رئیس کمسیون اقتصادی مجلس: آقای رئیس جمهور تاخیر در سفر به استان را جبران کند

فتحی پور با اشاره  به تاخیر رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی، بیان کرد: آقای رئیس جمهور احتمالا به دلیل آماده نبودن پروژه ها برای بهره برداری و افتتاح در این سفر تاخیر کرده اند، و دولت آقای روحانی نیز به دنبال جبران این تاخیر در سفر قریب الوقوع خود به آذربایجان شرقی با […]

image_pdfimage_print

فتحی پور با اشاره  به تاخیر رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی، بیان کرد: آقای رئیس جمهور احتمالا به دلیل آماده نبودن پروژه ها برای بهره برداری و افتتاح در این سفر تاخیر کرده اند، و دولت آقای روحانی نیز به دنبال جبران این تاخیر در سفر قریب الوقوع خود به آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل های استانی از نظر تعداد شهرستان ها، وسعت و استعداد ها که همیشه جزو اولین هاست، بایستی نسبت به برطرف کردن بسیاری از کمبودها و کاستی ها اهتمام ورزند.

به گزارش اعتدال پرس، نماینده مردم کلیبر و خدا آفرین در گفتگویی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی گفت: در سفر هیئت دولت به استان مطالبه هایی از رئیس جمهور خواهیم داشت که تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام در الویت درخواست ها قرار دارد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی هم در صنعت و هم در توسعه آزادراه ها و خطوط ریلی با توسعه کمی مواجه شده است و در این سفر دولت باید تکمیل پروژه های ریلی و آزادراه ها به سرانجام برسد.

ارسلان فتحی پور، به تعدادی از پروژه های مهم عمرانی در استان اشاره کرده و بیان کرد: تکمیل خط راه آهن میانه- تبریز، آزاد راه تبریز- اهر- کلیبر، خط راه آهن جلفا، بزرگراه مرند به جلفا،مرند به بازرگان، بزرگراه بستان آباد به سراب، سد پیغام چایی کلیبر به عنوان سد حیاتی این شهرستان از مهم ترین مطالبه های ما از رئیس جمهور می باشد.

نماینده مردم کلیبر و خدا آفرین در مجلس اظهار کرد: گازرسانی به روستاها، جاده های روستایی، آب شرب روستاها و همچنین تحقق وعده ها در خود مجتمع های گردشگری شهرستان های کلیبر و خداآفرین نیز از دیگر الویت های مطرح شده در سفر روحانی به آذربایجان شرقی می باشد.

وی در مورد مطالبات مردمی از آب گرم متعلق نیز بیان کرد: قیمت آب گرم متعلق در استان بالاست و یک عده افراد بی بضاعت منطقه درمورد استفاده از این آب گرم محروم هستند.

وی تصریح کرد: در این مورد مطالباتی از سازمان آب و منطقه و سازمان گردشگری استان داشتیم که تاکنون به این موضوع بی توجهی کرده اند و این موضوع باعث شده است تا تعیین قیمت هایی مثل ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان برای استفاده از این جاذبه گردشگری برای عده ای که در منطقه هستند تبدیل به حسرت شود.

فتحی پور در مورد سوالی مبنی بر استانی شدن انتخابات مجلس نیز بیان کرد: به دنبال استانی شدن انتخابات احتمالا افراد جدیدی که شناخته شده نیستند و به تازگی پا به عرصه انتخابات گذاشته اند با بخت و اقبال مواجه نخواهند بود و فرصت انتخاب شدنشان کمتر می شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا این طرح ابهامات خود را رفع کند.

این نماینده مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: در پایان تصمیم گیری نهایی بر عهده شورای نگهبان می باشدو تشخیص این شورا هر چه باشد، همگی باید احترام بگذاریم و به قانون پایبند باشیم.

انتهای خبر