افزوده ‌شد‌ن ۱۳عضو جدید به مجلس خبرگان رهبری

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم، از افزوده شدن ۱۳ عضو جدید به مجلس خبرگان رهبری خبر داد. در حال حاضر این مجلس ۸۶ عضو دارد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام احمد خاتمی عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اعلام این خبر […]

image_pdfimage_print

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم، از افزوده شدن ۱۳ عضو جدید به مجلس خبرگان رهبری خبر داد. در حال حاضر این مجلس ۸۶ عضو دارد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام احمد خاتمی عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اعلام این خبر افزود: تغییراتی نیز در مجلس خبرگان رهبری ایجاد می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، این خبر را امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم اعلام کرد.۱۳عضو جدید به مجلس خبرگان رهبری افزوده ‌می‌شود‌

مجلس خبرگان رهبری مجلسی متشکل از ۸۶ فقیه‌ «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی فقیه (رهبر جمهوری اسلامی) را دارد.

مدت هر دورهٔ این مجلس که اعضای آن به وسیلهٔ انتخابات و توسط رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌شوند، ۸ سال  است.
ریاست این مجلس از زمان تأسیس در سال ۱۳۶۱ به عهده علی مشکینی بود، پس از مرگ وی در سال ۱۳۸۶ این پست به اکبرهاشمی رفسنجانی رسید و در سال ۱۳۸۹ محمدرضا مهدوی کنی جانشین وی شد.
پس از فوت او، این پست به محمد یزدی رسید.
انتخاب سید علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸، از تصمیمات این مجلس در دوران فعالیت خود بوده‌است.

انتهای خبر