گردهمایی انتخاباتی فرهنگیان اصولگرا با حضور وزیر اسبق آموزش و پرورش در تبریز/ چالشهای معلمان از نگاه فرشیدی و رضایی

در آستانه هفته معلم، جمعی از فرهنگیان اصولگرای آذربایجان شرقی به دعوت کانون تربیت اسلامی استان در نشستی با موضوع “آموزش و پرورش،فرصت ها و چالش ها” گردهم آمدند. به گزارش اعتدال پرس، در این گردهمایی که در مجتمع آموزشی غیرانتفاعی آزادگان تبریز و با حضور محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش و دبیرکل […]

image_pdfimage_print

در آستانه هفته معلم، جمعی از فرهنگیان اصولگرای آذربایجان شرقی به دعوت کانون تربیت اسلامی استان در نشستی با موضوع “آموزش و پرورش،فرصت ها و چالش ها” گردهم آمدند.

به گزارش اعتدال پرس، در این گردهمایی که در مجتمع آموزشی غیرانتفاعی آزادگان تبریز و با حضور محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش و دبیرکل کانون تربیت اسلامی، فیروز رضایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش و دبیر کانون تربیت اسلامی استان و جمعی از مدیران سابق آموزش و پرورش برگزار شد، چالشهای پیش روی معلمان بررسی و بر ضرورت حضور فعال فرهنگیان در انتخابات مجلس و کسب کرسی های نمایندگی جهت رفع مشکلات این قشر تاکید شد.

با توجه به عدم دعوت خبرنگاران در این نشست، روابط عمومی کانون تربیت اسلامی استان خود اقدام به تهیه گزارش از این نشست نموده و در اختیار اعتدال پرس قرار داده است که عینا در زیر می آید:

رویکرد ما نا صحانه است واز نقد تخریبی پرهیز می کنیم

محمود فرشیدی، دبیر کل کانون تربیت اسلامی کشور که در نشست هم اندیشی ادواری کانون تربیت اسلامی آذربایجان شرقی سخن می گفت ، با اشاره به ضعف عملکرد آموزش و پرورش در پیگیری منویات مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف بویژه در خفظ کرامت و تامین معیشت فرهنگیان گفت در عین حال رویکرد ما ناصحانه و منصفانه است واز نقد تخریبی پرهیز می کنیم .
وی در ادامه با ذکر اینکه ، ما در چها چوب اخلاق و ادب اسلامی نسبت به کاستیها واکنش نشان می دهیم افزود: نگاه ما فعل محور است ، ما بر خلاف روش های معمول رسانه ای بیش از آنکه دنبال قاصر یا مقصر بگردیم نفس مسئله را کالبد شکافی می کنیم و در حد امکان راهکارهای لازم را ارایه می دهیم.
دبیر کل کانون تربیت اسلامی هدف از تشکیل کانون را دور هم جمع کردن نیروهای ولایی آموزش وپرورش در جهت پیگیری منویات مقام معظم رهبری اعلام کرده و افزود تجربه نشان داده است فرهنگیان با هم گرایی و برنامه ریزی و با استفاده از ظرفیت عظیم درونی ودر چهار چوب ساختارها ی قانونی میتوانند بسیاری از اهداف خود را محقق سازند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به نقش غیر قابل انکار مذاکرات اقنایی فرهنگیان با نمایندگان مجلس در به تصویب رسیدن قانون تخصیص چهار میلیارد دلار برای بازسازی مدارس فرسوده در دوره وزارت خویش اشاره کرده گفت این تجربه درحوزه های مختلف قابل تکرار است .
وی در ادامه با اشاره به نقش معلمان با تجربه ای مانند آقای کوچکی نژاد در افزایش سهم آموزش وپرورش در بودجه نود چهار گفت: اگر تعداد این قبیل دوستان با تجربه و کار دان و متعصب به آموزش وپرورش و فرهنگیان در مجلس زیاد شود می توانند به کمک هم گام های قوی تری بردارند.
دبیر کل کانون تربیت اسلامی در ادامه با تمرکز به سه نکته ی، پرهیز از نگاه سیاسی به آموزش وپرورش، به گارگیری نیروهای مومن و با نشاط و جوان و اهتمام ویژه به دانشگاه فرهنگیان از مجموعه رهنمود های مقام معظم رهبری در هفته معلم سال گذشته ، کارنامه آموزش وپرورش را در هر سه موضوع غیرقابل قبول ارزیابی کرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش از اینگه دانشگاه فرهنگیان شانزده ماه است با سرپرست اداره می شود آن هم سرپرستی که نا باورمندی خود به آموزشوپرورش ایدئو لوژیک را اذعان کرده است ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه تشدید فاصله حقوق فرهنگیان با کارمندان دیگر را شیوه تکراری اصلاح طلبان ارزیابی کرده و این رویکرد را با علامت سئوال جدی مواجه ساخت.

