بعد از یک هفته بازشماری جنجالی اعلام شد: رد اعتراض کاندیداها و تایید نتیجه قبلی انتخابات تبریز/ گزارش ویژه اعتدال پرس از چگونگی بررسی اعراضات و مختومه کردن پرونده انتخابات تبریز

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان ازتاییدصحت انتخابات شهرتبریز خبرداد. اختصاصی اعتدال پرس/ پرونده پرابهام چهارمین دوره انتخابات شورای شهرتبریز درحالی مختومه اعلام شد که این انتخابات را باید یکی از جنجالی ترین رقابتهای انتخاباتی دهه های گذشته در استان و شهر تبریز دانست. در حالیکه ضعف مدیریت مشهود دست اندرکاران انتخابات و اهمال […]

image_pdfimage_print

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان ازتاییدصحت انتخابات شهرتبریز خبرداد.

اختصاصی اعتدال پرس/ پرونده پرابهام چهارمین دوره انتخابات شورای شهرتبریز درحالی مختومه اعلام شد که این انتخابات را باید یکی از جنجالی ترین رقابتهای انتخاباتی دهه های گذشته در استان و شهر تبریز دانست.

در حالیکه ضعف مدیریت مشهود دست اندرکاران انتخابات و اهمال کاری توامان مسئولان اجرایی و نظارتی و جانبداری غیرقانونی برخی مسئولان و ارگانهای شهری از همان ابتدا موجب ایجاد فضایی ناسالم و غیر رقابتی و چالش انگیز در انتخابات شورای شهر تبریزشده و اعتراضات گسترده رسانه ها و برخی کانیداها را برانگیخته بود، استخراج و اعلام نتیجه این انتخابات موجب گسترده تر شدن اعتراضات و ابهام افکارعمومی در چندوچون برگزاری و نتایج آن شد.

صدور بیانیه یک کاندیدای انصرافی (اینجا) و اعتراض رسمی ۵۸ تن از کاندیداهای تبریز در اعتراض به روند برگزاری انتخابات و رایزنی با مقامات ارشد کشوری و استان برای برای بازشماری آرای صندوق ها از جمله تحرکات اعتراضی بود که در این خصوص صورت گرفت.

در حالیکه فرماندار تبریز مخالفت سرسختانه ای در بازشماری آراء تبریز داشت ولی نهایتا مسئولان هیئت نظارت با توصیه برخی بزرگان و اتخاذ تدبیر، موافقت خود را با بازشماری تعدادی از صندوق های رای اعلام کرده و از پنج شنبه گذشته این بازشماری آغاز شد.

anaj1372325654HJEnZa

هرچند این بازشماری نیز با ابهامات و اعتراضات جدید دیگری توام شد بطوریکه کانیداهای معترض به علت ممانعت از حضور نمایندگان خود در بازشماری – علی رغم تاکید قانونی- از این روند ناراضی بودند و همچنین طولانی شدن بیش از معمول بازشماری که ۷ روز کاری زمان برد! موجب شبهات دیگری نزد برخی معترضین شد بخصوص اینکه در این مدت خبرها و شایعات مختلفی نیز درباره نتیجه بازشماری به گوش می رسید.

ولی نهایتا امروز اعلام شد:  پس از اتمام مرحله بازشماری بیش از ۲۰ درصد صندوق های رای انتخابات شورای شهر تبریز، صحت این انتخابات تایید شد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آذربایجان شرقی با اشاره به بازشماری  بیش از ۲۰درصد از صندوقهای رای انتخابات شورای شهر تبریز تاکید کرد: در مرحله بازشماری آرا که بدلیل اعتراض تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر تبریز انجام گرفت،هیچ مغایرتی با نتایج اولیه مشاهده نشد.

شهروز افخمی افزود: پس اتمام مرحله بازشماری و تطبیق فرم های تجمیع آرا هیات نظارت استان  صحت انتخابات شورای شهر تبریز را تایید کرد.

مختومه شدن پرونده انتخبات شورای چهارم تبریز درحالی بود که یک منبع آگاه به اعتدال پرس گفت: بنابه اذعان یکی از مسئولان ارشد هیئت نطارت در جمع تعدادی کاندیدا، فشارهای سیاسی زیادی برای تایید صحت انتخابات صورت گرفت.

همچنین شنیده شد، برخی کاندیداها درصدد ادامه اعتراض خود و درخواست پیگیری آن از سوی دیگر نهادها و از جمله مراجع قضایی استان و کشور هستند.

اخبار مرتبط :

پافشاری کاندیداها و پیگیری رسانه ها نتیجه داد: موافقت هیئت نظارت با بازشماری صندوق های انتخابات شورای شهر تبریز/ آیا مسئولان حاضر به قبول هزینه ابطال انتخابات هستند!

ابطال یا بازشماری؟، سرنوشت مبهم انتخابات جنجالی تبریز/ واکنش هیئت نظارت به اعتراض گسترده کاندیداهای شورای شهر تبریز

انتهای خبر