احداث هتل مدرن در جوار امامزاده نوجه مهر جلفا/ نام دو پپامبری که در آذربایجان‌شرقی مدفون هستند

جت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی از توسعه خدمات گرشگری و سیاحتی به مسافران نورزوی در جوار بقاع متبرکه خبر داد. وی گفت: در حالحاضر بیش از ۳۵ امامزاده وبقاع متبرکه در استان پذیرای مسافران نوروزی هستند که در این میان سهم برخی امامزاده ها از جمله امامزاده نوجه مهر جلفا در جذب زائر بیشتر است. مدیرکل […]

image_pdfimage_print

جت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی از توسعه خدمات گرشگری و سیاحتی به مسافران نورزوی در جوار بقاع متبرکه خبر داد.
وی گفت: در حالحاضر بیش از ۳۵ امامزاده وبقاع متبرکه در استان پذیرای مسافران نوروزی هستند که در این میان سهم برخی امامزاده ها از جمله امامزاده نوجه مهر جلفا در جذب زائر بیشتر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به استقبال بسیار گسترده مردم هتل مدرن و لوکس در جوار امامزاده نوجه مهر جلفا احداث می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بقعه امامزاده سید محمدآقا نوجه مهر شهرستان جلفا نقش بسیاری در رونق صنعت گردشگری منطقه دارد، این امامزاده را یکی از اماکن مهم و تأثیرگذار در گردشگری استان عنوان کرد و اظهار داشت: این بقعه در روستای نوجه‌مهر و در ۶۰ کیلومتری جلفا در نقطه مرزی کشورهای آذربایجان و ارمنستان و در کنار رودخانه ارس واقع شده که این عوامل در تبدیل آن به قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی، امکانات موجود در این بقعه را شامل ۲۰۰ باب زایر سرا، پارکینگ و محوطه وسیع برای برپایی چادر دانست و افزود: با ایجاد امکانات بیشتر برای فراهم‌سازی بستر مناسبی به منظور آسایش زائران و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مذهبی تلاش می‌شود.

وی همچنین بیان این‌که علاوه بر  امامزده ها قبور اولیا الهی و انبیا نیز در استان  وجود دارد، اظهار داشت: برخی از مردم قبور انبیا را با نام امامزاده شناخته اند که دراین راستا فرهنگ سازی برای شناخت صحیح مورد توجه است.
حسینی گفت: دو پپامبر الهی نیز در شهرستان هریس و جلفا در استان ‌آذربایجان‌شرقی مدفون هستند.

وی عنوان کرد: قبر حضرت جرجیس (ع) در شهرستان جلفا، روستای دره شام، گلفرخ، کلید داغی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قبر حضرت ارمیای نبی (ع) در شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه است.

وی خاطرنشان کرد: نبود جاده‌های دسترسی موجب شده این پیامبران الهی بارگاه نداشته باشند.

انتهای خبر