تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان و بیکار شدن ۸۰ کارگر

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب آهن شمال‌غرب از تعطیلی این کارخانه خبر داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، مرتضی حمایت خواه اظهار کرد: بحث تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان واقعیت دارد و  این کارخانه هم اکنون تعطیل شده است. وی دو مشکل عمده تغییر کاربری و زمین های معوض را باعث تعطیلی شرکت […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب آهن شمال‌غرب از تعطیلی این کارخانه خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، مرتضی حمایت خواه اظهار کرد: بحث تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان واقعیت دارد و  این کارخانه هم اکنون تعطیل شده است.

وی دو مشکل عمده تغییر کاربری و زمین های معوض را باعث تعطیلی شرکت صنایع ذوب آهن شمال غرب در ملکان ذکر کرد و افزود:  متاسفانه بنیاد مسکن برای زمین های کارخانه سند معوض گرفته و  سند مالکیت صادر کرده است و از این رو هم اکنون مالکان زمین های فوق مبلغ کلان از کارخانه طلب می کنند و این ادامه فعالیت شرکت را غیر ممکن کرده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر جهادکشاورزی و اعضای شورای شهرستان گفت: منتظر نتیجه این جلسات هستیم و بازگشایی مجدد کارخانه به تصمیمات دستگاه‌های دولتی و مسئولان مربوطه شهرستان وابسته است.

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب آهن شمال غرب، وسعت فاز اول این شرک را  ۱۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی آن را نزدیک به ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: در صورت رفع مشکل تعطیلی و در بازه زمانی ۹ ماهه، سالیانه ۳۵۰ هزار تن میلگرد ساختمانی نمره ۸ در این کارخانه تولید و زمینه اشتغال حداقل ۱۸۰ نفر در ۲ شیفت در این کارخانه فراهم خواهد شد.

وی افزود: در فاز دوم این کارخانه شامل تولید ذوب احیا نیز زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم شش هزار نفر نیز فراهم می شود.

وی از بیکاری ۸۰ پرسنل دفتری و کارگر شرکت ذوب آهن شمال غرب در ملکان و تبریز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه به علت اتمام قرارداد و تعطیلی کارخانه از ۸۶ پرسنل ۸۰ نفر کار خود را از دست دادند.

انتهای خبر