بیانیه جنبش دانشجویی استان درباره حوادث تبریز: عاملین خیانت گستاخانه به مردم آذربایجان را مشخص کنید/ دولت تدبیر و امید که با حمایت همین مردم روی کار آمده، این وقایع را سهل نگیرد

انجمن های اسلامی دانشگاه های تبریز با صدور بیانیه ای در خصوص حوادث استادیوم تبریز، خواستار پیگیری و برخورد جدی مسئولان و دولت روحانی با عاملین خیانت گستاخانه به مردم آذربایجان و دروغ بزرگ جمعه شده و این واقعه را توطئه ای برای ایجاد شکاف بین دولت و مردم آذربایجان دانستند. به گزارش اعتدال پرس، […]

image_pdfimage_print

انجمن های اسلامی دانشگاه های تبریز با صدور بیانیه ای در خصوص حوادث استادیوم تبریز، خواستار پیگیری و برخورد جدی مسئولان و دولت روحانی با عاملین خیانت گستاخانه به مردم آذربایجان و دروغ بزرگ جمعه شده و این واقعه را توطئه ای برای ایجاد شکاف بین دولت و مردم آذربایجان دانستند.

به گزارش اعتدال پرس، متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار داده شده است، به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَو تَمَیَّزَتِ الشیاءُ لَکانَ الصِّدقُ مَعَ الشَّجاعَهِ وَ کانَ الجُبنُ مَعَ الکَذِبِ؛

اگر خصلت ها از یکدیگر متمایز و جدا شوند، هر آینه راستى با شجاعت باشد و بزدلى با دروغ (امام علی)

دروغ … کلید واژه ای که قرار بود دوران گذارش بر فضای کشورمان تمام شود.

اما صد افسوس که باز دروغ گفتن ، تنها راه توسل عده ای شد برای آنچه “مدیریت بحران” می نامندش!

جمعه ، بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴٫٫٫

قریب به یکصد هزار هوادار مشتاق که بیشتر آنان را جوانان و دانشجویان تشکیل داده بودند، از ساعت ها پیش از شروع مسابقه ، از شهرهای دور و نزدیک خود را به ورزشگاه یادگار امام تبریز رسانده بودند و در هوای نامساعد آن روز و زیر آفتاب وحشتناک ظهر و باران تمامی ناپذیر عصر منتظر برگزاری یک مسابقه جوانمردانه بودند تا سرنوشت تیمشان مشخص شود و دلخواهشان این بود تا جام قهرمانی را بر دستان خود ببینند.

اما در جامعه ای که عدالت و جوانمردی جایی در معادلاتش نیست ، افرادی که تا بدین لحظه هویتشان مشخص نشده است ، به صورت برنامه ریزی شده و دقیق (با قطع راه های ارتباطی و هماهنگی با مسئولان اجرایی ورزشگاه که گواه آن اعلام گوینده ورزشگاه بود) اعلام کردند بازی همزمان سپاهان مساوی و در نتیجه تیم تراکتورسازی قهرمان شده است! و بازیکنان و کادر فنی و تماشاگران بی خبر از همه جا ، جشن قهرمانی را برپا کردند!

اما عمر این دروغ کثیف که به خیال خودشان جهت کنترل فضای ورزشگاه گفته شد ، دقایقی بیشتر دوام نداشت و هواداران با اطلاع از بازی عجیبی که با آن ها شده  اعتراض شدید خود را نشان دادند.

همه این ها شرح ما وقع مختصری بود از آنچه گذشت…

اما اگر هدف از این دروغ آرام کردن مردم بود که عذر بدتر از گناه است. مگر هواداران تراکتورسازی نعوذ بالله عده ای اوباش هستند که برای تخلیه انرژی آنان این چنین رذالت به خرج می دهند و این ننگ بزرگ را به جان می خرند؟

مگر هوادان تراکتورسازی را چه یافته اید که این چنین بچگانه با آنان رفتار کردید؟ آیا جواب مردمی که سال هاست بدون کوچکترین امکاناتی به ورزشگاه ها می آیند و هر تهمت و توهینی را از این و آن به جان می خرند ، بازی با احساساتشان است؟

هیچ کس جز آن صدهزار نفر نمی توانند به درستی درک کنند که چه توهینی به شعورشان انجام گرفته و به چه طرز وقیحانه ای غرورشان به سخره گرفته شد…

مردمی که روز جمعه به صورت مستقیم “کرامت انسانی شان” به بازی گرفته شد و با ایجاد نمایشی مضحک ، موجبات بهت ، ناراحتی و سرخوردگی شدیدشان فراهم گشت.

ما تشکل های امضا کننده این بیانیه به عنوان نماینده جنبش دانشجویی (جنبشی که در طول تاریخ همواره منتقد مصلح دولت ها بوده) خواهان روشن شدن همه ابعاد این قضیه توسط نیروی انتظامی ، عوامل فدراسیون (متهم اصلی اجرای این دروغ کثیف) و نهاد های دولتی از جمله استانداری و وزارت ورزش هستیم و تا مشخص شدن آمرین و عاملین این خیانت گستاخانه به مردم آذربایجان ، این مطالبه را پیگیری خواهیم کرد.

و به دولت تدبیر و امید که با حمایت های همین مردم روی کار آمده است توصیه می کنیم که این وقایع را سهل نگیرند و فراموش نکنند همه این اتفاقات در هفته منتهی به سفر ریاست محترم جمهوری به استان و در سال سرنوشت ساز انتخابات رخ داده و این واقعه نه یک شکست ورزشی و سهل انگاری کوچک ، که می تواند توطئه ای برای ایجاد شکاف قومیتی فی مابین دولت و مردم شریف آذربایجان باشد.

که تحرکات رسانه های خاص و تحریک احساسات مردم توسط آنان با به کار گیری روش هایی چون به سخره گرفتن مردم آذربایجان و هواداران میلیونی تراکتور توسط شیوع جوک های قومیتی درباره اتفاقات این بازی از جمله این اقدامات است.

از یاد نبریم بدخوهان ملت ایران از هر بهانه ای برای تفرقه افکنی استفاده کرده و از این پس نیز خواهند کرد و چه زیباست به جای امنیتی کردن فضای جامعه ، اشتباهات را قبول و درپی عدم تکرار کارهای عامدانه ای نظیر “دروغ بزرگ جمعه” باشیم و از یاد نبریم این مردمی که امروز خشمگین هستند همان هایی اند که موجبات برپایی دولت “راستگویان و درستکاران” شده اند و امروز از دولت دکتر روحانی خواهان محقق شدن راستی هستند.

در پایان ضمن دعوت هواداران فهیم تراکتورسازی به آرامش و بهره گیری از روش های مدنی و قانونی جهت نشان دادن اعتراضات به حق خود ، از مجموعه دولت و فدراسیون خواهان رفع ابهامات و ارائه گزارش فوری به مردم هستیم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

انتهای خبر