حداد عادل در تبریز: با جلیلی هم سویی زیادی داریم/ در صورت ضربه به وحدت اصولگرایان به ائتلاف سه گانه پایبندم/ مسیر مهار تورم تثبیت قیمت ارز است

غلامعلی حداد عادل، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان عصر امروز در جمع مردم تبریز با اشاره بهانتخابات پیش رو گفت: انتخابات فرصتی است تا ملت ایران با حضور پرشکوه در پای صندوق های رای فرصت خلق حماسه سیاسی را از دست نداده و به تکلیف خود عمل کنند. به گزارش اعتدال پرس به […]

image_pdfimage_print

غلامعلی حداد عادل، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان عصر امروز در جمع مردم تبریز با اشاره بهانتخابات پیش رو گفت: انتخابات فرصتی است تا ملت ایران با حضور پرشکوه در پای صندوق های رای فرصت خلق حماسه سیاسی را از دست نداده و به تکلیف خود عمل کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد بحران سیاسی، اقتصادی در کشور گفت: دشمن پس از آنکه نتوانستند در مقابل اراده ملت ایران بیاستند و اراده آهنین بزرگانی چون شهدای محراب تبریز را بشکنند خواستند با اسم توسعه سیاسی به کشور ضربه بزنند.

حداد عادل ادامه داد: بعد از شکست در عرصه های مختلف دشمن وارد عرصه ای شده تا با تحریم های فلاج کننده ملت را به ناامیدی از انقلاب بکشانند.

وی به اشاره رهبر انقلاب به موضوع توطئه دشمنان اشاره کرده و افزود: رهبر انقلاب در مقابل این توطئه ها، اجرای حماسه سیاسی و اقتصادی را پیش روی ملت ایران قرار داده اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تنوع فرهنگی کشورمان گفت: ملت ایران گویش ها ی متفاوتی دارند ولی با کنار هم قرار گرفتن پر زیبای طاووس را شکل می دهند..

وی ادامه داد: از نظر اسلام و جمهوری اسلامی فرقی بین فارس و ترک و کرد  و بلوچ و ترکمن نیست و همه در سایه اسلام برادریم. مانند دوره جنگ تحمیلی که همه ملت از هر قوم و زبانی از انقلاب و اسلام دفاع کرده اند؛ امروز نیز باید با خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در مقابل تحریم تحمیلی مقاومت کنیم.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ وحدت در سایه حفظ زبان های محلی گفت: رهبر انقلاب حیدربابای شهریار را از حفظ دارند و گاهی بر ای من از آن قطعاتی را خوانده و ترجمه می کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که مردم آذربابجان نقش خود را در همه عرصه های دفاع از اسلام و کشور ادا کرده اند؛ ان شا الله نقش خود را در حماسه سیاسی ایفا خواهند کرد.

حداد عادل خواستار تلاش برای تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت قطع وابستگی به نفت و حمایت از تولید و پیشرفت در علم شده  و گفت: ما فرزندان حسینیم و شعارمان هیهات من الذله است.

وی پیام مردم کشورمان را دفاع از انقلاب در شرایط اوج دشمنی ها  و کنار نگذاشتن ارزشهای انقلاب در مقابل وعده های پوچ رفاه دشمن دانست. وی تلاش برای آباد تر کردن کشور بر اساس مدیریت مناسب را دیگر پیام مردم کشورمان عنوان کرد.

حداد عادل در پاسخ به سوال یکی از حاضران گفت: مرام من اصولگرای و تبعیت از ولایت فقیه بوده است.

وی اقدام اصلی دولت خود در مسیر مهار تورم و حل مشکلات اقتصادی را تثبیت قیمت ارز عنوان کرده و گفت: برنامه ای با تلاش متخصصان اقتصادی آماده شده است تا با تثبیت نرخ ارزٰ مشکل تورم حل گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیٰ در پاسخ به سوال یکی دیگر از حاضران در مسجد طوبی تبریزٰ گفت: برای خدمت به نظام وارد عرصه انتخابات شده ام و با در نظر گرفتن نفع نظام و نه نفع شخصی در مورد کنار کشیدن یا ماندن در صحنه تصمیم خواهم گرفت.

وی تنها راه مقابله با تحریم ها را ایمان و وحدت و مقاومت دانسته و گفت: اگر کوتاه بیاییم هر روز پیش آمده و حتی اجازه ساخت تفنگ شکاری را به ما نخواهند داد.

