برف و باران در راه آذربایجان شرقی/ وضعیت هوای استان در ایام نوروز

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه های پیش بینی هواشناسی، وضع جوی استان از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) بارانی و برفی با افزایش نسبی هوا همراه خواهد بود. براساس این گزارش وضع هوا فردا /جمعه/ نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش باران و برف در بعضی […]

image_pdfimage_print

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه های پیش بینی هواشناسی، وضع جوی استان از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) بارانی و برفی با افزایش نسبی هوا همراه خواهد بود.

براساس این گزارش وضع هوا فردا /جمعه/ نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش باران و برف در بعضی نواحی بصورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

این گزارش می افزاید: در نخستین روز از بهار ۹۴ هوای استان نیمه ابری و در بعضی نواحی ابری همراه با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

هواشناسی آذربایجان شرقی هوای استان در دوم فروردین سال ۹۴ را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد در بعضی نواحی به صورت رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و کاهش محسوس دما پیش بینی کرده است.

از سوم فروردین هوای استان دوباره با افزایش دما به سمت گرم شدن با احتمال بارش پراکنده باران و برف و اواخر وقت با کاهش ابر همراه خواهد بود.

چهارم فروردین آسمان آذربایجان شرقی صاف تا قسمتی ابری با افزایش نسبی دما (گرم می شود) همراه خواهد بود.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، رئیس پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه نقشه های پیش یابی نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان را از اواخر روز پنج شنبه نشان می دهد، خبر داد: احتمال بارش تگرگ و هم چنین یخبندان و کولاک برف در نواحی کوهستانی استان در روز یک شنبه پیش بینی می شود.

محمد اشجعی از وضعیت آب و هوای استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان میانه با دمای ۱۶ درجه بالای صفر گرم ترین و شهرستان سراب با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: دمای امروز تبریز ۹ درجه بالای صفر است که نسبت به دمای روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.احتمال یخبندان و کولاک برف در نواحی کوهستانی استان در روز یکشنبه

نفوذ سامانه بارشی از اواخر روز پبج شنبه

وی در رابطه با وضعیت آب و  هوایی استان در روزهای نخست سال ۹۴ اظهار کرد: نقشه های پیش یابی نفوذ تدریجی سامانه بارشی را نشان می دهد که از اواخر روز پنج شنبه هوای استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اشجعی تاکید کرد: این سامانه بارشی به طور متناوب از اواخر روز پنج شنبه تا روز یک شنبه موجب ابرناکی، وزش باد شدید(گاهی تا نسبتا شدید) و کاهش دما خواهد گردید.

رئیس پیش بینی سازمان هواشناسی استان هم چنین گفت: به نظر می رسدشدت فعالیت سامانه روز یک شنبه بیش تر بوده و احتمال بارش تگرگ در بعضی نواحی کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: ضمنا به سبب کاهش محسوس دما و وزش باد، یخبندان و کولاک برف در نواحی کوهستانی و گردنه های برف گیر استان پیش بینی می شود که این وضعیت اختلال در تردد جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای خبر