استعفای انتخاباتی شهردار اردبیل/ واکنش اعضای شورای شهر به استعفای بدری

شهردار اردبیل با هدف حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سمت خود استعفا داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، در جلسه فوق العاده شورای شهر اردبیل، پس از دریافت نامه استعفای شهردار اردبیل و بررسی آن با ۱۳ رای که اکثریت آرا را شامل می شود، استعفای صدیف بدری تصویب شد. […]

image_pdfimage_print

شهردار اردبیل با هدف حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، در جلسه فوق العاده شورای شهر اردبیل، پس از دریافت نامه استعفای شهردار اردبیل و بررسی آن با ۱۳ رای که اکثریت آرا را شامل می شود، استعفای صدیف بدری تصویب شد.

در این جلسه با وجود مخالفان و موافقان استعفای شهردار اردبیل، اعضا با توجه به توضیحات شهردار با استفعای وی موافقت کردند.

شهردار مستعفی اردبیل پس از تائید استعفای خود طی سخنانی تاکید کرد که همیشه خدمتگزار مردم اردبیل خواهد بود.IMG19431208

ورود مستقل به عرصه انتخابات

صدیف بدری افزود: خدمتگزاری به مردم را در طول دوران شهرداری برای خود افتخار می دانم و امیدوارم این خدمتگزاری تداوم داشته باشد.

شهردار اردبیل در عین حال مهمترین دلایل تصمیم گیری برای ورود به انتخابات مجلس را افکار عمومی و نظرات معتمدان و بزرگان شهر دانست و متذکر شد: در این شرایط احساس کردم که می توانم در عرصه دیگری خدمت کنم.

وی در عین حال تاکید کرد که با این وجود اگر بزرگان و مسئولان عالی رتبه شهر اردبیل تکلیف کنند در هر جایی باشد خدمت خواهم کرد.

سرپرست شهرداری اردبیل انتخاب شد

 با نظر اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل «خلیل احمدیان» به عنوان سرپرست موقت شهرداری اردبیل انتخاب شد.

شامگاه دوشنبه شورای شهر اردبیل در جلسه فوق العاده خود پس از بررسی و تصویب استعفای شهردار اردبیل سرپرست شهرداری را انتخاب و منصوب کرد.

در ابتدای این جلسه تمامی معاونین و شهرداری های مناطق چهارگانه به عنوان کاندیدای سرپرستی شهرداری مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت در دو مرحله رای گیری معاون اداری مالی شهردار اردبیل به عنوان سرپرست انتخاب شد.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با استناد به قوانین مربوط به برکناری یا خاتمه فعالیت شهرداری گفت: بر اساس قوانین شورا موظف است سرپرستی از میان کارکنان خود مجموعه شهرداری به مدت نهایتا سه ماه انتخاب کند.

ذکی اله خوشبخت تصریح کرد: انتخاب شهردار بر اساس قوانین نباید بیش از سه ماه به طول انجامد و بر همین اساس بعد از استعفای شهردار باید سرپرستی برای امورات شهری انتخاب شود.

در این جلسه بعد از بررسی نظرات مخالفان و موافقان انتخاب سرپرست در نهایت رای گیری برای معاونین شهردار انجام شد و احمدیان با هشت رای، هاشمی با یک رای، شمس با پنج رای، سیفی با یک رای، صفوی با دو رای، مدنی با یک رای و عطایی با هشت رای در دور اول شناخته شدند.

در دور دوم رای گیری از بین سه کاندیدایی که حائز بیشترین رای ها بودند مجددا رای گیری انجام شد و احمدیان با ۹ رای، عطایی با یک رای و شمس با سه رای انتخاب شدند.

اعضای شورای شهر با سرپرستی احمدیان در کسوت شهرداری اردبیل به مدت نهایتا سه ماه موافقت کردند.

انتهای خبر