پافشاری کاندیداها و پیگیری رسانه ها نتیجه داد: موافقت هیئت نظارت با بازشماری صندوق های انتخابات شورای شهر تبریز/ آیا مسئولان حاضر به قبول هزینه ابطال انتخابات هستند!

عضو هیئت نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی دراستان، ازتصمیم هیئت نظارت برای بازشماری تعدادی از صندوقهای انتخابات شورای شهرتبریز خبرداد. به گزارش اعتدال پرس، در پی اعتراض شدید ومستمر ۵۸کاندیدای انتخابات شورا درتبریز وافشاگری رسانه ها ازجمله اعتدال پرس (به عنوان اولین پایگاه خبری معترض به انتخابات) و نیز فشار افکار عمومی برای بررسی برخی تخلفات […]

image_pdfimage_print

عضو هیئت نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی دراستان، ازتصمیم هیئت نظارت برای بازشماری تعدادی از صندوقهای انتخابات شورای شهرتبریز خبرداد.

به گزارش اعتدال پرس، در پی اعتراض شدید ومستمر ۵۸کاندیدای انتخابات شورا درتبریز وافشاگری رسانه ها ازجمله اعتدال پرس (به عنوان اولین پایگاه خبری معترض به انتخابات) و نیز فشار افکار عمومی برای بررسی برخی تخلفات صورت گرفته و بازشماری آراء ، سرانجام هیئت نظارت موافقت خود را با بازشماری ۱۰ درصد از صندوقها در شهر تبریز اعلام کرد.

در دو هفته گدشته جمعی از نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز با بررسی روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز، از مرحله بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان تا روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا در شعب اخذ رای،و تجمیع آرا در فرمانداری تبریز نسبت به بروز برخی قصورات و اشتباهات و تخلف در روند برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن معترض بوده و خواستار بازشماری صندوق ها شده بودند که با مخالفت جدی فرماندار تبریز و مسئولان هیئت اجرایی انتخابات همراه بود.

لیکن، بعد از جلسات متعدد این معترضان با مقامات مسئول در تبریز و تهران از جمله در وزارت کشور، این گروه چند روز پیش به دیدار امام جمعه تبریز رفتند که در این دیدار حجت الاسلام آزادگویان و سید حسن شکوری به نمایندگی از معترضان، به بیان برخی دلایل اعتراضی خود پرداختند. به گزارش رسانه ها، آیت الله مجتهد شبستری نبز در این دیدار ضمن بیان لزوم رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، نارضایتی خود را از برخی تایید صلاحیت ها در جریان انتخابات شورای شهر تبریز صراحتا اعلام کرده بود.

در این راستا دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی در گفتگویی از بازشماری ۱۰ درصد از صندوق های انتخابات شورای شهر تبریز خبر داد.

عزیز جوانپور تصمیم هیئت نظارت را به دلیل اعتراض ۵۸ نفر از کاندیداهای انتخابات شورای شهر تبریز دانسته، افزود: هیئت نظارت بر اساس اعتراضات واصله تصمیم گرفت است تا ۱۰ درصد از صندوق های انتخابات را بازشماری کرده، شبهات ایجاد شده را رفع کند.

وی با تاکید بر حضور نمایندگان نامزدهای معترض به شمارش آرا در مرحله بازشماری آرا گفت: مطمئنا هیئت نظارت بر انتخابات طبق قانون پیگیر رسیدگی به اعتراضات کاندیداها خواهد بود.

گفتنی است با توجه به شواهد و قرائن موجود احتمال تغییر در نتایج آراء بسیار زیاد است که در این صورت حتی تا مرحله ابطال انتخابات هم می تواند پیش رود و معلوم نیست آیا مسئولان حاضر به قبول هزینه های این ابطال و تجدید نظر اساسی در نتایج آراء خواهند بود!

البته این در حالیست که هنوز در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات دیگر در خصوص تخلفات برخی کاندیداها و برخی ارگانهای شهرداری در مرحله تبلیغات و نیز اعتراض به نحوه تایید صلاحیت برخی کاندیداهای دارای پرونده محکومیت، واکنش مثبتی از سوی دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات صورت نگرفته است. و برخی کاندیداها از جمله شکوری، آزادگویان، صادق زاده، برزگرجلالی و محمدزاده علمداری خواستار ابطال کل انتخابات با توجه به حجم زیاد تخلفات در مراحل مختلف آن از جمله بررسی صلاحیتها و تبلیغات شده اند.

منتظر اخبار تکمیلی و ویژه پایگاه خبری مستقل اعتدال پرس در این خصوص باشید.

انتهای خبر