دومین تجمع کارگری امروز در تبریز/ ۳۰۰ کارگر معترض نیروگاه تبریز تجمع کردند

در دومین تجمع کارگری امروز تبریز که همزمان شد با سفر مسئولین سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به استان،حدود ۳۰۰ کارگر نیروگاه تبریز مقابل ساختمان برق منطقه‌ای این شهر تجمع کردند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایلنا، کارگران نیروگاه تبریز صبح امروز یکشنبه ۳۰ فروردین، پس از آن مقابل ساختمان برق منطقه‌ای تجمع […]

image_pdfimage_print

در دومین تجمع کارگری امروز تبریز که همزمان شد با سفر مسئولین سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به استان،حدود ۳۰۰ کارگر نیروگاه تبریز مقابل ساختمان برق منطقه‌ای این شهر تجمع کردند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایلنا، کارگران نیروگاه تبریز صبح امروز یکشنبه ۳۰ فروردین، پس از آن مقابل ساختمان برق منطقه‌ای تجمع کردند که باخبر شدند قرار است قرارداد واگذاری بیش از ۶۰ درصد از سهام این مجتمع صنعتی صبح امروز در این ساختمان امضاء شود.

گفته می‌شود شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستی کشوری خریدار نیروگاه تبریز خواهد بود.

کارگران معترض معتقدند در صورت واگذاری این مجتمع صنعتی به بخش خصوصی مزایای دریافتی آنان به مراتب کمتر از میزان فعلی خواهد شد.download (1)

یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز در این باره گفت «از ۸ ماه پیش که تصمیم گرفتند نیروگاه را خصوصی کنند مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند.»

گفتنی است حدود ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز مشغول به کارند. این نیروگاه حرارتی – گازی زیر نظر شرکت توانیر [شرکت زیر مجموعه وزارت نیرو] اداره می‌شود.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، امروز تجمع دیگری از سوی جمعی از کارگران شرکت ماشین آلات تراکتورسازی تبریز مقابل استانداری صورت گرفت.

تجمعات کارگری امروز یکشنبه در تبریز همزمان شد با حضور مسئولین نهاد ریاست جمهوری در استانداری که جهت انجام مقدمات سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان به تبریز سفر کرده بودند.

شایان ذکر است، سه روز پیش نیز جمعی از معلمان شهرهای مختلف استان از جمله در تبریز، هشترود و ملکان در اعتراض به مشکلات صنفی خود مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع داشتند و به نظر می رسد تبریز این روزها آبستن تجمعات اعتراضی کارگران و معلمان است و این درحالیست که گفته شده رئیس جمهور و هیئت دولت قرار است در قالب کاروان تدبیر و امید بزودی به آذربایجان شرقی سفر کنند.

انتهای خبر