واکنش سخنگوی شورای شهر تبریز به انتقاد از برنامه “شهریمیز”: نمی توان انتظار داشت در برنامه ای مشارکتی، محتوایی نقادانه علیه دستگاه مشارکت کننده تهیه شود

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز طرح نقد و نقادی در برنامه های مشارکتی رادیو و تلویزیون را فاقد وجاهت عرفی و عقلی دانست. به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده گفت: رویکرد اساسی برنامه های مشارکتی در رسانه ملی، ارائه گزارش و عملکرد از سوی مشارکت کننده است و نمی توان انتظار داشت در چنین […]

image_pdfimage_print

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز طرح نقد و نقادی در برنامه های مشارکتی رادیو و تلویزیون را فاقد وجاهت عرفی و عقلی دانست.

به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی زاده گفت: رویکرد اساسی برنامه های مشارکتی در رسانه ملی، ارائه گزارش و عملکرد از سوی مشارکت کننده است و نمی توان انتظار داشت در چنین برنامه ای، محتوایی نقادانه بر علیه خود آن دستگاه مشارکت کننده تهیه و پخش کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین بار نسبت به اهتمام مسئولان در انعکاس فعالیت های صورت گرفته توسط دستگاه های دولتی و عمومی تاکید داشته اند و احساس مسئولیت شهرداری تبریز در تحقق این فراز از بیانات معظم له که غالب در قالب برنامه تلویزیونی شهریمیز نمود دارد، قابل ستایش است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: خوشبختانه تاکنون شاهد اقدامات اثربخشی در زمینه انعکاس خدمات صورت گرفته توسط شهرداری تبریز در قالب برنامه های مشارکتی با شبکه سهند بوده ایم و مشارکت تحسین برانگیز شهروندان در اجرای مجموعه برنامه های مدیریت شهری گواهی بر تاثیرگذاری این برنامه هاست.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه نقد عملکرد مدیریت شهری در دیگر برنامه های شبکه سهند به قوت خود باقیست، اضافه کرد: با همه این اوصاف مدیریت شهری تبریز از طرح نقد در دیگر برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه سهند و سایر رسانه های ارتباط جمعی استقبال می کند و آن را عاملی برای رشد و بالندگی بیش از گذشته شهر می داند و بر همین اساس بوده است که پیش تر طراحی و اجرای «جشنواره ای علمی در حوزه نقد» ارائه شده بود.عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در عین حال تاکید کرد: لازم است آموزش های شهروندی و فرهنگ سازی در برنامه های مشارکتی شهرداری تبریز با رادیو و تلویزیون تقویت شود.

سعید حاجی زاده گفت: از زمان آغاز تولید و پخش برنامه های مشارکتی شهرداری تبریز با رادیو و تلویزیون بویژه برنامه شهریمیز، شاهد هماهنگی و همکاری بیشتر شهروندان در حوزه مسایل شهری هستیم اما با اینحال در حوزه آموزش های شهروندی و فرهنگ سازی، جای کار بسیاری است و دست اندرکاران این برنامه ها باید نسبت به تقویت این بعد از فلسفه برنامه سازی ها توجه داشته باشند.

حاجی زاده اضافه کرد: تولید و پخش برنامه ای مانند شهریمیز از سیمای مرکز استان و یا برنامه مشابه در رادیوی محلی آذربایجان شرقی نهال نوپایی است که برای پرورش اصولی آن باید از دیدگاه های کارشناسان امر بهره برد.

وی گفت: بر همین اساس پیشنهاد می شود دست اندرکاران برنامه های مشارکتی شهرداری تبریز با صداوسیما، جلسات مستمری با متخصصان امر برگزار کنند که بی تردید ماحصل این جلسات ارتقای کیفیت برنامه سازی های رادیو و تلویزیون در حوزه شهر و شهروندی خواهد بود.

انتهای خبر