حداد عادل در بخشی از این سخنرانی با اشاره به علاقه خود به زبان ترکی در پاسخ به سوالی در مورد توهین به زبان ترکی گفت: من مدافع زبان ترکی بوده ام؛ هستم و خواهم بود. هیچ مقام یا شخصیتی حق توهین به زبان ترکی را ندارد

حداد عادل در نشست خبری که در جریان سفرش به استان آذربایجان شرقی تشکیل شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج، نشست خبری غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ی استان آذربایجان شرقی عصر امروز برگزار شد.

حداد عادل ضمن تاکید بر لزوم ایجاد حماسه ی سیاسی در در 24 خرداد 92 بیان داشت: انتخابات فرصتی است که تمام مردم ملت احساس ملت بودن می کنند، چرا که هیچ کس از این حق محروم و مستثنی نمی شود و این حق عمومی می تواند شکوه ملت ایران را به نمایش بگذارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ی اختلافی که در بین اعضای  ائتلاف سه گانه بوجود آمده است، افزود: بنده و آقایان ولایتی و قالیباف با این هدف ائتلاف سه گانهرا بنا نهادیم که منجر به پیروزی اصولگرا ها در انتخابات شود؛ اما تا کنون ارزیابی بنده و دیگر دوستان این بوده که اگر هر سه نفر ما هم در انتخابات شرکت کنیم منجر به شکست اصولگراها نخواهد شد، هر چند که اگر در روزهای آینده تغییری در آرایش انتخابات بوجود بیاید ما تغییرات لازم را خواهیم داد و اگر به این نتیجه برسم که حضور بنده باعث شکست اصولگراها می شود قطعا کناره گیری خواهم کرد؛

وی با اشاره به طبیعی بودن اختلاف سلایق کاندیدا ها افزود: اختلاف نظر در بین کاندیداهای ائتلاف مبنی بر کناره گیری از ائتلاف نیست، چرا که نظر مستقل افراد در بسیاری از مسائل باید مشخص شود و همانگونه که مشاهده کردید بنده نظر مخالفم را با دکتر ولایتی در مناظره ی سیاسی کاملا اعلام کردم و  البته بنده هنوزم به عهدی که در ائتلاف پیشرفت بستیم، پایبندم.

در ادامه ی نشست کاندیدای یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از کارهای اقتصادی دولت را تایید کرده و ادامه خواهید داد اظهار کرد: اصل هدفمندی یارانه ها درست بوده و بنده در دولت خودم هدفمندی را منطبق با قانون مصوب مجلس ادامه خواهم داد، همچنین دولت در جهت رفع مشکل مسکن گامهای بزرگ و موثری برداشته است و باید طرحهای عمرانی و پیشرفتهای علمی دولت گذشته با رفع مشکلات و عیب ها ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج درباره ی عدم ارائه ی برنامه های فرهنگی مناسب از طرف کاندیداها و پرداختن صرف به مشکلات اقتصادی و اجرایی کشور تصریح کرد: بنده نیز درباره ی این موضوع اعتراض خودم را در روند مناظره ی فرهنگی اعلام نمودم ، هر چند که بنده به طور کامل برنامه ی فرهنگی خود را در رادیو ورزش و رادیو معارف به تفصیل بیان نموده ام من جمله اینکه، اختصاص دادن شعار انتخاباتی فرهنگی (تدبیر و تقوا) برای خود، تقویت معاونت پرورشی در آموزش و پرورش، اجرای سند علمی کتابهای درسی، آموزش معطوف به کار در مدارس و آموزش معطوف به صنعت در دانشگاهها و همچنین برپایی نهضت ازدواج آسان از برنامه های اصلی فرهنگی بنده می باشد.

حدادعادل در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار آناج درباره ی کناره گیری وی به نفع سعید جلیلی ادامه داد: هنوز تصمیمی برای ائتلاف با دکتر جلیلی از جانب بنده گرفته نشده است، هر چند که ما هم سویی زیادی از لحاظ گفتمان با هم داریم.

در پایان نشست حداد عادل ضمن تاکید بر نقش آذربایجان در تمام عرصه های تاریخی کشور بیان داشت: آذربایجان در نظر بنده یک منطقه شاخص و مهم کشور است که همیشه مانند پرچمی، نماد و نشانه ی افتخار ایران گردیده است، خوشبختانه آذربایجان دارای ظرفیتهای معنوی و طبیعی و اقتصادی فراوان هست .

انتهای خبر