گزارش کارنامه یکساله جبارزاده در نشست با خبرنگاران: مهمترین ضعف دستگاههای اجرایی استان از نگاه استاندار/ گزارش طولانی که استاندار را هم خسته کرد

دکتر جبارزاده روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کارها و اقدامات خوبی به رغم تنگناهای مالی در استان صورت گرفته اما متاسفانه این اقدامات به خوبی از سوی دستگاه ها اطلاع رسانی نشده است. وی در ابتدای ارایه گزارش مشروح و طولانی خود از عملکرد دولت در یک سال گذشته در سطح استان، […]

image_pdfimage_print

دکتر جبارزاده روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کارها و اقدامات خوبی به رغم تنگناهای مالی در استان صورت گرفته اما متاسفانه این اقدامات به خوبی از سوی دستگاه ها اطلاع رسانی نشده است.

وی در ابتدای ارایه گزارش مشروح و طولانی خود از عملکرد دولت در یک سال گذشته در سطح استان، با بیان اینکه از جمله ضعف هایی که دستگاه های اجرایی با آن روبرو هستند، فقدان ارایه گزارش واقعی عملکردشان از طریق رسانه هاست، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی استان در ارایه گزارش عملکرد اطلاعات را به صورت کامل در اختیار رسانه ها قرار ندادند و صادقانه عمل نکردند.

استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری وعده رئیس جمهور برای تشکیل فرهنگستان زبان ترکی، گزارشی از عملکرد دولت در بخش های مختلف ارایه کرد و گفت: در بخش فرهنگی کارهای بزرگی در استان انجام شده که می توان به تدوین و نهایی سازی اساسنامه تشکل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اشاره کرد که امیدواریم هرچه زودتر از سوی وزیر کشور اقدامات نهایی آن انجام شود.

اسماعیل جبارزاده گفت: ایجاد پایگاه اطلاعات فرهنگی و اجتماعی استان، برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن، راه اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، برپایی نمایشگاه قرآنی، نکوداشت تبریز، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی مراکز استان ها و چندین برنامه دیگر فرهنگی از جمله اقدامات فرهنگی دولت در آذربایجان شرقی بوده است.

وی افزود: ساخت هشت باب کتابخانه، بزرگداشت شهید باکری، کمک ۴۶۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز و بازسازی تالار معلم نیز در ردیف اقدامات فرهنگی دولت در استان در سال ۹۳ بوده است.

جبارزاده همچنین تحت پوشش قرار گرفتن برخی از نقاط استان توسط گیرنده های صدا وسیما استان را یکی از اهم فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: مقرر شده اکثر نقاط استان تحت پوشش گیرنده های صدا و سیمای استان قرار بگیرد.

کتمان آسیب های اجتماعی راهکار مناسبی برای حل آنها نیست

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بخش اجتماعی نیز نقشه پراکندگی آسیب های اجتماعی استان تهیه شده و با نگرش شفاف سازی آسیب ها و اطلاع رسانی در این خصوص، وارد عرصه شده ایم.

وی در ادامه گزارش خود به فعالیت های صورت گرفته در حوزه اجتماعی پرداخته و اذعان کرد: تا زمانی که آسیب های اجتماعی بصوت شفاف برای مردم گفته نشود و از مردم راه حلی نگیریم، قادر به رفع ناهنجاری های اجتماعی نخواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کتمان کردن آسیب های اجتماعی راه حل علمی برای حل انها نبوده، افزود: هیچ ابایی نداریم برای اظهار اینکه هم اکنون ۴۷۰۰۰ معتاد در استان وجود دار اما برای این معضل تمهیداتی از جمله راه اندازی مرکز نگهداری معتادان صورت گرفته است.

رتبه نخست کشوری آذربایجان شرقی در مشارکت مردمی در امور بهزیستی

جبارزاده گفت: در سایه افزایش مشارکت ها و کمک های مردمی در امور بهزیستی،این استان در سال ۹۳ رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

وی به خدمات دولت در بخش گردشگری و میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این بخش با هدف جلب توریست بیشتر، سه هتل به مجموع هتل های استان افزوده شده و در سالجاری بیش از دو میلیون مسافر داخلی و ۷۰۰ هزار مسافر خارجی از استان بازدید کرده اند.

