مدیرعامل شرکت تفریحات موتوری ارس: پیست کارتینگ ارس برای مسابقات بین المللی طراحی شده است/ تنها پیست کارتینگ شمال غرب منتظر زیرساخت های اولیه

مدیرعامل شرکت تفریحات موتوری ارس گفت: پیست کارتینگ ارس با استانداردهای بین المللی برای برگزاری مسابقات بین المللی طراحی شده و نیازمند توجه است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، افشین نوعی علمداری با اعلام این مطلب افزود: ما بر اساس علاقمندی که به این ورزش حرفه ای داشتیم […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت تفریحات موتوری ارس گفت: پیست کارتینگ ارس با استانداردهای بین المللی برای برگزاری مسابقات بین المللی طراحی شده و نیازمند توجه است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، افشین نوعی علمداری با اعلام این مطلب افزود: ما بر اساس علاقمندی که به این ورزش حرفه ای داشتیم پیست کارتینگ را بر اساس استاندارد C طراحی و اجرا کردیم.

وی در ادامه گفت: این پیست امکان برگزاری انواع مسابقه در حرفه کارتینگ را دارد ولی به جهت آماده نبودن راه دسترسی و نبود آب و برق نه تنها امکان برگزاری مسابقات امکان پذیر نبوده بلکه نمی توانیم استاندارد جهانی را دریافت کنیم.

وی کسب مهارت های رشته کارتینگ را گام اول هر ورزشکار علاقمند به مسابقات اتوموبیل رانی اعلام کرد و گفت: در پی برگزاری کلاس های آموزشی حرفه ای با حضور اساتید مجرب و صدور گواهینامه معتبر آموزشی هستیم.

نوعی اضافه کرد: یادگیری شیوه های کنترل خودرو در مسیر شبیه سازی شده به جاده های واقعی، افراد را قادر به رویارویی با صحنه های واقعی در جاده های واقعی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تنها پیست کارتینگ شمال غرب کشور پیست کارتینگ ارس با مساحت ۱۰٫۰۰۰ متر مربع می باشد، افزود: این رشته پرطرفدار و مهیج نیازمند حمایت مادی و معنوی سرمایه گذاران و سازمان ها بوده و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت تفریحات موتوری ارس همیاری همگانی برای رشد و شکوفایی استعدادها و پرکردن اوقات فاغت جوانان و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ورزش های هیجانی و پرطرفدار امکان جذب گردشگران در فصل های مختلف سال را داشته و می توانند کمک بسیار خوبی برای اصناف مختلف فعال در ارس باشند.

وی در پایان ضمن یادآوری برگزاری مسابقات کارتینگ در ۲۵ اردیبهشت سالجاری گفت: در بخش آقایان امین ظهیری از جلفا اول شد، امین فلاحی از جلفا به مقام دوم رسید و سینا آریانی از تبریز به مقام سوم دست یافت. همچنین در بخش بانوان دنیا زارع، فرزانه نورهان و سیما جعفرپور هر سه از تبریز به ترتیب اول تا سوم شدند.

* گفتنی است پیش از این نوعی علمداری در گفتگو با اعتدال پرس، با گلایه از عدم همکاری لازم از سوی برخی مسئولین منطقه آزاد ، گفته بود: علی رغم دستور مهندس عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس تاکنون اقدامی جهت حل موانع و تامین زیرساختهای لازم جهت بهره برداری مطلوب از این پیست فراهم نشده است که این امر زحمات چندساله و سرمایه گذاری چند صد میلیونی این شرک را به خطر انداخته است.

این گزارش حاکی است؛ پیست کارتینگ ارس با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ارس و تنی چند از مسئولین شهرستان جلفا و با سرمایه گذاری شرکت تفریحات موتوری ارس در سایت توریسم در منطقه آزاد ارس و با مساحت ۱۰٫۰۰۰ متر مربع و با سرمایه ای بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بهمن ماه ۹۳ افتتاح گردید.

انتهای خبر