در جلسه امروز شورای شهر اعلام شد: سخنرانی اعضای شورا در افتتاح پروژه ها ممنوع!/تبدیل طرح آبدار کردن مهرانه رود به فاضلاب کردن مهرانه رود

رییس شورای شهر تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: سخنرانی اعضای شورای شهر در افتتاح پروژه ها ممنوع است و شهردار هر منطقه می تواند اطلاعات آن پروژه را اطلاع رسانی کند. به گزارش اعتدال پرس، ششگلانی، عضو شورای شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز خطاب به شهرام دبیری اظهار کرد: […]

image_pdfimage_print

رییس شورای شهر تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: سخنرانی اعضای شورای شهر در افتتاح پروژه ها ممنوع است و شهردار هر منطقه می تواند اطلاعات آن پروژه را اطلاع رسانی کند.

به گزارش اعتدال پرس، ششگلانی، عضو شورای شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز خطاب به شهرام دبیری اظهار کرد: آقای دبیری سال گذشته در خصوص افتتاح پروژه ها بحث هایی شد با این حال در سال جاری نیز به نوعی از امکانات شهری برای انتخابات بهره بردند، افتتاح ها را محدود کنید چرا که این افتتاح ها در شان مردم تبریز نیست و باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: در افتتاحیه ها اعضای شورای شهر تبریز با یکدیگر سخنرانی می کنند و این امری زننده و نادرست است و اگر واقع بین باشیم متوجه می شویم که این افتتاح ها جز هزینه اضافی برای شهرداری، منفعتی ندارد و از اعضا درخواست خاتمه دادن به این شایعات را دارم.

شهرام دبیری نیز در پاسخ به وی گفت: در افتتاح پروژه ها مقرر می شود که اعضای شورای شهر از سخنرانی کردن خودداری کنند و شهردار های منطقه نسبت به اطلاع رسانی در خصوص هر پروژه ای اقدام کنند.

در نام گذاری پروژه های شهر تبریز از اسامی بزرگان استان بهره بگیریم

بابایی اقدم، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در ادامه  اظهار کرد: نام گذاری پارک مسافر منطقه هفت تبریز اقدامی مناسب در جهت ارج نهادن  به هم استانی هایمان بود و امیدواریم در بقیه پروژه ها، جهت نام گذاری از نام بزرگان استان بهره بگیرند.

وی همچنین افزود: سال گذشته در انتخاب پیمانکار برای پروژه ها شفافیت لازم را مشاهده نکردیم و ترک تشریفات همچنان ادامه دارد.

آبدار کردن مهرانه رود، هزینه های مضاعفی به شهرداری تبریز تحمیل کرده است

وی اعلام کرد: در خصوص آبدار کردن مهرانه رود هزینه های مضاعفی به شهرداری تبریز تحمیل می شود و شرکت آب و فاضلاب استان از خود در خصوص این هزینه ها رفع تکذیب کرده است و اعلام کرده که اعتباری در خصوص مهرانه رود تخصیص نکرده است، بنابراین لازم است تا مسوولین استانداری و نمایندگان استان نسبت به امور آب و فاضلاب شهر تبریز رسیدگی کنند.

جعفر مدبر نیز در این  جلسه خاطرنشان کرد: آب گرفتگی معابر ناشی از بارش تگرگ و باران دیروز مردم را متحمل ضرر و زیان کرد و لازم است معاونت فنی شهرداری تبریز در احداث پروژه های عمرانی پیش بینی های لازم را انجام دهد.

وی افزود: مقرر شده بود که بعد از زمستان خیابان ها آسفالت ریزی شود، علی رغم فرا رسیدن فروردین ماه، هنوز شاهد اقدام خاصی مبنی بر آسفالت ریزی نیستیم.

آب و فاضلاب به زور از ما مجوز می گیرد

وی اعلام کرد: بحث نظارت منظم پارلمان محلی در سازمان های شهری و اداره های شهری را شروع کردیم، ما آنقدر عوارض اضافی از مردم دریافت می کنیم و بودجه برای آب و فاضلاب تصویب می کنیم با این حال اقدام خاصی از سوی این سازمان اجرایی نمی شود و آب و فاضلاب به زور از ما مجوز می گیرد ولی بعد از آن اقدامی انجام نمی دهد.

بهتر است به  جای ” طرح آبدار کردن مهرانه رود” از عنوان فاضلاب کردن مهرانه رود استفاده کنیم!

ایران آهور، عضو شورای شهر تبریز نیز به وضعیت نامناسب آسفالت باند مسیر بی آرتی از هتل مرمر تا پل کابلی اشاره کرد و گفت: دریچه هایی که در زیرگذرها تنظیم شده از استاندارد معمولی پایین تر است.

وی اعلام کرد: بوی بد مهرانه رود باعث رنجش مردم می شود و بهتر است به  جای ” طرح آبدار کردن مهرانه رود” از عنوان فاضلاب کردن مهرانه رود استفاده کنیم.

ایرج شهین باهر دیگر عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: در سازه های شهری از معماری خاصی بهره نمی بریم به عنوان مثال معماری به کار رفته در پروژه پل راه آهن، معماری دهه  است، از معاونت عمرانی شهرداری تبریز تقاضا داریم که معماری های مدرن  و متناسب با هویت شهروندان تبریز را در پروژه ها به کار ببرند.

