مخالفت فرمانداری تبریز با تجمع دانشجویان مقابل کنسولگری ترکیه/ شهرتی فر: برگزاری تجمع از رسم مهمان نوازی به دور است

فرمانداری تبریز با برگزاری تجمع دانشجویان در مقابل کنسولگری ترکیه مخالفت کرد. به گزارش اعتدال پرس، در پی درخواست دانشجویان از فرمانداری تبریز برای صدور مجوز جهت برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیه ،شب دوشنبه فرماندار تبریز با این درخواست مخالفت کرد. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجانشرقی در همین خصوص به […]

image_pdfimage_print

فرمانداری تبریز با برگزاری تجمع دانشجویان در مقابل کنسولگری ترکیه مخالفت کرد.

به گزارش اعتدال پرس، در پی درخواست دانشجویان از فرمانداری تبریز برای صدور مجوز جهت برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیه ،شب دوشنبه فرماندار تبریز با این درخواست مخالفت کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجانشرقی در همین خصوص به خبرنگار زیتون گفت: فرمانداری پس از دو روز وعده ی صدور مجوز، امشب با برگزاری این تجمع مخالفت کرد.

اکبری افزود: فرمانداری برای عدم صدور مجوز دلایل خود را داشت اما آنچه در این خصوص مغفول می ماند، جلوگیری از انجام وظیفه جنبش دانشجویی است. وی خاطرنشان کرد: ما مانع سیاست دولت در حوزه های مختلف نیستیم اما معتقدیم هم دولت باید به وظیفه خود عمل کند و هم جنبش دانشجویی.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی گفت: از دولت انتظار می رفت در مقابل اظهارات سخیف اردوغان موضع بگیرد اما این اتفاق نیفتاد، با اینحال دانشجویان تبریز با احساس وظیفه برای دفاع از کیان ملت شریف ایران خواستار مجوز برای اقدامی در شان ملت ایران شدند اما باز فرمانداری تبریز به نمایندگی از دولت مانع این موضوع شد.

اکبری افزود: با همه این اوصاف ما از قانون تمکین می کنیم و بنای خود را بر همدلی و همراهی و همزبانی با دولت می گذاریم و امیدواریم دولت در پیشبرد اهداف نظام موفق باشد.

شهرتی فر خاطر نشان کرد: حتماً دولت محترم نقطه نظرات خود را به آقای اردوغان در این سفر انتقال خواهد داد.

همچنین رحیم شهرتی فر در گفتگو با زیتون و در پاسخ به این سئوال که چرا مجوز برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیه به دانشجویان تبریز داده نشد، گفت: طبق قانون باید درخواست مجوز برگزاری تجمع، یک هفته قبل از تاریخ برگزاری داده شود که دانشجویان محترم تنها دو روز قبل اقدام به درخواست مجوز کرده بودند.

فرماندار تبریز افزود:علیرغم همه اینها، بنده سعی خود را برای بررسی و امکان صدور مجوز انجام دادم حتی بصورت شفاهی و کتبی پیگیر موضوع از وزارت کشور شدم لیکن بعد از بررسی های فرمانداری تبریز و استعلام از وزارت کشور برگزاری تجمع را در تبریز مصلحت ندیدیم.

این مقام مسئول درباره دلایل مصلحت ندانستن برگزاری تجمع گفت: خب سفر اردوغان به تهران بوده و برگزاری تجمع در تبریز خیلی موضوعیت نداشت از سوی دیگر فکر کردیم از رسم مهمان نوازی بدور است که همزمان با حضور رئیس جمهور ترکیه در کشورمان تجمع برگزار شود.

شهرتی فر در پایان خاطر نشان کرد: حتماً دولت محترم نقطه نظرات نظام را در این سفر به آقای اردوغان انتقال خواهد داد.

گفتنی است طی دو هفته اخیر اظهارات اردوغان بر علیه جمهوری اسلامی ایران موجی از اعتراضات را در داخل کشورمان به دنبال داشت حتی برخی از نمایندگان مجلس و تشکلهای مختلف دانشجویی خواستار لغو سفر وی به ایران شدند.

روحانی امروز سه شنبه پذیرای اردوغان در تهران بود.

 

انتهای خبر