وزیر دولت اصلاحات به انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم شد/ واکنش رییس دانشگاه امیرکبیر به خبر انفصال از خدمتش

رئیس دانشگاه امیرکبیر به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی ۷۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم شد. به گزارش اعتدال پرس، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با حکم دیوان محاسبات کشور به دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به انفصال از خدمت محکوم شد. سید احمد معتمدی […]

image_pdfimage_print

رئیس دانشگاه امیرکبیر به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی ۷۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم شد.

به گزارش اعتدال پرس، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با حکم دیوان محاسبات کشور به دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به انفصال از خدمت محکوم شد.

سید احمد معتمدی در سال ۱۳۷۶ به عنوان رئیس وقت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، ۵۰۰هزار کیلوگرم (۲۵ تریلی) مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول (مواد کاربردی در رنگ سازی) را با ادعای استفاده برای طرح های تائیدی سازمان مزبور وارد کشور نمود. وی بر خلاف این ادعا مواد وارداتی را در بازار آزاد به فروش رساند، اما بر اساس نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، هیچ مدرکی دال بر ورود این کالا به انبار سازمان و یا فروش و گشایش اعتبار وجود ندارد.احمد معتمدی به انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم شد

به گزارش فرهنگ نیوز، در رابطه با این تخلف مالی، پرونده ای تشکیل شد که منجر به محکومیت معتمدی و شریک جرم وی (معاون وقت اداری مالی سازمان) شد که این دو نفر پس از کش و قوس های فراوان، سال گذشته به حکم صادره اعتراض نمودند، اما دادگاه تجدیدنظر در نهایت حکم هیات دوم مستشاری دیوان را عینا تایید نمود.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ صادر شده است، سید احمد معتمدی به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی ۷۱۰ هزار دلار آمریکا (با معادل ریالی به نرخ رسمی روز) محکوم شد.

 

لازم به ذکر است، معتمدی در کارنامه عملکرد خود، وزارت پست و تلگراف و تلفن دولت اصلاحات را به عهده داشت.  همچنین وی در سال ۱۳۸۸ از اعضای کمیته صیانت از آراء میرحسین موسوی بوده و انتصابش به ریاست دانشگاه امیرکبیر با حاشیه ها و انتقادات فراوانی همراه بود.

واکنش رییس دانشگاه امیرکبیر به خبر انفصال از خدمتش

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت به انفصال خدمت و پرداخت جریمه نقدی، تاکید کرد که در دوره ریاستش در سازمان پژوهش‌ها هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید احمد معتمدی گفت: دیوان محاسبات کشور نامه ای به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور زده مبنی بر اینکه ۱۸سال پیش که ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور را بر عهده داشته ام، تخلفی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که پرونده ها بعد از ۱۰سال در سازمان های دولتی امحا می شود، سازمان پژوهش ها اعلام کرده که چنین پرونده ای موجود نیست تا بررسی های لازم در این مورد صورت گیرد.

معتمدی با ابراز تعجب از طرح چنین موضوعاتی بعد از ۱۸سال، اظهار کرد: باید از دیوان محاسبات سوال کرد اگر این مساله مهم بوده چرا بعد از ۱۸سال می خواهند آن را بررسی کنند و اگر مهم نیست چرا بعد از ۱۸سال صحبت آن را پیش کشیده اند؟

وی تاکید کرد:من هر خبری مبنی بر انفصال از خدمت و پرداخت جریمه نقدی را تکذیب می کنم و تاکید می کنم که تخلفی صورت نگرفته است.

 

انتهای خبر