دکتر حاجی پور: وضعیت فعلی خدمات شرکت واحد پاسخگوی نیازهای فعلی تبریز نیست

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی توجه به مدیریت علمی در حوزه حمل و نقل عمومی را اجتناب ناپذیر دانست. به گزارش اعتدال پرس،احتشام حاجی پور طی سخنانی در کمیسیون حمل و نقل وخدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز توجه به توسعه کمی و کیفی ناوگان در کلانشهر تبریز را خواستار شد. وی با اشاره به […]

image_pdfimage_print

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی توجه به مدیریت علمی در حوزه حمل و نقل عمومی را اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش اعتدال پرس،احتشام حاجی پور طی سخنانی در کمیسیون حمل و نقل وخدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز توجه به توسعه کمی و کیفی ناوگان در کلانشهر تبریز را خواستار شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه BRT و حجم بالای جابجایی مسافر در این مسیر، لزوم افزایش اتوبوس در کاهش زمان انتظار مسافر را موثرخواند و افزود حداقل ۲۰ دستگاه اتوبوس باید در این مسیر افزایش یابد.

حاجی پور توجه به مدیریت علمی در حوزه حمل و نقل عمومی را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: روشهای سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نبوده و باید کارشناسان و برنامه ریزان حمل و نقل عمومی کارایی این حوزه را با بهره گیری از علم روز و توجه به توان افراد با تجربه افزایش دهند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری با تاکید براستفاده ازحمل و نقل ترکیبی در کلانشهر تبریز تصریح کرد: مدیران این حوزه باید به سمت حمل و نقل ترکیبی حرکت نمایند و این روش میتواند مشکلات فعلی را تا حدودی حل نماید.

وی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر را مهمترین نهاد خدمت در عرصه شهرداری تبریز دانست و افزود رسیدگی به امور رفاهی کارکنان این مجموعه خدوم بایستی دغدغه اصلی مدیران قرارگیرد.

وضعیت فعلی خدمات شرکت واحد پاسخگوی نیازهای فعلی تبریز نیستاتوبوس

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: علیرغم توسعه کمی وکیفی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در سال های گذشته، در وضعیت فعلی خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی پاسخگوی نیازهای فعلی کلانشهر تبریز نیست.

وی افزود: علیرغم توسعه کمی وکیفی ناوگان اتوبوسرانی در سالهای گذشته، شاهد کاستی ها بوده و در وضعیت فعلی خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی پاسخگوی نیازهای فعلی کلانشهر تبریز نیست.

شیری آذر تصریح کرد: حمل و نقل عمومی یک موضوع کاملا تخصصی بوده که باید با رویکرد علمی و بهره گیری از افراد متخصص و توانمند در بهبود و ارتقاء وضعیت فعلی تلاش کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز با انتقاد به عدم تحقق بودجه در بخش تامین وخرید اتوبوس جدید بویژه نوسازی ناوگان در سال ۹۳  تاکید کرد تکلیف و تعهد مدیران حمل ونقل براساس بودجه سال ۹۴ این خواهد بود که با تامین و خرید اتوبوسهای جدید، نوسازی و تامین قطعات ناوگان اتوبوسرانی، کاستیهای سالهای گذشته را جبران نمایند.

دکتر حبیب شیری آذر، وضعیت فعلی تاسیسات حمل و نقل عمومی بویژه سایه بانها ی جدید اجرا شده در مسیر BRT را مطلوب ندانسته و تصریح کرد: سایه بانهای جدید در سامانه تندرو نارضایتی شهروندان و مسافران این مسیر را به همراه داشته که خرید و تعبیه صندلیهای جدید به سایه بانها تا حدودی انتظارات شهروندان را تامین کرده و  باید تلاش کرد با اصلاح کاستیها، سایه بانهای مذکور به محور راحتی وآسایش مسافران تبدیل گردد.

وی با اشاره به عدم وجود پایانه های استاندارد در کلانشهرتبریز تاکید کرد احداث پایانه های مسافری برای ناوگان اتوبوسرانی بسیار مهم و ضروری است و دراین زمینه حمایتهای بیش از پیش اعضای محترم شورای اسلامی شهر و تلاش مدیران شهری در رفع این نقیصه اجتناب ناپذیراست.

شیری آذررئیس کمیسیون حمل و نقل وخدمات شهری شورای اسلامی توجه به مناطق کم برخودار درکلاشهر تبریز  را یکی از وظایف اصلی مدیران شهری عنوان کرد و افزود ما به عنوان خدمتگذاران مردم باید تلاش کنیم خدمات اتوبوسرانی، شاخص رضایت مندی شهروندان عزیز در این مناطق با بهره گیری از اتوبوسهای جدید افزایش یابد.

دکتر شیری آذر در بخش دیگری از سخنان خود، ارتقاء امور رفاهی کارکنان اتوبوسرانی را یکی از دغدغه  مهم اعضای محترم کمیسیون حمل  و نقل و خدمات شهری و سایر عزیزان عضو شورای اسلامی شهر خواند و افزود از هر طرح ولایحه ای که امور رفاهی کارکنان معزز شرکت واحد اتوبوسرانی را تامین و افزایش دهد حمایت میکنیم و آماده بررسی هرگونه پیشنهاد ها و تصویب آن دراین زمینه می باشیم.

شیری آذر طی سخنانی از تلاشهای مدیران ، مسئولین ، کارکنان بویژه رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که شبانه روزی در جهت ارائه خدمات به شهروندان تبریزی زحمات طاقت فرسایی را متحمل هستند صمیمانه تشکر وقدردانی کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد از سوی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ارائه گردید.

جلسه کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به منظور بررسی عملکرد، نیازها، چالشها وتعیین استراتژی سال ۹۴ شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور رئیس ، اعضا ، معاون حمل و نقل، مدیر عامل شرکت واحد و کارشناسان در محل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تشکیل گردید.

انتهای خبر