جزئیات فینال خونین لیگ برتر والیبال: درگیری شدید پلیس با هواداران والیبال اورمیه/ نشست اظطراری شورای تامین استان/ تیم شهرداری تبریز هم از دریافت جام انصراف داد +تصاویر

تیم والیبال شهرداری اورمیه در دیدار پایانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران در یک بازی جنجالی با شکست برابر پیکان تهران بعنوان نائب قهرمانی مسابقات اکتفا کرد. به گزارش اعتدال پرس، در دیدار فینال این رقابت‌ها که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم پیکان تهران با حساب ۳ بر ۲ موفق به پیروزی و […]

image_pdfimage_print

تیم والیبال شهرداری اورمیه در دیدار پایانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران در یک بازی جنجالی با شکست برابر پیکان تهران بعنوان نائب قهرمانی مسابقات اکتفا کرد.

به گزارش اعتدال پرس، در دیدار فینال این رقابت‌ها که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم پیکان تهران با حساب ۳ بر ۲ موفق به پیروزی و کسب دوزادهمین قهرمانی خود در لیگ برتر والیبال شد.

اما فینال این مسابقات با حاشیه هایی پر رنگ تر از متن روبرو شد.

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اورمیه در این خصوص نوشت: پس از نایب قهرمانی تیم والیبال شهرداری اورمیه با حمایت بی نظیر هواداران اعزامی  این باشگاه به ورزشگاه آزادی تهران، هواداران این باشگاه مورد بی مهری و ضرب و شتم یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی تهران قرار گرفنتد.

پلیس بدون اینکه گناهی متوجه تماشاگران باشد، به بهانه نامعلوم به شدت به سرکوب تماشاگران پرداخت. گفته ها حاکی از زخمی شدن شدید یک هوادار کم سن و سال اورمیه ی بر اثر ضربات باتوم است.

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اورمیه در ادامه این گزارش می افزاید: با توجه به مستندات موجود، شهردار اورمیه و مدیر عامل باشگاه شهرداری اورمیه با همکاری سردار کرمی  به شدت پیگیر مسائل پیش آمده بوده  و در تهران ماندنی شدند .

حواشی فینال خونین:

شدت برخورد اورمیه ای ها و پلیس و عوامل امنیتی سالن والیبال آزای به حدی بود که کار به برخورد فیزیکی با بازیکنان و حتی شهردار اورمیه هم کشیده شد و پیراهن دوتن از ملی پوشان شهرداری که برای جلوگیری از سرکوب تماشاگران سد ایجاد کرده بودند توسط مامورین پاره شد. پیراهن پوریا فیاضی و شهرام محمودی دو ملی پوش تیم شهرداری اورمیه که برای جلوگیری از ضرب و شتم هواداران وارد عمل شدند پاره شد.

محمد حضرت پور شهردار اورمیه با توجه به وضع پیش آمده دستور به عدم شرکت بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری اورمیه در مراسم اهدا مدال ها داد.

تیم والیبال شهرداری تبریز که ساعاتی قبل از بازی فینال و در بازی رده بندی با شکست میزان خراسان به مقام سوم لیگ برتر دست یافته بود در اعلام همبستگی و همدردی با همنام اورمیه ای خود از دریافت جام، مدالها و هدایای خود انصراف داد. با این موضع گیری مراسم اختتامیه رسما لغو شد.

تمام این حاشیه‌ها موجب شد جشن قهرمانی تیم پیکان برگزار نشود و شاگردان اکبری جام را بالای سر نبرند.

گفتنی است داور زنی ریس فدراسیون والیبال تنها نظارگر اتفاقات واقعه بوده و واکنشی مبنی بر اعتراض بر مسائل پیش آمده نشان نداده است.

در حوادث چهارشنبه ورزشگاه آزادی خبرنگاران هم از آسیب مصون نماندند تا جاییکه نوشین احسانی خبرنگار فارس و نیما زرگر زاده از صداوسیما مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفته و مجروح شدند.

عباسپور یکی دیگر از خبرنگاران اعزامی به تهران در این مورد به آینانیوز گفت: مامورین به بهانه اینکه سقف سهمیه تعیین شده برای تیم میهمان، یعنی ۱۰۰۰ نفر تکمیل شده از ورود بیش از نیمی از تماشاچیانی که از اورمیه آمده بودند جلوگیری کردند و این افراد پشت درمانده بعد از بازی هم بدون اینکه در جریان بازی قرار بگیرند مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند.

