اختصاصی اعتدال پرس/ آیا غائله ورزشگاه، ربطی به سفر رئیس جمهور به تبریز دارد؟! / معاون سیاسی استاندار: وقایع دیشب، نباید دستاویزی برای جریانهای سیاسی شود/ شایعه قطع اینترنت را رد می کنم

یک سایت خبری ادعایی عجیب درباره ماجرای حوادث روز گذشته تبریز مطرح کرد و نوشت: به نظر می رسد برخی از «مخالفان و دلواپسان همه جانبه ی دولت» در آستانه ی حضور رئیس جمهور در تبریز، قصد اخلال در این سفر را داشته اند. کشف رابطه ماجرای استادیوم تبریز با سفر روحانی! به گزارش اختصاصی […]

image_pdfimage_print

یک سایت خبری ادعایی عجیب درباره ماجرای حوادث روز گذشته تبریز مطرح کرد و نوشت: به نظر می رسد برخی از «مخالفان و دلواپسان همه جانبه ی دولت» در آستانه ی حضور رئیس جمهور در تبریز، قصد اخلال در این سفر را داشته اند.

کشف رابطه ماجرای استادیوم تبریز با سفر روحانی!

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در حالیکه در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اتفاقات عجیب بازی دیشب تراکتورسازی تبریز با نفت تهران، هر لحظه شایعات متعدد و بعضا نگران کننده ای در خصوص پشت پرده این وقایع منتشر می شود، ساعتی پیش سایت “انتخاب” از حامیان روحانی با طرح ادعایی درباره ماجرای حوادث روز گذشته تبریز نوشت:

” خبر اعلام دروغ تساوی سپاهان و سایپا در ورزشگاه تبریز درحالی منتشر شد که چندین روز تا سفر روحانی به تبریز باقی نمانده است. همین مسئله در مورد انتشار این دروغ عجیب، تئوری «از پیش طراحی شدن آن را» در ذهن جاری می کند. با این حال، به نظر می رسد که برخی از «مخالفان و دلواپسان همه جانبه ی دولت» در آستانه ی حضور رئیس جمهور در تبریز (که روحانی موفق به کسب تعداد رای قابل ملاحظه ای در آن شهر در انتخابات ریاست جمهوری شده بود) قصد اخلال در این سفر را داشته اند.

شنیده های «انتخاب» حکایت از آن دارد که پس از بازگشت جمعیت خشمگین هواداران تراکتور به خیابان های تبریز، در اقدامی تحریک آمیز و خودجوش پوسترهای سفر «دولت تدبیر و امید» در میان مردم پخش شده است! هوادران تراکتور که از بازی با احساسات شان بسیار دل آزرده بودند و تصور می کردند فدراسیون فوتبال کلاه گشادی بر سرشان گذاشته، در مواجهه با چنین صحنه ای، اقدام به پاره کردن این پوسترها کردند.”

در این خصوص و با توجه به تبعات سنگین این ادعا، خبرنگار اعتدال پرس در تماس تلفنی با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، نظر وی را در خصوص این خبر جویا شد.

سعید شبستری در این گفتگو، با اشاره به جلسه فوری صبح امروز و دستور ویژه استاندار محترم به دستگاههای مربوطه جهت پیگیری و گزارش علل بروز وقایع تلخ دیشب داد، افزود: برای هیچکدام از شایعات مطرح شده فعلا شواهدی در دست نیست و تا اعلام نتیجه گزارشات از سوی مسئولان پیگیر امر، نمی توان هیچ نظری در مورد عوامل پشت پرده داد.

وی گفت: به مراجع ذی ربط دستور داده‌ایم موضوع به صورت دقیق بررسی شود و اینکه چه کسی نتیجه نادرست بازی همزمان را به نیمکت تراکتور منتقل کرده است باید بررسی شود.

دکتر شبستری گفت: قبلا هشدارهای لازم به مسئولان مربوطه بخصوص در انتخاب داور مناسب برای این بازی داده شده و حساسیت بازی گوشزد شده بود.

عضو ارشد شورای تامین استان، همچنین شایعه دخالت عوامل امنیتی و شورای تامین استان در پخش خبر دروغ را به شدت تکذیب کرده و گفت: هیچ آدم عاقل و منطقی برای رفع یک خطر جزئی احتمالی، اقدام به بحران سازی سیاسی بزرگ نمی کند چراکه قطعا بلافاصله صحت و سقم چنین خبری روشن می شود و نمی توان عواقب بعدی آنرا کنترل کرد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، همچنین در خصوص تعرض به تعدادی از بنرهای سفر رئیس جمهور و برخی مباحث مطرح شده، با تذکر به عدم سوء استفاده سیاسی از این فضا، افزود: بحث های حاشیه ای بوجود آمده نباید دست آویز مخالفان دولت و جریانهای سیاسی در سفر رئیس جمهور محترم به تبریز قرار گیرد.

وی افزود: با پیگیری هایی که از مخابرات استان انجام دادیم، شایعه قطع خطوط اینترنت و تلفن همراه در دقایق آخر بازی تکذیب می شود و علت اختلالات بوجود آمده، ترافیک بالای استفاده مشترکان بوده است.

دکتر شبستری در پاسخ به یکی دیگر از شایعات مطرح شده مبنی بر پیشنهاد لغو سفر آتی رئیس جمهور به استان از طرف برخی مسئولان، گفت: این شایعه را شدیدا تکذیب می کنم و هیچ بحثی اصلا در این مورد وجود ندارد.

 

انتهای خبر