جبارزاده خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان را نیز بسیار مقبول عنوان کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا شد و در کنار آن مجتمع های سلامت برای اولین بار در کشور در استان در حال اجراست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات احداث بزرگترین بیمارستان کودکان شمالغرب کشور در تبریز، افتتاح چند بیمارستان جدید در استان و گسترش فضاهای آموزشی درمانی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان است.

وی گفت: در دامپزشکی نیز متخصصان استان توانستند با واکسینه کردن بیش از ۱۳ میلیون راس دام، دام ها را در برابر بیماری لامپی اسکین مصون کنند و این موفقیت بزرگی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به خدمات و موفقیت های ورزشی استان اشاره کرد وگفت: ۱۱۲ ورزشکار در این مدت از استان در رقابت های بین المللی حضور یافتند که موفق به کسب ۸۹ مدال شدند و اداره کل ورزش و جوانان نیز رتبه اول کشور را حائز شد.

جبارزاده امنیت و خدمات انتظامی دولت در استان را مطلوب برشمرد و گفت: در سایه این خدمات، استان یکی از امن ترین مناطق کشور محسوب می شود و کشفیات نیروهای امنیتی، کاهش تلفات ۵۰ درصدی جاده ای و پنج درصدی سرقت در سایه همین خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یکسال گذشته نزدیک به ۱۶۰ مورد اعتراضات و تجمعات صنفی نیز در استان شکل گرفته که با پیگیری های شورای تامین، خواسته کارگران برطرف شده و مشکلات کارگران تبریز کف نیز به زودی از سوی شورای تامین پیگیری و رفع می شود.

جبارزاده از کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و صنعت، کاهش آلودگی هوا با توزیع بنزین یورو چهار و همچنین افزایش صادرات از گمرکات استان به ۱٫۶ میلیارد دلار بدون احتساب صادرات مس، به عنوان خدمات ارزنده دولت در یکسال گذشته یاد کرد.

وی گفت: در روابط خارجی نیز میز روسیه، ترکیه و آذربایجان در تبریز شکل یافته و نمایندگان ۲۱ کشور خارجی در استان حضور یافته و از نزدیک با ظرفیت های استان آشنا شده اند.

وی با اشاره به پایلوت قرار گرفتن استان در اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، گفت: راه‌اندازی سیستم “هاب پستی” برای نخستین بار در کشور در تبریز، اتصال یک‌هزار نقطه اداری به شبکه دولت و توسعه دفاتر پیشخوان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری بوده است.

استاندار جبارزاده همچنین از اجرای طرح اصلاح نظام اداری ۳۰ در ۵۰ در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: اصلاح نظام اداری و ارتقای سلامت دستگاه‌ها از سیاست‌های اصلی استان خواهد بود.

پروژه آزادراه تبریز – بازرگان سال آینده کلید می خورد

وی در ادامه تصویب پروژه آزادراه تبریز- بازرگان را مهم‌ترین رویداد عمرانی استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: این پروژه شاهراه ارتباطی ایران و اروپاست که بهره‌برداری از آن می‌تواند شکوفایی اقتصادی استان را در پی داشته باشد.

گزارش طولانی که استاندار را هم خسته کرد

استاندار آذربایجان شرقی حدود یک ساعت گزارش عملکرد یک سال دولت در استان را بیان کرد با این حال زمانی که نوبت به گزارش پروژه ها و عملکرد عمرانی رسید، “گفت: بنده خسته شدم و ادامه ارایه گزارش عملکرد را به معاون عمرانی آقای پورمهدی واگذار می کنم”.

محمد صادق پور مهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد عمرانی گفت: توسعه مقبره الشعرا و موزه قاجار ،تصویب آزاد راه تبریز-مرند-بازرگان بعد از بعد از سالیان ،اجرا و اتمام راه آهن میانه تبریز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان،تجهیز قطار شهری تبریز،افتتاح نخستین باند بتنی کشور در فرودگاه تبریز، در اولویت قرار دادن انتقال آب به دریاچه ارومیه و آب رسانی به بیش از ۱۰۰ روستا را از جمله فعالیتهای استانداری آذربایجان شرقی در این حوزه بود.

وی در خاتمه گفت: ما در استانداری آذربایجان شرقی در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید آماده ایم تا تمامی پروژه های نیمه تمام در استان را به بخش خصوصی واگذار کرده و در این جهت از مردم طلب کمک می نماییم.

انتهای خبر