میانه، تبریز و جلفا بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارند/ خداآفرین با کمترین نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آخرین سرشماری جمعیت استان آذربایجان شرقی از جمعیت ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار نفری استان یک میلیون و ۱۴۳ هزار ۸۳۶ نفر شاغل و فعال هستند. وی افزود: مرکز آمار کشور برآورد نرخ بیکاری استان در سال‌ ۹۱ را ۱۲٫۵ درصد اعلام کرد که در […]

image_pdfimage_print

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آخرین سرشماری جمعیت استان آذربایجان شرقی از جمعیت ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار نفری استان یک میلیون و ۱۴۳ هزار ۸۳۶ نفر شاغل و فعال هستند.

وی افزود: مرکز آمار کشور برآورد نرخ بیکاری استان در سال‌ ۹۱ را ۱۲٫۵ درصد اعلام کرد که در این سال نرخ بیکاری کشور ۱۲٫۲ درصد بود و در سال ۹۲ نرخ بیکاری استان ۹٫۶ و کشور ۱۰٫۴ درصد بود.

حسینی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان براساس اعلام مرکز آمار تا پایان پاییز سال گذشته ۸٫۱ درصد بود که در کشور ۱۰٫۵ درصد بوده و نشانگر این مطلب است که متوسط نرخ بیکاری در استان پایین‌تر از کشور است.

وی بیشترین نرخ بیکاری در استان را مربوط به میانه با ۱۳٫۴۴، تبریز ۱۲٫۶۹ و جلفا با ۱۱٫۱ درصد اعلام کرد و گفت: کمترین نرخ بیکاری در استان نیز خداآفرین ۴٫۲۶، شبستر ۴٫۶۸ و هریس ۴٫۸ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، بیشترین جمعیت شاغل را با ۴۷۶ هزار و ۹۴۹ نفر در بخش صنعت ذکر کرد و افزود: خدمات با ۴۲۳ هزار و ۲۱۹ نفر و بخش کشاورزی با ۲۴۳ هزار و ۶۳۸ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با ۵۱ مصوبه تشکیل شد که ۴۶ مصوبه از این مصوبات اجرایی شد.

وی از اختصاص ۲۷۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال ۱۴ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار ۱۴۰ میلیارد تومان از این تسهیلات اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار شغل جدید در استان ایجاد شده است، گفت: در سال ۹۳ شاهد رشد ۶ درصدی دادخواست‌های ارائه شده کار و کارگری نسبت به سال قبل بودیم که از میان ۱۴ هزار و ۲۸۵ مورد دادخواست، در خصوص ۹ هزار و ۹۳۰ دادخواست رای قانونی صادر و مابقی به‌صورت سازشی مختومه شده‌اند.

 

انتهای خبر