کلیسای سنت استپانوس جلفا پربازدید ترین مکان تاریخی آذربایجان شرقی/ جلفا دومین شهر پربازدید گردشگران نوروزی استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آمارهای دقیق دریافت شده بعد از شهرستان تبریز، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس، شهرستان مراغه و شهرستان اسکو در رتبه های بعدی قرار دارند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی این اداره کل، احمد حمزه زاده […]

image_pdfimage_print

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آمارهای دقیق دریافت شده بعد از شهرستان تبریز، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس، شهرستان مراغه و شهرستان اسکو در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی این اداره کل، احمد حمزه زاده با اشاره به میزان تردد خودروهای پلاک میهمان در محورهای مواصلاتی استان، گفت: در آخرین آمار تردد شمارهای اداره کل پایانه های استان از اولین روز آغاز بکار ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکنون، تردد پنج میلیون دستگاه خودرو ثبت شده است که با رشد ۶ الی ۸ درصدی همراه می باشد.

وی با اشاره به میزان بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان آذربایجان شرقی گفت: در بین موزه ها و اماکن تاریخی استان کلیسای سنت استپانوس با ۳۰ درصد افزایش بازدید، رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان ۳۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در بین این اماکن کلیسای سنت استپانوس با فروش ۳۰ هزار بلیط ورودی به این اثر تاریخی، با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده و در رتبه نخست موزه ها و اماکن تاریخی استان قرار دارد.

حمزه زاده اظهار داشت: در دور اول سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۳ تا ۹ فروردین جاری، تعداد ۱۹۲ هزار بلیط در موزه ها و اماکن تاریخی استان به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: بعد از کلیسای سنت استپانوس، رصدخانه مراغه و موزه آذربایجان در رتبه های بعدی بیشترین بازدید قرار دارند.

وی در ادامه در رابطه با میزان اسکان در اقامتگاه های استان نیز گفت: آخرین آمار دریافت شده از اقامتگاه هایی که آمار اقامت آن ها ثبت و ارایه می شود، برابر با ۱۹۶ هزار نفر می باشد.

انتهای خبر