وی گفت: سال گذشته شهرداری از پروژه های مشارکتی اشتغال زایی و سرمایه گذاری بحث های زیادی کرد با این حال تا به امروز شاهد پروژه های مشارکتی فعالی نیستیم.

وی در واکنش به اظهارات رییس شورای شهر تبریز گفت: اینکه در افتتاحیه پروژه ها اعضای شورای شهر سخنرانی نکنند، پاک کردن صورت مسئله است چرا که نمایندگان مردم باید گزارش دهند.

بهروز خاماچی نیز گفت: احساس می کنم ما فقط نمایندگان شهرداری تبریز هستیم و هیچ فعالیت دیگری نداریم، در سال های قبل مسوولین هر اداره هفته ای یکبار در صحن علنی شورا نسبت به عملکرد خود گزارش هایی را ارایه می کردند ولی در حال حاضر خبری از آن روند نیست.

جاده های استان تبدیل به قتلگاه شدند/مسوولین دیگر وعده دروغین ندهند

وی در خصوص جاده های استان گفت:  جاده تبریز-اهر تبدیل به قتلگاه شده و بهتر است مسوولین دیگر وعده دروغین ندهند و نسبت به ساماندهی این جاده ها اقدام کنند.

رییس شورای شهر تبریز در ادامه گفت: در هیئت رییسه مقرر می شود که هر هفته رییس هر سازمانی نسبت به ارایه گزارش عملکرد اقدام نماید.

اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی اعلام کرد: بارها اعلام کردیم که هویت و نام مکان های تبریز را تغییر ندهیم، به عنوان مثال نام اصلی مهرانه رود، ” میدان چای” است.

وی افزود: در خیابان آزادی نور پردازی هایی شده که شبیه چوب اعدام است، نمی دانیم با چه ایده ای از آنها استفاده کردند.

در شخصیت دبیری چیزی به نام نظارت و پیگیری تعریف نشده است

پس از تذکرهای پیش از دستور برخی اعضا، نوبت به نطق پیش از دستور محمد حسن اسوتچی رسید که حاوی مطالب انتقادی زیادی بود.

این عضو شورای شهر تبریز ابتدا با بیان اینکه متخصصان و مدیران باسابقه و تحصیل کرده در شورای چهارم حضور دارد، گفت: این موضوع انتظارات را از شورای چهارم بالا می برد و مهمترین انتظار از شورا بحث نظارت است که فراموش شده است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع نظارت و پیگیری توسط شورای شهر، گفت: دبیری به عنوان رئیس شورا علی رغم دارا بودن خصوصیات مثبت، نسبت به نظارت و پاسخگویی مسئولین شهری توجه ندارد.

عضو کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر تبریز ضمن انتقاد از ضعف دبیری در توجه به نظارت، تصریح کرد: در شخصیت دبیری چیزی به نام نظارت و پیگیری تعریف نشده است و باید سایر اعضای شورا نسبت به این موضوع مهم جدیت نشان دهند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر با همکاری یکدیگر ننگ عدم وجود نظارت را از پیشانی شورای چهارم پاک کنند و این وظیه مهم را به جا آوریم.

صحن شورا را به نمایشگاه نامه های بی پاسخ تبدیل می کنم

اسوتچی همچنین با اشاره به مشکلات کارکنان و کارگران شهرداری از قبیل پرداخت عیدی و هزینه های درمانی، اظهار کرد: نسبت به هزینه های درمانی کارگران و کارکنان شهرداری کوتاهی می شود در حالی که هزینه های ایاب و ذهاب شهردار و مدیران شهرداری رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه شهرداری در مدت های مدید نسبت به نامه های متععد شورای شهر که به امضای رئیس آن رسیده، پاسخ نداده است، تصریح کرد: اگر شهرداری تا یک ماه پاسخ نامه های شورا را ندهد صحن شورا را به نمایشگاه این نامه ها تبدیل می کنم.

همدلی با تبعیض محقق نمی شود

اسوتچی همچنین با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی با تبعیض محقق نمی شود، گفت: با ذلت روی صندلی شورا نمی نشینم.

وی ابراز امیدواری کرد در سال آتی شورای شهر نسبت به وظیفه فراموش شده نظارتی خود اهتمام ورزد.

همه می دانیم چه عزل و نصب هایی در شهرداری صورت گرفته است

رسول درسخوان نیز در نطق کوتاهی خطاب به مدیرا شهرداری، تاکید کرد: بنده در هیچ یک از عزل و نصب های شهرداری دخالتی نداشتم لذا با برخی حرف ها، به دلمان زخم نزنید.

وی با بیان اینکه باید سیتم ارتقای شهرداری مبتنی بر سیستم باشد، اظهار کرد: همه می دانیم که در طول ماه های گذشته چه عزل و نصب هایی در شهرداری صورت گرفته است.

گفتنی است جلسه امروز شورای شهر بدون هیچ مصوبه ای پایان یافت و همچنین علیرضا باغبان، در اثنای جلسه، صحن علنی را ترک کرده و جلسه با ۲۰ نفر ادامه یافت.

انتهای خبر