بارش شدید تگرگ و گردباد در تبریز جان سه نفر را گرفت/ تبریز زیر باران غرق شد؛ خسارت به باغات استان

بارش شدید تگرگ و باران همراه با طوفان در تبریز و برخی از شهرهای آذربایجان شرقی از جمله سهند و مراغه خسارت های فراوان به بار آورد و بر اساس آخرین خبرها، موجب مرگ ۳ شهروند در شهرستان تبریز شد. به گزارش اعتدال پرس، بارش شدید باران همراه با تگرگ بعد از ظهر امروز در […]

image_pdfimage_print

بارش شدید تگرگ و باران همراه با طوفان در تبریز و برخی از شهرهای آذربایجان شرقی از جمله سهند و مراغه خسارت های فراوان به بار آورد و بر اساس آخرین خبرها، موجب مرگ ۳ شهروند در شهرستان تبریز شد.

به گزارش اعتدال پرس، بارش شدید باران همراه با تگرگ بعد از ظهر امروز در سطح شهر تبریز موجب بروز آب گرفتگی معابر و ترافیک سنگین در خیابان های اصلی این شهر شده و عبور و مرور شهروندان کاملا مختل شد. شدت بارش تگرگ به حدی بود که خیابان‌های تبریز سفیدپوش شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی هم در این خصوص گفت: وزش باد شدید در جاده تبریز ـ باسمنج  مقابل دانشکده دامپزشکی تبریز موجب شد یک دستگاه کانکس روی کارگری واژگون شود که در اثر این حادثه کارگری در دم جان خود را از دست دهد.

حسینقلی‌زاده گفت: همچنین دو تن نیز در پی تخریب دیوار در محدوده روستای چاوان از توابع تبریز جان خود را از دست دادند.

به گفته مدیرروابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی این دو نفر نوجوانی ۱۲ ساله و مرد جوانی ۲۷ ساله بودند که ریزش دیوار خانه‌ باعث مرگ‌شان شد.

حسینقلی زاده ادامه داد:‌ همچنین برابر آخرین اخبار نیز دو تن به علت ریزش دیوار و سقوط تیر برق دچار مصدومیت شدند.

خبرگزاری فارس: تگرگ تبریز را سفیدپوش کرد + تصاویر

حبیب حسینقلی‌زاده افزود: همچنین وزش باد شدید در روستای « چاوان» موجب شد خساراتی به واحدهای مسکونی وارد آمده و یک نفر مجروح شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: وزش باد شدید در سه‌راهی اهر به سمت تبریز نیز خساراتی به‌بار آورد و موجب شد دو تیر چراغ برق روی دو خودرو افتاده و دو نفر را مجروح کند.

فرماندار تبریز نیز با تایید این خبر گفت: گردبادی که از منطقه چاوان در حوالی تبریز آغاز شده بود علاوه بر خسارت هایی که به بناها و تاسیسات برقی مناطق چاوان، شادآباد و باسمنج موجب فوت سه نفر در این مناطق شد. رحیم شهرتی فر افزود: فوت شدگان بر اثر ریزش دیوار بناها جان خود را از دست داده اند.

وزش چنین گردباد شدیدی طی یک دهه ی اخیر در تبریز بی سابقه بوده و تا به امروز هرگز خسارات جانی به همراه نداشت.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، بارش باران‌ و تگرگ که غافلگیری شهروندان تبریزی را به همراه داشت، موجب راه افتادن سیل و آبگرفتگی برخی از معابر و خیابان‌های این شهر شد و برای ساعاتی تردد عابران پیاده و خودروها در سطح شهر را مختل کرد.

معابر تبریز بر اثر شدت جریان آب، مملو از زباله شده و چهره نازیبایی به‌ خود گرفته است.

بر پایه این گزارش، رعد و برق‌ بسیار نورانی و پرصدا نیز موجب وحشت مردم به ویژه کودکان شد و در اغلب خیابان‌ها، رانندگان خودروها ترجیح دادند تا آرام‌تر شدن بارش‌ و قطع رعد و برق، توقف کنند.

بارش تگرگ شدید بعد از ظهر امروز در چندین نوبت با فاصله زمان‌های مختلف باریدن گرفته که موجب فرار مردم به خانه‌ها و مغازه‌ها شد.

هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد به واسطه تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد این استان شده، بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش احتمال سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های استان و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

گزارش ایرنا از شهرستان های مراغه، آذرشهر و بناب نیز حاکی است  بارش شدید تگرگ در این سه شهرستان باعث خسارت به باغات و شکسته شدن شاخه درختان در معابر عمومی شده است.

بارش شدید باران از یک طرف موجب خوشحالی مردم آذربایجان شرقی شده و از طرفی دیگر بارش شدید تگرگ و خسارات وارده آن به محصولات سرگل کشاورزی برای بهره برداران ناراحت کننده بود.

مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: به واسطه تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد این استان شده، بارش ها تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

محمد اشجعی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از شهرستان اهر به میزان ۱۴٫۱ میلی متر گزارش شده است، افزود: هم اکنون در شهرستان های اهر، هریس، بناب، بستان آباد و سراب شاهد بارش باران هستیم.

وی با پیش بینی بارش برای تمام نقاط استان در ساعات آینده، اظهار کرد: در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و احتمال سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه های استان و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

بارش شدید باران و تگرگ در تبریز آب گرفتگی معابر و ترافیک را در پی داشت

 

 

 

 

انتهای خبر