اعلام برنامه های سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی از سوی مسئول پیگیری سفرهای استانی ریاست جمهوری

مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، محمدرضا صالحی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در طی سفر احتمالی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان دیدارهایی برگزار می‌شود که […]

image_pdfimage_print

مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، محمدرضا صالحی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در طی سفر احتمالی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان دیدارهایی برگزار می‌شود که اولین آنها در شروع سفر و دیدار با عامه مردم خواهد بود که نصف روز زمان خواهد برد.

وی افزود: در این دیدار عمومی که با فراهم آوری تمهیدات و مقدمات لازم از سوی استانداری انجام می‌پذیرد جایی تعطیل نمی شود و از ورود کسی برای دیدار عمومی با رئیس جمهور ممانعتی به عمل نخواهد آمد.

صالحی با بیان اینکه در طی این سفر دیدار با اقشار مختلف مردم، کارشناسان، نخبگان و علما، بازدید از پروژه‌های منتخب، برگزاری شورای اداری و جلسات سخنرانی انجام خواهد گرفت، ادامه داد: باید این سفر در جهت توسعه، رشد و ارتقای استان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تخصیص اعتبارات خاص برای استان پیش رود.

خبرگزاری فارس: سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی

مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: شخص رئیس جمهور تنها در مرکز استان حضور می‌یابد و در شهرستان‌ها نمایندگان تام الاختیار وی در سطح وزرا و معاونان حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: مهمترین جلسه رئیس جمهور در استان، جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری خواهد بود که بیشتر در جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی با حضور ۶۰ تا ۷۰ شرکت صنعتی و سرمایه گذاری، بانک ها و موسسات اعتباری برگزار می‌شود تا توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف ارائه شده و سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی با همکاری‌های شورای ایرانیان خارج از کشور در پروژه‌های مختلف استان جذب شود.

این مسئول اذعان داشت: در جلسه توسعه و سرمایه گذاری، واحدهای فعالی که نیاز به تسهیلات و سرمایه در گردش دارند، واحدهایی که نیاز به توسعه و بروز رسانی دارند و واحدهای نیمه کاره در بخش‌های مختلف با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت احصاء و جمع بندی شده و اقدام لازم جهت ارائه تسهیلات به نام واحدهای مشمول انجام می‌شود.

مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: در طی سفر تصمیماتی که قابلیت اجرایی ندارند اعلام نخواهند شد.

صالحی تمام پروژه‌های مورد بررسی هیئت دولت در استان‌ها را در ۴ جدول طبقه‌بندی کرد و افزود: ۲ جدول از پروژه‌ها بر اساس ردیف ملی مشخص و اتمام کار به صورت کامل یا فازبندی است؛ جدول سوم “گلوبال‌هایی” است که در اختیار دستگاه ملی قرار دارند و جدول چهارم پروژه‌های نیمه تمام اثرگذاری در توسعه استان است.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد رئیس جمهور تحفه‌ای برای استان داشته باشد پیشنهاد اولیه آن در جدول چهارم طبقه بندی پروژ‌ه‌ها قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در دولت قبل در کل کشور ۲۱۱ هزار میلیارد ریال تعهد ایجاد شده که از این رقم تنها ۶۷ هزار میلیارد ریال عملیاتی شده است، متذکر شد: به طور متوسط در سطح کشور ۳۰ درصد تعهدات دولت قبلی عملیاتی شده ولی در استان آذربایجان شرقی تنها ۱۲ درصد تعهدات عملیاتی شده است.

انتهای خبر