شیراز مقصد بعدی رئیس جمهور شد؛ تشریح برنامه های سفر دولت به فارس/ هزینه جایگاه سخنرانی رئیس جمهور،بیش از ۹۰ میلیون تومان نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ما تلاش می‌کنیم تا اعتماد مردم به حاکمیت را محکم کنیم. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برخی برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان، گفت: این سفر یک سفر شهرستانی نیست و آقای […]

image_pdfimage_print

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ما تلاش می‌کنیم تا اعتماد مردم به حاکمیت را محکم کنیم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برخی برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان، گفت: این سفر یک سفر شهرستانی نیست و آقای دکتر روحانی تنها به مرکز استان سفر خواهند داشت.

جوانشیر کدخداپور چهارشنبه ۲ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با یادآوری اینکه معاونان رئیس‌جمهور و وزرای دولت به برخی شهرستان‌های استان سفرهایی خواهند داشت، اضافه کرد: موضوع استقبال مردمی و سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مردم، در روز اول سفر انجام خواهد شد و مکان سخنرانی هم احتمالا صحن مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در فارس تلاش کرده‌اند که برخلاف رویه گذشته سفرهای رئیس‌جمهور در سایر استان‌ها، جلسات را با یکدیگر ادغام نکنند، خاطرنشان کرد: آقای دکتر روحانی دیدارهایی با علما، ایثارگران، برگزیدگان، نخبگان بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری خواهند داشت و اما ادغام برخی از دیدارها و جلسات نیز اجتناب‌ ناپذیر است.

معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه تعیین افراد برای حضور در جلسات پیش‌بینی شده با رئیس‌جمهور در اختیار استان نیست، گفت: ما تنها نام افراد را به مسئولان ذیربط اعلام می‌کنیم اما تصمیم‌گیرنده نیستیم.

کدخداپور تاکید کرد: طی سه هفته اخیر تعامل‌های خوبی با نمایندگان مردم و مسئولان استان برگزار شده است.

وی در عین‌حال بر این‌که در سفرهای دولت یازدهم معمولان مصوبات استانی مانند دولت‌های گذشته وجود ندارد، گفت: تأکید رئیس جمهور بر این است که چند پروژه‌ای که به استان اختصاص داده‌ می‌شود، پروژه‌هایی باشد که در دوره ریاست جمهوری ایشان نیز اعتبار آن‌ها تأمین و تکمیل شود و پروژه نیمه کاری بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری باقی نمانده باشد.

کدخداپور ادامه داد: به عنوان مثال از دولت قبل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وعده پروژه‌های استان فارس بود که تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شد و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آن تنها در حد قول بود لذا ما تلاش می‌کنیم تا اعتماد مردم به حاکمیت را محکم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در این سفر، بیشتر تأکید بر استفاده از تسهیلات و فاینانس داخلی و خارجی و جلسه ویژه با سرمایه‌گذاران است، گفت: ما لیست زیادی در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و زیرساخت های مجتمع‌های فرهنگی و هر چیزی که فکر کردیم نیاز بوده، تهیه کرده و ارائه دادیم اما اینکه دولت کدام را بپذیرد در اختیار ما نیست.

وی در ادامه به برخی از شایعه‌سازی‌ها در خصوص اسراف در برخی اقدامات برای سفر رئیس جمهور به شیراز اشاره و ضمن رد همه این شایعات تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی در این سفر انجام داده‌ایم به طوری که تا آنجا که توانستیم از هتل‌ها استفاده نکرده و از ظرفیت مهمانسراها استفاده خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در مورد جایگاه سخنرانی رئیس جمهور که اکنون در برخی از مکان‌ها درباره آن صحبت می‌شود که هزینه‌های سنگینی برای احداث سازه بتنی صرف شده، باید گفت که اصلاً چنین نیست و اطلاعات ناقص پراکنده شده است.

وی گفت: در مورد این جایگاه ما با کارگاهی صحبت کردیم و بنا شده تا جایگاهی با ابعاد ۶ در ۱۲ با تیرآهن با پیچ و مهره که متحرک و قابل باز شدن است برای سخنرانی رئیس جمهور احداث شود که این جایگاه هیچگونه ضایعاتی ندارد و دوباره قابل استفاده است.

معاون سیاسی استانداری فارس گفت: کل هزینه این جایگاه به غیر از آهن قریب ۳۰ میلیون و با پول آهن آن قریب ۹۰ میلیون است که هزینه بسیار ناچیزی است.

انتهای خبر