در میان حرف و حدیث فراوان اعلام شد؛ نتایج نهایی انتخابات شورای شهر تبریز/ آنالیز ترکیب شورای چهارم

سرانجام و در میان بهت و اعتراض اکثریت نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تبریز، نتایج قطعی این انتخابات از سوی فرماندار تبریز اعلام شد. به گزارش اعتدال پرس، در حالیکه حرف و حدیث های فراوانی در خصوص نحوه شمارش آراء و تناقضات و تاخیر زیاد غیر معقول در جمع بندی نهایی آراء بوجود آمده […]

image_pdfimage_print
سرانجام و در میان بهت و اعتراض اکثریت نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تبریز، نتایج قطعی این انتخابات از سوی فرماندار تبریز اعلام شد.

به گزارش اعتدال پرس، در حالیکه حرف و حدیث های فراوانی در خصوص نحوه شمارش آراء و تناقضات و تاخیر زیاد غیر معقول در جمع بندی نهایی آراء بوجود آمده و تاکنون نیز رفع ابهام نشده است، محمود چمنی ضمن اعلام پایان شمارش آراء ۵۸۸ شعبه اخذ رای در تبریز گفت: آخرین آمار انتخابات شورای شهر تبریز به شرح زیر است:

شهرام دبیری ۱۰۵ هزار و ۱۵۷

احتشام حاجی پور ۵۲ هزارو ۷۵۰

اسماعیل چمنی ۵۱ هزار و ۲۳۹

بهروز خاماچی ۴۶ هزار و ۷۸۴

المیرا خاماچی ۴۵ دهزار و ۲۱۱

اکرم حضرتی ۳۳ هزار و ۴۰۳

اصغر عابد زاده ۳۱ هزار و ۸۱۴

جواد ششگلانی ۳۱ هزار و ۴۸۴

سعید محدث ۳۰ هزار و ۸۶۸

حبیب شیری اذر ۳۰ هزار و ۱۲۹

علی شیاری ۲۶ هزار و ۴۳۹

محمد حسین جعفری ۲۶ هزار و ۲۲۴

علی نوای باغبان ۲۵ هزار و ۶۲۲

محمد حسن اسوتچی ۲۴ هزار و ۴۰۸

جعفر مدبر ۲۳ هزار و ۶۳۸

امیرحقیان ۲۳ هزار و ۶۱۸

ایران آهور ۲۲ هزار و ۷۲۲

رسول درسخوان ۲۲ هزار و ۸۵

ایرج شهین باهر ۲۱ هزار و ۱۱۵

سعید حاجی زاده بخشایش ۲۰ هزار و ۲۷۸

فریدون بابایی اقدم۲۰ هزار و ۱۳۹

اسامی اعضای علی البدل شورای شهر تبریز به ترتیب زیر است:

محمد باقر لطفی ۱۹ هزار و ۱۳۹
سید حسن شکوری ۱۸ هزار و ۹۳۸
علاالیدین نورمحمد زاده ۱۷ هزار و ۵۰۸
عیز زاهدی ۱۷ هزار و ۱۴۳
علی فخر اذر ۱۶ هزار و ۹۶۲
رشید صال ۱۶ هزار و ۲۱۶
اسماعیل سلیمی ۱۶ هزار و ۱۶۸
مسعود برزگر جلالی ۱۵ هازار و ۷۶۳

محمود چمنی در پایان سخنان خود گفت: نامزدهایی که در رابطه با تعداد آرای خود ، شکایت دارند می توانند تا ۲ روز با در دست داشتن مستند شکایت خود به معاونت سیاسی و اجرایی انتخابات شهرستان تبریز واقع در طبقه سوم فرمانداری مراجعه کنند.

***  گفتنی است در جمع ۲۱ منتخب شورای شهر چهارم، ۷ سردار و نظامی سابق حضور دارند. همچنین از جمع این ۲۱ منتخب فقط ۵ نفر دارای تخصص مرتبط با حوزه شهری و عمران می باشند.

رای بالا و با فاصله زیاد  دو تن از زنان راه یافته به ترکیب نهایی نسبت به بقیه از دیگر نکات قابل بحث این انتخابات است که نشان از تکرار داستان کهنه استفاده ابزاری از تکنیک های تصویری و چهره در جلب رای مردم در تبریز دارد.

حضور ۴ نامزد رد صلاحیت شده اولیه که در لحظات آخر و با توصیه تهران و برخی سیاسیون موفق به اخذ تایید صلاحیت خود شده بودند از دیگر موارد قابل تامل در خصوص ترکیب منتخبین شورای چهارم شهر تبریز است. ضمن اینکه یکی از راه یافتگان به جمع علی البدل ها نیز جزو رد صلاحیت شدگان اولیه بود.

فاصله بسیار زیاد و رای چشمگیر منتخب اول با دیگر کاندیداهای راه یافته به جمع نهایی از دیگر نکات قابل توجهی است که نقل محافل و ستادهای انتخاباتی دیگر کاندیداها شده است.

حضور ۸ عضو سابق شورای شهر و ۲ عضو اسبق شورا در ترکیب شورای جدید نشان از حاکمیت چهره های قبلی در جمع منتخبین جدید است. ضمن اینکه عدم راه یابی ۲ عضو مشهور و سابق سه دوره اخیر شورا در شورای چهارم، از نکات جالب این دوره از انتخابات می باشد.

انتهای خبر