اولین تغییر مدیریتی استان در سال جدید کلید خورد/ خداحافظی خدایی از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

همانطورکه در خبر چند روز پیش از سوی این پایگاه خبری خبر داده شده بود(گمانه زنی تغییرات احتمالی در سال جدید)،در سال۹۴نیز قطار تغییرات مدیریتی همچنان ادامه خواهد داشت و نخستین مراسم تودیع و معارفه آذربایچان شرقی در سال جدید صبح امروز یکشنبه با معرفی مدیرکل جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد. […]

image_pdfimage_print

همانطورکه در خبر چند روز پیش از سوی این پایگاه خبری خبر داده شده بود(گمانه زنی تغییرات احتمالی در سال جدید)،در سال۹۴نیز قطار تغییرات مدیریتی همچنان ادامه خواهد داشت و نخستین مراسم تودیع و معارفه آذربایچان شرقی در سال جدید صبح امروز یکشنبه با معرفی مدیرکل جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس، در این مراسم که در محل تالار استاد نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برپا شد، با تجلیل از خدمات حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، منوچهر جعفری به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

در این آیین که با حضور محسنی، مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، وی با اشاره به سند چشم انداز کتابخانه های عمومی در افق ۱۴۰۴، گفت: با توجه به استانداردها ضروری است برای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع فضا ایجاد و برای هر نفر چهار نسخه کتاب وجود داشته باشد.

رمضانعلی محسنی گفت: طبق قانون شهرداری ها مکلفند نیم درصد از درآمدهای سالانه خود را برای توسعه کتابخانه های عمومی به حساب این نهاد واریز کنند.

وی افزود: طبق مصوبه سال ۹۳ اگر شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی خود به این نهاد کوتاهی کنند، این سهم از محل کمک های دولت به شهرداری ها کسر و واریز خواهد شد.

محسنی با اشاره به تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۸۲، اعلام کرد: طی این مدت ۶۰۳ باب کتابخانه عمومی از سوی مردم در قالب انتفاعی و یا واگذاری دایم به این نهاد واگذار شده است.

مدیر کل امور مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی با بیان اینکه ۱۳۷ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: با توجه به سبقه فرهنگی این استان در کشور، ضروری است جایگاه کتابخانه ها در سطح مناسب تری قرار گیرد.

گفتنی است منوچهر جعفری سابقه چند سال معاونت اداره کل کتابخانه های عمومی استان را در کارنامه خود دارد.

مطالب قبلی مرتبط با این خبر:

انتصاباتی که در آخرین روزهای سال ۹۳ انجام شد/ گمانه زنی تغییرات احتمالی در سال جدید۰۶ فروردین ۱۳۹۴

 

 

انتهای خبر