بیانیه انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاری آذربایجان‌شرقی از مسئولان دولت تدبیر و امید در استان: انتظارات و آرزوهای اهالی رسانه به یاس و ناامیدی تبدیل شد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاری آذربایجان‌شرقی گفت:سال ۹۳ با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش به پایان رسید با این حال انتظارات و آمال و آرزوهای اهالی رسانه از برخی مسئولان دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی به یاس و ناامیدی تبدیل شد. به گزارش اعتدال پرس، در بیانیه‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاری آذربایجان‌شرقی آمده است: سال ۹۳ با تمام پستی‌ها […]

image_pdfimage_print

انجمن صنفی روزنامه‌نگاری آذربایجان‌شرقی گفت:سال ۹۳ با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش به پایان رسید با این حال انتظارات و آمال و آرزوهای اهالی رسانه از برخی مسئولان دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی به یاس و ناامیدی تبدیل شد.

به گزارش اعتدال پرس، در بیانیه‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاری آذربایجان‌شرقی آمده است: سال ۹۳ با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش به پایان رسید با این حال انتظارات و آمال و آرزوهای اهالی رسانه از برخی مسئولان دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی به یاس و ناامیدی تبدیل شد و دستاوردی جز وعده و وعید و جریان تبلیغاتی برای مدیران مدعی پاسخگویی در بر نداشت.

این بیانیه‌ می‌افزاید: بدیهی‌ترین و مهم‌ترین خواسته انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی از مسئولان فرهنگی و سیاسی و اداری استان که سال‌هاست در پستوی وعده‌ها خاک می‌خورد ساماندهی وضعیت شاغلان این رشته و حرفه مقدس است که متاسفانه به دلیل ترس از تبعات اجرای آن، کسی جرأت و جسارت به خرج نمی‌دهد تا خود را در مظان گلایه و بدگویی اندک افرادی که به اشتباه به این شغل شریف روی آورده‌اند قرار ندهند. نهال دوستی را به جای خاشاک کبر و حسد بکاریم

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در این بیانیه خاطرنشان کرده است: از این رو در آغازین روزهای سال جدید انتظار فعالان مطبوعات از مسئولان امر، ساماندهی و ضابطه‌مند شدن فعالیت رسانه‌ای در سایه تفویض اختیارات قانونی به تشکل‌های مطبوعاتی است تا بدین ترتیب، راه برای سوءاستفاده‌های احتمالی برخی فرصت‌طلبان بسته شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: سال‌هاست که عدم پاسخگویی برخی از مدیران آذربایجان‌شرقی در کنار عدم انتقاد‌پذیری آنها به عنوان آفت بزرگ حوزه رسانه مشکلات بسیاری پدید آورده چرا که از یک سو از ارائه اطلاعات سریع و صحیح و صریح خودداری می‌کنند و از دیگر سو به کوچک‌ترین مطلب انتقادی واکنش تند و دفاعی نشان داده و آنها را به انحاء مختلف مورد مواخذه، توبیخ و تحقیر و چه بسا تهدید قرار می‌دهند.

امید است در سایه سیاست‌های دولت محترم و نیز وزارت ارشاد، این روند در آذربایجان‌شرقی اصلاح شود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: شهر اولین‌های ایران، در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها ظرفیت آن را دارد که بتواند خود را در عرصه گنجینه‌های مطبوعاتی و تاریخ روزنامه‌نگاری نیز به عنوان اولین شهر دارای موزه مطبوعات کند و بسترهای لازم برای راه‌اندازی این موزه و اسناد متعدد و متکثر تاریخی نیز برای این کار موجود است.

متاسفانه با وجود همه وعده‌های مسئولان و حتی مکان‌یابی راه‌اندازی اولین موزه مطبوعات آذربایجان‌شرقی و امضا تفاهم‌نامه بین انجمن و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی مبنی بر راه‌اندازی موزه مطبوعات در خانه حریری تبریز، تاکنون پیگیری‌های اصحاب رسانه استان و انجمن صنفی راه به جایی نبرده است.

از مسئولان دست اندرکار انتظار می‌رود نه برای عید ۹۴ بلکه حداقل به عنوان «عیدی سال ۹۵ روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی» راه‌اندازی و تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان‌شرقی را در خانه حریری محقق کنند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی ضمن پاسداشت حرمت اندیشه و قلم و قدم همه فعالان رسانه‌ای استان که مطالب آنها در چارچوب اطلاع رسانی صریح و شفاف بر اساس همه آموزه‌های دینی و مقررات نظام جمهوی اسلامی، شرافت انسانی و اخلاق حرفه‌ای منتشر می‌شود از همه مدیران ارشد استانی درخواست می‌کند تا برای حفظ ارزش‌های والای انسانی و اسلامی و ائتلای جایگاه فرهنگ و رسانه آذربایجان‌شرقی تعامل خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی را بیش از گذشته افزایش دهند تا شاهد تجلی فضای روشن صمیمیت و آگاهی و روشنگری باشیم.

انتهای خبر