شهردار خامنه: تلاش می کنیم شهر خامنه قطب گردشگری کشور شود/ انتقاد شهردار از سازمان میراث فرهنگی/ رئیس شورای شهر: تغییرات ریاست دانشگاه آزاد خامنه سیاسی است

شهردارخامنه گفت: علی رغم تملک خانه شیخ محمد خیابانی، بارها برای ثبت این خانه به عنوان اثر ملی از اداره کل میراث فرهنگی پیگیری کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نشده است. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، بابک شریفی شهردار شهر خامنه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به […]

image_pdfimage_print

شهردارخامنه گفت: علی رغم تملک خانه شیخ محمد خیابانی، بارها برای ثبت این خانه به عنوان اثر ملی از اداره کل میراث فرهنگی پیگیری کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، بابک شریفی شهردار شهر خامنه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخ و فرهنگ این شهر گفت: خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری و شیخ محمد خیابانی می باشد که این افتخار بزرگی برای این شهر است و تلاش می کنیم شهر خامنه را از نظر گردشگری و فرهنگی بیشتر از این بشناسانیم.

اقدام عملی برای ثبت ملی خانه شیخ محمدخیابانی نشده استDSCF1016

شهردار خامنه با انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهارکرد: خانه شیخ محمد خیابانی توسط شهرداری تملک شده و سند آن که به دستخط پدر بزرگوار مقام معظم رهبری می باشد و بارها با نامه و حضوری از میراث فرهنگی پیگیر بوده ایم تا این مکان به عنوان اثر ملی ثبت شود ولی تاکنون هیچ اقدام عملی جهت ثبت ملی این مکان تاریخی انجام نشده است و با توجه به اماکن تاریخی و وجود موزه در این شهر هدفمان این است که خامنه به عنوان قطب گردشگری کشور شناخته شود.

شریفی تصریح کرد: دومین مدرسه ایران توسط اسدالله معرفت در شهرخامنه ساخته شده و این مدرسه مایه افتخار شهرستان شبستر می باشد و مکاتبات لازم با میراث فرهنگی انجام شده تا این مدرسه که هم اکنون نیز فعال می باشد به عنوان اثر ملی ثبت شود.

وی ادامه داد: وجود کهن سال ترین درخت چنار نیز از دیگر آثار منحصر به فرد محیط زیستی این شهر می باشد که به عنوان صدمین اثر طبیعی ثبت شده کشور می باشد و گردشگران زیادی هر سال از نقاط مختلف کشور جهت بازدید از این درختان و دیگر اماکن تاریخی خامنه به این شهر سفر می کنند.

شریفی: شورای شهر بزرگترین نقطه قوت شهرداری است

شهردار خامنه با تقدیر از شورای اسلامی شهرخامنه تصریح کرد: بزرگترین نقطه قوت شهرداری های کوچک شوراهای اسلامی می باشند و شورا بازوی قدرتمند و پرتوان شهرداری می باشد و با همکاری و همت  شورای اسلامی در سال ۹۳  توانستیم مبلغی بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان از خیرین و مردم شهر در جهت پیشرفت پروژه ها جذب کنیم و این نشان می دهد مردم به شهرداری و شورای اسلامی اعتماد دارند.

وی دلیل بی اعتمادی مردم خامنه به شهرداری در گذشته را عدم صداقت و ارتباط نزدیک و رو در رو با مردم دانست و از رضایت ۸۵ درصد مردم از عملکرد شهرداری خامنه خبر داد.

تحقق ۱۵۰ درصدی بودجه شهرداری در سال ۹۳

شریفی با اشاره به بودجه شهرداری در سال ۹۳ افزود: در سال ۹۳ بودجه را یک میلیارد و۱۰۰میلیون  تومان تنظیم کردیم که شاهد تحقق یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومانی بودجه بودیم و همچنین کمک های دولتی در سال ۹۳ برای شهرداری های کوچک بی سابقه بود.

شهردار خامنه با اشاره به پروژه های احداث شده در شهر ابراز کرد: احداث پارک محله ای با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیون تومان، فاز دوم پارک مصلی ، آسفالت ریزی محلات با اعتباری بالغ بر۲۰۰ میلیون تومان و جدول گذاری بیش از ۲ کیلومتر جزو فعالیتهایی بوده که به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جدید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است، گفت: ممیزی املاک، اجرای طرح هادی و شهرداری الکترونیک از مهم ترین برنامه های شهرداری خامنه در سال جدید می باشد.

