تراکتورسازی در مورد درگیری اش با محمد نوری عنوان کرد: چیز خاصی نبود؛ فشار بازی باعث شد که محمد نوری گردن من را بگیرد و بلافاصله خودش آمد و این موضوع را اعلام کرد که فشار بازی رویش اثر گذاشته بود.

عابدینی در مورد اینکه آیا مصدوم شده بود یا خیر، گفت: مصدوم نبودم در بازی قبلی بدون گرم کردن به میدان آمدم و هسترینگم کش آمده بود.

حاتمی در تبریز ماندگار شد

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس با کسب اجازه از سرمربی تیم خود همراه با این تیم به تهران بر نمی‌گردد.

بابک حاتمی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در بازگشت این تیم بهتهران همبازیانش را همراهی نخواهد کرد. حاتمی با کسب اجازه از حمید درخشان امشب را در تبریز ماندگار خواهد بود و قرار است فردا راهی تهران شود.

انتهای خبر