ابراز تأسف فرماندار تبریز از حاشیه‌های دیدار رییس جمهور با علمای تبریز

فرماندار تبریز گفت: مایه تأسف است در جلسه‌ای که با نام نخبگان، برگزیدگان، علما و ایثارگران است، دیگران تحمل سخنران را نداشته باشند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری رسا، شهرتی‌فر، فرماندار تبریز عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی استقبال از سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان‌شرقی پرداخت […]

image_pdfimage_print

فرماندار تبریز گفت: مایه تأسف است در جلسه‌ای که با نام نخبگان، برگزیدگان، علما و ایثارگران است، دیگران تحمل سخنران را نداشته باشند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاری رسا، شهرتی‌فر، فرماندار تبریز عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های ستاد مردمی استقبال از سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: استقبال کم‌نظیرمردم تبریز از کاروان تدبیر و امید حماسه‌ای به یاد ماندنی بود.

وی با بیان این‌که استقبال از رییس جمهور هم از منظر بین‌المللی موجب عزت و اقتدار نظام می شود و هم فرصتی برای بیان مطالبات مردم استان بوده است، گفت: رویکرد اصلی دولت عدم ارایه وعده‌های دروغین به مردم بوده است.

ابراز تأسف فرماندار تبریز از حاشیه‌های دیدار رییس جمهور با علمای تبریز 

فرماندار تبریز همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص حواشی نشست رییس جمهور با علما، روحانیان، برگزیدگان و ایثارگران در تالار معلم تبریز اظهار داشت: بنده خود در جلسه حضور نداشتم، اما مایه تأسف است؛ در جلسه‌ای که با نام نخبگان، برگزیدگان، علما و ایثارگران است، دیگران تحمل سخنران را نداشته باشند. شهرتی فر فرماندار تبریز

شهرتی‌فر ادامه داد: هر سخنی که گفته می شود، باید دیگران سخن‌های یکدیگر را تحمل کنند، ای کاش این اتفاق نمی افتاد، الفاظی که به کار برده شده نیز مطلوب نبوده است، باز تأکید می کنم بنده شخصا در جلسه نبودم، اما کاش این مسائل پیش نمی آمد.

بنابر این گزارش، در ابتدای مراسم سخنرانی دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی تعدادی از حاضران به نمایندگی از جمع به ایراد سخنرانی و نکته نظات خود پرداختند که رضایت پرویزی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رییس بیمارستان شهید مدنی به نمایندگی از برگزیدگان حاضر در این جلسه صحبت کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز این‌که خواسته هایی از دولت برای پیشرفت جریان اصلاح طلبی و راهبرد تدبیر و امید دارد، گفت: از رییس جمهور می خواهیم به وعده های انتخاباتی عمل کرده و در زمینه آزادی بیان به خصوص آزادی مطبوعات تلاش بیشتری کند.

پرویزی خواستار رفع ممنوع التصویری یکی از عوامل فتنه سال ۸۸(خاتمی) شد؛ به دنبال اظهارات این استاد دانشگاه، جمعی از ائمه جمعه، علما و روحانیان حاضر در جلسه به همراه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با شعار «مرگ بر فتنه گر» به صحبت های وی واکنش نشان دادند.

مدتی این جلسه به حاشیه کشیده شد و دو دستگی در حاضران به خوبی مشهود بود تا این‌که مسؤولان برگزاری مراسم در تلاش برای آرام کردن جو سالن برآمدند تا نوبت به سخنرانی رییس جمهور رسید، در همین حال عده‌ای در سالن تالار معلم شعار «سلام بر روحانی» سر دادند.

گفتنی است، پس از سخنان پرویزی رییس بیمارستان شهید مدنی تبریز تشنج ها بیشتر شد و بعد سودابه داوری از برگزیدگان علمی استان به سخنرانی پرداخت که در حین سخنان وی تا حدودی جو حاکم بر تالار معلم آرام تر شد، بعد از داوری، دکتر پور فیض رییس سابق دانشگاه تبریز به سخنرانی پرداخت.

فرماندار تبریز همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا از ورود خبرنگاران به جلسه شورای اداری استان با وجود صدور کارت ویژه جلوگیری شد، اظهار داشت: بنابر این بود که شورای اداری در سالن پتروشیمی برگزار شود، اما پیش از آن سالن رزرو شده بود، از این رو مجبور شدیم شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری که گنجایش ۲۲۰ تفر را دارد، برگزار شود. دلیلی نداشت که با وجود صدور کارت از ورود خبرنگاران ممانعت شود، ظرفیت سالن کم بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که بحث‌های مربوط به مسابقه تراکتورسازی قبل از سفر هیأت دولت برنامه ریزی شده بود و شاید اگر رییس جمهور به استان سفر نمی کرد، این تیم قهرمان لیگ بود، چراکه نگاه امنیتی به مسأله شده است، افزود: معمولا سؤالات این خبرنگار حالت تحلیلی دارد. ( فرماندار از دادن پاسخ ممانعت کرد.)

شهرتی فر در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا مسؤولان هر دولتی که روی کار می آید، همواره دولت قبلی را متهم می کنمد؟ گفت: امروز مهم‌ترین دغدغه مردم و جوانان بیکاری است، که چاره آن رونق اقتصادی و تولید می باشد.

انتهای خبر