هنوز با ساختمان‌سازی ایده‌آل فاصله داریم/ استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساختمان‌سازی

رئیس نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: آنگونه که باید به استاندارد ساختمان‌سازی توجه نمی‌شود. به گزارش اعتدال پرس، ایرج شهین‌باهر، امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان مهندس ساختمان استان با اشاره به مشکلات بخش صنعت ساختمان اظهار کرد: در گذشته مشکلات فنی زیادی در امر ساختمان‌سازی وجود داشت و آنگونه که باید به استاندارد ساختمان‌سازی توجه […]

image_pdfimage_print

رئیس نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: آنگونه که باید به استاندارد ساختمان‌سازی توجه نمی‌شود.

به گزارش اعتدال پرس، ایرج شهین‌باهر، امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان مهندس ساختمان استان با اشاره به مشکلات بخش صنعت ساختمان اظهار کرد: در گذشته مشکلات فنی زیادی در امر ساختمان‌سازی وجود داشت و آنگونه که باید به استاندارد ساختمان‌سازی توجه نمی‌شود.

رئیس نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: تجلیل از پیشکسوتان در هر قشری که مایه سرافرازی و سربلندی آن جمع هستند، صورت می‌گیرد و در جامعه مهندسی نیز این امر مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: گا‌م‌های زیادی برداشته شده تا به این مرحله فعلی رسیده‌ایم و در جایگاه مطلوب‌تری قرار داریم.

شهین‌باهر با اشاره به برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان مهندسی در استان بیان کرد: در این زمینه کارهایی انجام شده و کارت منزلت مهندسان پیشکسوت با همین هدف صادر شده است.

هنوز با ساختمان‌سازی ایده‌آل فاصله داریم

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تا رسیدن به ایده‌آل‌ها در ساختمان‌سازی فاصله زیادی داریم و باید دقت در کارها زیاد شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

محمدصادق‌ پورمهدی نیز در این مراسم خواستار همگرایی میان مهندسان ساختمان و مسئولان ساخت و ساز برای ارتقاء صنعت ساختمان شد.

وی با اشاره به اهمیت مصالح استاندارد ساختمان در شورای فنی استان اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساختمان‌سازی استان مورد تاکید جدی قرار گرفته است و در همین خصوص جلسات مشترک برگزار می‌شود تا به نتیجه‌دهی جدی در این مورد برسیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه ساختمان‌سازی پیشرفت خوبی صورت گرفته، یادآور شد: در دهه‌های گذشته توجه خوبی به ساختمان‌سازی اصولی صورت نمی‌گرفت ولی در حال حاضر بر کنترل مقررات ملی و سخت‌گیری بر آن تاکید زیادی وجود دارد.

پورمهدی گفت: البته تا رسیدن به ایده‌آل‌ها در ساختمان‌سازی فاصله زیادی داریم و باید دقت در کارها زیاد شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: تجلیل از پیشکسوتان زنده مهندسی اتفاق مبارکی است که مصداق شکر نعمت‌های موجود است و این پیشکسوتان گام‌های بزرگی در گذشته برداشته‌اند تابه این مرحله رسیده‌ایم.

لزوم ساخت سالانه ۱ میلیون واحد مسکونی در کشور

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا نیازهای مسکن رفع شود.

 شهرام دلفانی امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان مهندسی آذربایجان‌شرقی، چالش‌های فراروی تاسیسات مکانیکی ساختمان را در کشور برجسته دانست.

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نقش تاسیسات مکانیکی در مصرف انرژی و مدیریت آن دارای اهمیت فراوانی است، گفت: انتظاراتی که از ساختمان‌ها در گذشته به نسبت امروز وجود دارد، متفاوت شده و در این میان منابع انرژی نیز دارای اهمیت خاصی است.

وی اظهار کرد: سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا نیازهای مسکن رفع شده و با توجه به نقش هزینه‌های تاسیسات ساختمانی که ۲۵ تا ۳۰ درصد است، اهمیت فعال بودن تاسیسات بیش از گذشته برجسته می‌شود.

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رشد صنعت ساختمان در تبریز یادآور شد: رشد این صنعت در تبریز به نسبت چند سال قبل تعجب‌آور و قابل تحسین است و ساختمان‌سازی در تبریز تغییرات زیادی کرده است.

دلفانی افزود: مصرف انرژی در ایران در بخش‌های مختلف و از جمله ساختمان چند برابر کشورهای پیشرفته است و وسایل گرمایشی نیز بهره‌مندی خوبی ندارند و برخی سازندگان نیز در مورد میزان کیفیت‌دهی آمار غلط می‌دهند.

وی بیان کرد: در زمینه صنعت تاسیسات با مشکلات آموزشی در دانشگاه‌ها مواجه هستیم و دروس تاسیساتی مکانیکی در دانشگاه‌ها کافی نیست و اکثر این درس‌ها تئوری هستند و در حالت عملی نتایج خوبی ندارد.

وی افزود: استاندارد نبودن روش‌های متداول در زمینه تاسیسات و نیز نبود آزمایشگاه جامع انرژی از مشکلات این بخش است که گاه موضوع را بسیار پیچیده می‌کند.

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات نگهداری تاسیسات ساختمانی یادآور شد: تکنسین‌های مجرب در عرصه توجه به مسائل نگهداری تاسیساتی کمبود داریم و خلاءهای قانونی نیز در رسیدگی و دسترسی به تاسیسات وجود دارد.

انتهای خبر