رئیس شورای استان: دخالت اعضا در انتصابات شهرداری تا ابد پا برجاست!/ شورا از انتخاب شهردار پشیمان نیست

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دخالت اعضاء شورا در انتصابات شهرداری از زمان تشکیل شورا بوده است و تا ۱۰۰ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت و پایان‌پذیر نیست، دخالت مستقیم هم نباشد غیر مستقیم است! به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با تمجدید از عملکرد […]

image_pdfimage_print

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دخالت اعضاء شورا در انتصابات شهرداری از زمان تشکیل شورا بوده است و تا ۱۰۰ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت و پایان‌پذیر نیست، دخالت مستقیم هم نباشد غیر مستقیم است!

به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با تمجدید از عملکرد شهرداری، اظهار کرد: شورا از انتخاب شهردار پشیمان نیست چراکه وی فردی پرتلاش است و در سالی که گذشت عملکرد خوبی را از خود نشان داداه است.

وی افزود: شورای شهر به خوبی نیازهای شهر تبریز را می‌داند و اعضاء شورا نیز افرادی متخصص و کاربلد می‌باشند اما اینکه بعضا نمی‌توانیم حق مطلب را برسانیم به دلیل کمبود اعتبارات است. پروژه‌های شهرداری در سال گذشته با حمایت و تصویب شورا انجام یافت و در سال جاری نیز بهتر از گذشته خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه‌ی شورای شهر تبریز از زیباسازی ورودی‌های شهر در سال جاری خبر داد و گفت: نور پردازی، المان‌سازی و پیاده‌رو سازی از جمله موارد در دستور کار شهرداری برای زیباسازی شهر خواهد بود؛ علاوه بر آن کف‌سازی قسمتی از بازار تبریز در روزهای آتی شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث اتوبان شمال-جنوب یکی از پروژه‌های مهم شورا است که در مرحله مطالعاتی قرار داد و پس از اتمام مطالعه کارشناسی به مرحله‌ی اجرایی خواهد رسید. این اتوبان در کاهش ترافیک و تلفات رانندگی تاثیرگذار خواهد بود.

حاجی‌پور با بیان اینکه شورا از ۲۱ نفره بودن تا کنون ضرری ندیده است، بیان کرد: تبریز از پتانسیل انسانی چشمگیری برخوردار است، شورای فعلی نیز جوان است و مفید واقع شده اما احساس بنده بر این است که رقابت در انتخابات شورا بایستی شدیدتر باشد و متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین افراد به پارلمان محلی راه یابند.

وی در خصوص اظهارات شهردار تبریز مبنی بر انجام کارهای انتخاباتی توسط برخی مدیران شهرداری، ابراز کرد: هیچ‌کس حق ندارد از امکانات شهرداری برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود استفده کند، شورای شهر هم مخالف این کار است و با متخلفین از این امر برخورد قانونی خواهد شد، مدیران بدانند شهرداری جای کارهای سیاسی نیست.

رئیس شورای اسلامی استان یکی از اهداف شورا را رسیدگی به مناطق محروم و حذف حاشیه‌نشینی دانست و اذعان کرد: پارلمان محلی در حد توان در سال ۹۳ در مناطق محروم پروژه اجرا کرد که بارزترین آنها مسیرگشایی‌های متعدد در سطح شهر بود، در سال جاری نیز این پروژه‌ها ادامه خواهد یافت. شورا به منظور احیای بافت فرسوده و کمک به ساکنان مناطق حاشیه‌نشین در تصویب تعرفه عوارض محلی حاشیه‌نشینان را از پرداخت هزینه به منظور اخذ پروانه ساخت معاف کرده است.

وی افزود: دخالت اعضاء شورا در انتصابات شهرداری از زمان تشکیل شورا بوده است و تا ۱۰۰ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت و پایان‌پذیر نیست، دخالت مستقیم هم نباشد غیر مستقیم است!

احتشام حاجی‌پور با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌ی میدان آذربایجان در ۳ ماه آینده، خاطرنشان کرد: طرح تبادل میدان آذربایجان از اولویت‌های اول شورا در سال گذشته بود اما به علت عدم اتمام کارهای مطالعاتی به مرحله‌ی اجرایی نرسید، در اینجا لازم است بگویم پروژه‌‌هایی که جایگزین برخی طرح‌های اولویت‌دار شورا شد برای شهر نیاز بود و بی اهمیت نیست.

وی با بیان اینکه مترو تبریز از زمان شهرداری بنده تا کنون معلق مانده ست، اظهار کرد: مقصر عدم افتتاح پروژه‌ی مترو، شهرداری است چراکه در ۸ سال گذشته شهرداری آن را به فراموشی سپرده بود، امید ما بر این است تا سال آینده حداقل خط ائل‌گلی به بازار تبریز را با حمایت شورا از شهرداری راه‌اندازی کنیم.

عضو هیئت رئیسه‌ی شورای شهر تبریز افزایش حاشیه نشینی در شهرستان‌های اطراف تبریز را نبود طرح جامع عنوان کرد و افزود: از نظر علم شهرسازی برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی بایستی در طرح تبریز شهرهای اطراف آن همچون سردرود و صوفیان نیز در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به اعتراض یکی از خبرنگاران مبنی بر احداث یک پل کوچک به نام خبرنگار، بیان کرد: به شهرداری اعلام می‌کنم یکی از خیابان‌های جدید الاحداث را به نام خبرنگار نام‌گذاری کند تا شأن این قشر زحمت‌کش حفظ شود.

انتهای خبر