ادعای روزنامه پاکستانی درباره هشدار ایران به پاکستان

روزنامه پاکستانی به نقل از مقامات سفارت این کشور در تهران مدعی شده است که تهران نسبت به عواقب حضور نظامی پاکستان در جنگ یمن به اسلام‌آباد هشدار داده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از «دان نیوز»، یکی از مقامات دولتی پاکستان روز گذشته فاش کرد: ایران پیشنهاد خود درباره مذاکرات در مورد […]

image_pdfimage_print

روزنامه پاکستانی به نقل از مقامات سفارت این کشور در تهران مدعی شده است که تهران نسبت به عواقب حضور نظامی پاکستان در جنگ یمن به اسلام‌آباد هشدار داده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از «دان نیوز»، یکی از مقامات دولتی پاکستان روز گذشته فاش کرد: ایران پیشنهاد خود درباره مذاکرات در مورد بحران یمن و شرکت احتمالی پاکستان در عملیات عربستان و متحدان آن علیه الحوثی‌ها را در ملاقات «نور محمد جدمانی» سفیر پاکستان در ایران و مقام ارشد وزارت امور خارجه این کشور در تهران داده است.

به گفته روزنامه پاکستانی، وزارت امور خارجه ایران به سفیر پاکستان گفته که تهران درمورد گزارش‌هایی مبنی بر شرکت احتمالی پاکستان در عملیات عربستان علیه الحوثی‌ها ملاحظات دارد.

دان نیوز نوشت: اتهاماتی درمورد پشتیبانی ایران از الحوثی‌ها وجود دارند اما «تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته با رد چنین اتهامات گفت: هیچ شواهدی مستند درمورد مداخله ایران در یمن تاکنون وجود ندارد و همچنین پاکستان نیز تاکنون تصمیمی درمورد شرکت در عملیات عربستان در یمن نگرفته‌است.

وزارت امور خارجه ایران در این ملاقات درمورد وارد شدن مذاکرات با پاکستان اظهار علاقه مندی نشان داد.

بر اساس منابع، تهران تاکید کرده که در مورد بحران یمن سیاست “عدم مداخله” را دنبال می‌کند.

وزارت امور خارجه ایران در مورد عواقب مداخله نظامی پاکستان در یمن به سبک دیپلماتیک هشدار داده است.

بر اساس این منابع،  جدمانی سفیر پاکستان در ایران، پیام این کشور را به وزارت امور خارجه پاکستان ارسال کرده است.

انتهای خبر