رضایی: دولت ها را باید از نحوه نگاهشان به آمورش و پرورش طبقه بندی کرد

گفتنی است در آغاز این هم اندیشی فیروز رضایی دبیر کانون تربیت اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن خوشامد گویی به حاضران و میهمان ویژه آقای مهندس فرشیدی در ابتدا به گوشه ای از اقدامات زیربنایی ایشان در دوره کوتاه وزارت اشاره کرده وآن ها را در ردیف ماندگار ترین اقدامات تاریخ آموزش و پرورش ارزیابی کرد.

وی تهیه و به تصویب رساندن قانون احیای امور تربیتی و استقرار مجدد آن بعد از دوره ی انحلال ، تصویب قانون تخصیص چهار میلیارد دلاری بازسازی مدارس فرسوده و آثار برجسته و غیر قابل انکار آن بر نوسازی و گسترش فضاهای آموزشی سراسر کشور ، کلید زدن تحول بنیادین وانجام اقدامات اولیه آن ، باز ساماندهی نیروهای ولایی آموزش پرورش و اقدامات جدی در جهتترمیم وضعیت معیشتی وآغاز کاهش فاصله با دیگر کارمندان دولت را از جمله اقدامات زیر بنایی آقای فرشیدی اعلام و افزود: این ها و بسیاری از خدماتایشان به دلایلی از جمله تواضع و محجوبیت ایشان مغفول واقع شده است .

فیروز رضایی در بخش دیگر از سخنان آغازین خود به اهمیت و جایگاه آموزش وپرورش در نگاه رهبری اشاره کرده و افزود: در منظر معظم له آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است و این یعنی مرکز و منبع همه ی فضیلت هایی که جامعه اسلامی ایران را پیش برده ودر برابرکژ اندیشان بیمه می کند، آموزش وپرورش است.

روحیه فداکاری آحاد مردم در برابر تهاجمات متنوع بیگانگان ، ولایتمداری ، استقلال طلبی و دانش آموزی و دانشجویی و فضایل دیگر آز آموزه های طولانی مدت آموزش وپرورش رسمی و غیر رسمی است و راه برون رفت از کاستی هایی که بسیاری از آن ها را مقام معظم رهبری در طول سالیان طولانی در قالب پیام های نوروزی گوشزد کرده اند در در گرو آموزش پرورش ضرورت یافته در گردونه ی تحول بنیادین است.

دبیر کانون آذربایجان شرقی در ادامه با ذکر این نکته که نوع نگاه مسئولین به آموزش پرورش نماد ارتفاع تفکر آن هاست افزود: اعزام شخصیتی در اندازه شهید رجایی به وزارت آموزش پرورش از نگاه بلند اعضای شورای انقلاب پرده برداری میکند وامروز معلمین با همین سنجه عمق تفکر مسولین را اندازه میگیرند.

وی اضافه کرد: معلمین آن روزی که جلسه تودیع و معارفه وزرای آموزش پرورش در آغاز به کار دولت جدید با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور محترم بر گزار گردید حساب کار را کردند و از این مجمل حدیث مفصل خواندند.
وی در ادامه گفت: معلمین از اینکه راهبری این مجموعه عظیم به تیم ضعیف و پریشان گوی سپرده شده است از دولت ومجلس گلایه دارند.

وی ادامه داد: امروز جامعه معلمین در یک سو از مشگلات معیشتی وعدم توازن حاکم و تشدید مستمر آن در رنجند و از طرف دیگر از اینکه گروهی درصدد هستند تا ازاعتراض های نجیبانه آنان سوء استفاده کنند، نگرانند.
رضایی افزود: معلمین امروز رفتارهایی مانند آنچه در کاریکاتور روزنامه ها خود نمایی می کند را حاصل گفتمان حاکم برآموزش پرورش ارزیابی می کنند.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، کانون تربیت اسلامی از تشکلهای نوپای متعلق به جامعه فرهنگیان و دارای گرایش اصولگرایی است که شاخه آذربایجان شرقی آن نیز با حضور جمعی از مدیران ارشد سابق آموزش و پرورش استان از یک سال گذشته رسما شروع به فعالیت کرده است.

انتهای خبر