خبرنگاران اعزامی گزارش می دهند مامورین بدون اینکه گناهی متوجه تماشاگران باشد با شدت به سرکوب تماشاگران می پرداخت و کار به جایی رسید که محمد حضرت پور شهردار اورمیه خود شخصا وارد عمل شد.

952545_335.jpg

952563_903.jpg

952564_287.jpg

* در پایان مسابقه برخی از تماشاگران که از شرایط میزبانی ناراحت بودند به سمت خبرنگاران حمله کردند تا بتوانند گلایه‌های خود را اعلام کنند. حمله‌ور شدن تماشاگران به برخی خبرنگاران موجب بروز برخی درگیری‌ها شد.

* در خارج از سالن والیبال نیز زد و خورد ادامه پیدا کرد.

هوادران پیکان که در دیدار مقابل شهرداری تبریز نهایت بی انضباطی و توهین‌ها را نثار تیم تبریز کردند و رئیس سازمان لیگ هم در پایان بازی رای به محرومیت هوادران پیکان داد اما روزِ بعد از بازی تنها لیدرهای پیکان از حضور در سالن محروم شدند.

فینال لیگ برتر والیبال

بانوی خبرنگار ارومیه‌ای که از نزدیک شاهد این ماجرا بود نتوانست جلوی اشک هایش را بگیرد و سوژه روز رسانه ها شد.

دیدار فینال لیگ برتر والیبال

هوادران ورزش آذربایجان و وتلیبال دوستان این دیار از کشورمان از عملکرد فدراسیون گله مندند و خواستار رسیدگی مسئولان به این امر هستند.

 

تکمیلی:

کریم فروزان در اعتراض به حوادث تلخ مسابقه فینال سوپر لیگ والیبال ایران از ریاست هیئت والیبال آذربایجان غربی استعفا داد.

امروز کریم فروزان با انتشار یک بیانیه خطاب به اعضاء مجمع هیئت والیبال آذربایجان غربی و فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به حوادث تلخ مسابقه فینال سوپر لیگ والیبال که روز گذشته در تالار فدراسیون والیبال در تهران برگزار شد از سمت خود استعفا داد.

در این میان برخی مسئولین و نمایندگان مجلس نیز پایشان به ناآرامی های روز چهارشنبه ورزشگاه آزادی باز شد.
نادر قاضی پور رسما با چندین خبرگزاری و رسانه مصاحبه کرده و این اقدامات را محکوم کرده است. این نماینده مجلس طی تماسی با خبرنگار آینانیوز گفت : باوجودیکه شروع کننده درگیری یکی از تماشاچیان بود ولی من تا مجازات متخلفین این درگیری ها موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی اظهار داشت طی تماس تلفنی با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی گزارشات خود را تقدیم ایشان کرده و از آخرین نتایج پیگیری حوادث ورزشگاه آزادی باخبر شدم.

گفتنی است بعد از نشست اضطراری شورای تامین استان آذربایجان غربی که غروب امروز به ریاست علیرضا رادفر برگزار شد، استاندار آذربایجان غربی و معاون سیاسی امنیتی اش تلفنی با معاون امنیتی وزیر کشور گفتگو کرده و خواستار پیگیری حوادث فینال لیگ برتر باشگاههای کشور و برخورد جدی با خاطیان آن شده اند.

همه این حوادث در حالی امروز به عنوان برگ سیاهی در کارنامه فدراسیون والیبال ثبت شد که این فدراسیون در یک تصمیم مشکوک و از قبل برنامه ریزی شده با دو بهانه وجود ویدئو چک و امنیت در سالن والیبال ورزشگاه آزادی تصمیم به برگزاری تک بازی فینال در این ورزشگاه گرفته که عملا هیچکدام از آنها محقق نشد.

-شنیده ها حاکی است سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه پاسداران فرماندهی انتظامی کشور که اهل اورمیه است خود راسا برای پیگیری ماجرای ورزشگاه آزادی وارد عمل شده است. به دستور فرمانده این نیرو کلیه تماشاگران بازداشت شده آزاد شدند.

-کاروان تماشاچیان پرشور اورمیه ای اعزامی به تهران در قالب ۱۶ اتوبوس به ارومیه برگشت.

انتهای خبر