حاشیه های متنی و تصویری نشست خبری استاندار : سوالاتی که مجال پرسیدن نیافتند/ گزارش طولانی که استاندار را هم خسته کرد

استاندار آذربایجان شرقی در آخرین روزهای سال یکی از نادر جلسات خبری خود را با اصحاب رسانه استان برگزار کرد. به گزارش اعتدال پرس، این نشست که سومین نشست عمومی استاندار با خبرنگاران در طول سال جاری بود، با حاشیه های مختلفی همراه بود که با صرف نظر از برخی از آنها(به دلیل خودسانوسوری!) به […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی در آخرین روزهای سال یکی از نادر جلسات خبری خود را با اصحاب رسانه استان برگزار کرد.

به گزارش اعتدال پرس، این نشست که سومین نشست عمومی استاندار با خبرنگاران در طول سال جاری بود، با حاشیه های مختلفی همراه بود که با صرف نظر از برخی از آنها(به دلیل خودسانوسوری!) به چند مورد در زیر اشاره می کنیم:

* اسماعیل جبارزاده در نشست خبری خود با خبرنگاران، گزارش عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی را بصورت پاورپوینت ارائه کرد که در نوع خود قابل توجه بود.

* در این نشست که با هدف ارایه گزارش عملکرد یکساله دولت در سطح استان برگزار شده بود، طولانی و ریز بودن گزارشات ارائه شده زیاد به چشم خورد طوریکه گلایه برخی خبرنگاران را موجب شد.

وقتی استاندار از ارایه عملکرد دولت تدبیر و امید خسته می شود

نشست خبری استاندار

* جبارزاده بیش از یک و نیم ساعت بطور مستمر به ارائه آمار و اطلاعات پرداخت و سخنان وی آنچنان طولانی شد که خود وی نیز از این گزارش طولانی خسته شد و زمانی که نوبت به گزارش پروژه ها و عملکرد عمرانی رسید، “گفت: بنده خسته شدم و ادامه ارایه گزارش عملکرد را به معاون عمرانی آقای پورمهدی واگذار می کنم”.

* استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری وعده رئیس جمهور برای تشکیل فرهنگستان زبان ترکی، از تدوین و نهایی سازی اساسنامه تشکل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر از سوی وزیر کشور اقدامات نهایی آن انجام شود تا نشان دهد این وعده رئیس جمهور حتی با انجام تغییرات اصلاحی بازهم به سرانجام نهایی نرسیده است و همچنان باید به انتظار نشست.

* ساخت ۸ باب کتابخانه، بازسازی تالار معلم و تحت پوشش قرار گرفتن برخی نقاط استان توسط گیرنده های صدا وسیما جزء مواردی بود که به عنوان مهمترین فعالیتهای فرهنگی استان بیان شد.

* واکسینه کردن چند میلیون دام و طیور استان نیز از جمله موارد مندرج در گزارش استاندار از مهمترین اقدامات استان در سال اخیر بود.

* دکتر جبارزاده در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه از جمله ضعف هایی که دستگاه های اجرایی با آن روبرو هستند، فقدان ارایه گزارش واقعی عملکردشان از طریق رسانه هاست، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی استان در ارایه گزارش عملکرد اطلاعات را به صورت کامل در اختیار رسانه ها قرار ندادند و صادقانه عمل نکردند. این سخنان استاندار در حالی بود که بخش مهمی از این ضعف به خود استانداری و نهادهای مرتبط با امر اطلاع رسانی بر می گردد.

تعطیلی جلسات شورای اطلاع رسانی استان که ریاست آنرا معاون سیاسی استاندار و دبیر آن رئیس روابط عمومی استانداری است و وظیفه سیاستگذاری و نظارت عالیه بر امر اطلاع رسانی را دارد، و نیز ارتباط گیری گزینشی و ضعیف روابط عمومی استانداری با رسانه ها و همچنین رکود فعالیتهای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان از جمله ضعف ها و دلایل اصلی انتقاد مورد اشاره استاندار می باشد.

* جبارزاده رونمایی از پایگاه جدید اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی را موفقیتی برای روابط عمومی استانداری دانست. این درحالیست که این پایگاه با گذشت بیش از یکسال کماکان دارای نواقص مهمی چون عدم دسترسی به آرشیو و حذف اخبار سالهای گذشته و نیز فعال نبودن برخی لینکهای آن و همچنین حذف بخش اخبار ادارات و … می باشد ضمن اینکه سرعت و حجم خبر رسانی سایت استانداری کاهش قابل توجهی نست به گذشته پیدا کرده است.

* استاندار همچنین گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، این پایگاه رتبه نخست در میان استانداری‌های کشور را از لحاظ میزان بازدید داشته است. این اظهارات نیز در حالیست که مراجعه به آخرین امار ارائه شده در سایت آلکسا که سایت مرجع جهانی برای اعلام رتبه بندی سایتها بر اساس میزان بازدیدکنندگان هر سایت می باشد، مشخص می کند که سایت استانداری خراسات رضوی با ۲۱۸ رتبه بالاتر از سایت استانداری آذربایجان شرقی قرار دارد. (تصویر زیر) ضمن اینکه سایت استانداری آذربایجان شرقی بصورت پرتال و با کارکرد توامان خبری و خدمات دهی بوده و مقایسه آن با سایتهای صرفا خبری دیگر استانداری ها نادرست است. معلوم نیست چنین گزارشات غلطی به چه منظوری برای استاندار داده می شود و بهتر است استاندار محترم مراقب موارد مشابه احتمالی اینچنینی باشد.

سوالاتی که بی جواب ماند

* در این نشست نسبتا طولانی صرفا به ارائه گزرش عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی در سال ۹۳ اختصاص پیدا کرد و تعدادی از خبرنگاران به دلیل عدم فرصت دهی به آنان برای پرسش و پاسخ از استاندار آذربایجان شرقی اعتراض داشتند.

* مدیرمسئول اعتدال پرس در پایان این نشست و زمانیکه استاندار قصد ترک جلسه را داشت، در گفتگوی کوتاه با وی انتقاد خبرنگاران را به جهت فراهم نشدن فرصت طرح سوالات خود، بیان کرد که آقای جبارزاده قول داد حتما در فرصت مناسب نشست دیگری برای این منظور برگزار خواهد کرد.

نشست خبری استاندار

نشست خبری استاندار

نشست خبری استاندار

نشست خبری استاندار

* مقایسه رتبه سایت استانداری آذربایجان شرقی با سایت استانداری خراسان رضوی (برای بزرگ نمایی روی تصویر کلیک کنید)

رتبه سایت استانداری

 

انتهای خبر