سهم نمایندگان آذربایجان شرقی از آخرین انتخابات هیأت رئیسه مجلس نهم/ ۴ نماینده ای که کاندیدای هیئت رئیسه بودند

با رای نمایندگان، ترکیب هیات رییسه سال آخر مجلس نهم مشخص شد که با انتخاب مجدد دو نماینده تبریز در پست دبیران هیئت رئیسه، هر ۲ سهیمه ارزشمند نمایندگان استان در این ترکیب حفظ شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خانه ملت، امروز صبح در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس در جلسه […]

image_pdfimage_print

با رای نمایندگان، ترکیب هیات رییسه سال آخر مجلس نهم مشخص شد که با انتخاب مجدد دو نماینده تبریز در پست دبیران هیئت رئیسه، هر ۲ سهیمه ارزشمند نمایندگان استان در این ترکیب حفظ شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خانه ملت، امروز صبح در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۵ خرداد)، ۴ نفر از نمایندگان استان، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، علیرضا منادی سفیدان نماینده تبریز، مهناز بهمنی نماینده سراب و سید بهلول حسینی نماینده میانه برای تصدی پستهای دبیر و ناظر هیئت رئیسه نامزد شده بودند که با انتخاب مجدد فرهنگی و منادی در پست دبیران هیئت رئیسه، هر دو سهیمه نمایندگان استان در این ترکیب حفظ شد.  فرهنگی و  منادی دبیران هیات رئیسه مجلس شدند

این گزارش حاکی است، برای تصدی پست دبیری هیات رئیسه مجلس در چهارمین سال کاری مجلس نهم، ۱۲ نفر از نمایندگان احمدرضا دستغیب، حسین سبحانی‌نیا، محمد دهقان، محمدحسین فرهنگی، مهرداد بذرپاش، جواد جهانگیرزاده، اسماعیل کوثری، جواد هروی، سیدعلی طاهری، علیرضا منادی سفیدان، ضرغام صادقی و مهناز بهمنی کاندیدا شدند که بر اساس رای گیری، از مجموع ۲۶۷ رای اخذ شده محمدحسین فرهنگی با ۲۰۷ رای، ضرغام صادقی با ۱۵۳ رای، مهرداد بذرپاش با ۱۵۰ رای، علیرضا منادی سفیدان با ۱۴۵ رأی، احمدرضا دستغیب با ۱۳۹ رای و محمد دهقان با ۱۳۶ رای به عنوان دبیران هیات رئیسه سال چهارم مجلس نهم انتخاب شدند.

گفتنی است، فرهنگی بیشترین رای را در بین کاندیداهای پستهای مختلف هیئت رئیسه مجلس داشت و از لاریجانی که ۲۰۵ رای برای ریاست مجلس بدست آورد، هم بیشتر رای بدست آورد.

در انتخاب ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس نهم نیز سید بهلول حسینی نماینده شهرستان میانه کاندیدا شده بود که نتوانست به ترکیب هیئت رئیسه راه یابد.

بر اساس رای گیری بدست آمده، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه با ۱۶۱ رأی، سیدشریف حسینی نماینده اهواز با ۱۶۰ رأی و محمد آشوری نماینده بندرعباس با ۱۵۳ رأی از مجموع ۲۶۵ آرای مأخوذه به عنوان ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند.

 محمد آشوری تازیانی، احمد امیرآبادی فراهانی، سیدشریف حسینی، عبدالرضا مصری، سید بهلول حسینی، ابراهیم کارخانه‌ای و موسی غضنفرآبادی کاندیداهای ناظر مجلس بودند.

هیئت رئیسه مجلس متشکل از ۱۲ نفر عبارت از رئیس مجلس، دو نائیب رئیس ، ۵ دبیر و ۳ ناظر می باشد.

گفتنی است، در انتخابات امروز نمایندگان مجلس، لاریجانی برای هشتمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس و ابوترابی فرد و باهنر هم به ترتیب نواب اول و دوم رئیس مجلس انتخاب شدند.

انتهای خبر