DSCF1005

شریفی پروژه تالار شهرداری را جزو اولویت های کاری دانست و با اشاره به مراحل احداث آن افرود: در سال ۸۶ ساخت تالار در زیربنای ۱۷۰۰ متر شروع شده و در دور چهارم شوراها نیز شهرداری ۲۵۰میلیون تومان برای احداث این تالار هزینه کرده است و با توجه به اینکه این طرح موجب شده بود نتوانیم به مردم خدمات روزانه ارائه کنیم تلاش خواهیم کرد ساخت تالار را از مدیریت شهرداری خارج و به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میزبانی ازشهدای گمنام در خامنه و مهربان از مهم ترین  و بزرگترین افتخاراتم می باشد

شهردار خامنه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری تصریح کرد: بزرگرتین نقطه قوت ما عملکرد فرهنگی بود و همایش های مختلف از جمله پیاده روی، تجلیل از نخبگان شهر، مسابقات دوچرخه سواری و والیبال را در طول سال ۹۳ اجرا کردیم و میزبانی از شهدای گمنام در خامنه و مهربان از مهم ترین افتخاراتم بوده و دو شهید گمنام خامنه مایه خیر و برکت برای این شهر هستند و  باید توجه داشت در صورتی که مسائل فرهنگی حل شوند، مسائل عمرانی به آسانی حل می شوند.

شریفی با اشاره به اینکه شهرداری خامنه سال ۱۳۱۵ تشکیل شده افزود: طبق اولین سرشماره کشوری در دهه ۴۰ جمعیت خامنه بالغ بر ۵۰۰۰ نفر بوده است که جمعیت خامنه در حال حاضر ۲۶۵۰ نفر می باشد. وی مساحت شهر نسبت به جمعیت بسیار بزرگ دانست و از اهتمام شهرداری در به سرانجام رساندن پروژه ها خبر داد.

شهردار خامنه در ادامه گفت: طبق آمار ۴۰ هزار نفر خامنه ای مقیم پایتخت هستند که ۱۰ درصد این تعداد بلااستثنا در مناسبت ها در خامنه حاضر می شوند.

شریفی در پاسخ به سوال خبرنگار اعتدال پرس مبنی بر اینکه آمار ۴۰ هزار نفر مقیم مرکز حکایت از خروج سرمایه از خامنه داشته و آیا برنامه ای برای جذب این سرمایه دارید و اولویت جذب سرمایه در خامنه چیست، گفت : اولویت ما استفاده از افراد بومی و جذب سرمایه خارح شده و استفاده از ظرفیت بومی مقیم مرکز است همچنانکه در پروژه احداث تالار شهرداری ۸ قطعه مسکونی توسط اهالی به شهرداری اهدا شد.

شهردار عضو ششم شورای اسلامی خامنه است

DSCF1036علی غضنفری رئیس شورای اسلامی خامنه نیز در این نشست گفت: در شورای چهارم اعتقاد ما این بود که مردم شهر باید در اداره شهرشان سهیم باشند و بتوانند نظرات خود را برای اداره بهتر شهر ارائه نمایند که در این راستا با تشکیل کمیسون های مختلف از جمله عمرانی، ورزشی، فرهنگی و بانوان جمهی از مردم شهر در این کمیسیون ها عضو شده و کمک حال ما هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره توانسته ایم اولین شهردار متخصص را برای شهر خامنه انتخاب کنیم، ادامه داد:‌ شورای اسلامی خامنه شهردار را عضو ششم دانسته و تعامل بین شهرداری و شورا موجب شد شورای اسلامی خامنه به عنوان شورای نمونه استانی و شهرستانی انتخاب شود.

غضنفری گفت: شوراهای شهرهای کوچک کارشان سخت است چرا که انتظارات بیشتر و امکانات کمتر می باشد و باید جوابگوی مردم باشیم.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای شهرخامنه گفت: مسجد جامع این شهر به همت یکی از خیرین در حال ساخت بوده و این مسجد به عنوان مسجدی نمونه در سطح آذربایجان شرقی احداث خواهد شد.

رئیس شورای شهر خامنه در مورد تغییرات مدیریتی پی در پی در دانشگاه آزاد خامنه گفت: بعد انتصاب دکتر بیضایی به ریاست دانشگاه در هقت ماه گدشته، این مجموعه دانشگاهی دوباره با تغییر مدیریتی مواجه شده است و سرپرست برای اداره آن تعیین شده است. غضنفری ادامه داد: در مورد این تغییر حتی فرمانداری نیز اظهار بی اطلاعی کرده و در مراسم تودیع و معارفه قبلی نیز هیچ کدام از اعضای شورا دعوت نشده بودند.
وی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در این مجموعه احساسی که به مردم داده می شود موضوع سیاسی بودن تغییرات در دانشگاه آزاد خامنه است.

رئیس شورای اسلامی خامنه با انتقاد از دکتر بیضائی ریاست برکنار شده دانشگاه آزاد خامنه گفت: ایشان در مدت ۷ ماه مدیریت خود حتی ۷ روز در محل کارشان حاضر نبوده اند.

 

 

انتهای خبر