شورای استان کمترین تاثیرگذاری را در روند توسعه شهری دارد!

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم تقویت ساز و کار تاثیرگذاری شوراهای فرادستی در تصمیم‌سازی‌های عرصه توسعه تاکید کرد. احتشام حاجی پور در کارگروه «فرهنگ شورایی، چالش‌ها و قانون‌مداری» از ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور، گفت: سعی خواهیم داشت نتیجه این کارگروه در دستور العمل کشوری تاثیرگذار باشد؛ از این رو […]

image_pdfimage_print

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم تقویت ساز و کار تاثیرگذاری شوراهای فرادستی در تصمیم‌سازی‌های عرصه توسعه تاکید کرد.

احتشام حاجی پور در کارگروه «فرهنگ شورایی، چالش‌ها و قانون‌مداری» از ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور، گفت: سعی خواهیم داشت نتیجه این کارگروه در دستور العمل کشوری تاثیرگذار باشد؛ از این رو مصمم به استفاده از نظرات متخصصان حوزه مدیریت شهری هستیم.

عضو شورای شهر تبریز و رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این که شوراهای استان کمترین تاثیرگذاری را در روند توسعه شهری دارد، اظهار داشت: رییس شورای استان آذربایجان‌شرقی، تنها در شورای برنامه‌ریزی امکان حضور دارد که البته در همین شورا نیز حق رای ندارد.

حاجی پور افزود: از ایراداتی که معمولاً به مدیریت شهری کشور می‌گیرند، تغییر زودهنگام شهرداران است؛ این ایراد می تواند در مباحث نشست، مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

وی با یادآور شدن چالش‌های شوراهای فرادستی اظهار داشت: شوراهای استان مشکلات ویژه‌ای دارند و اگر همکاری بین شورای اسلامی شهر تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و سوابق شهرداری بنده نبود، شورای استان آذربایجان‌شرقی، به تاثیرات چندانی دست نمی‌یافت.

حاجی‌پور با تاکید بر این که شوراهای استان، کمترین تاثیرگذاری را در روند توسعه شهری دارد، اظهار داشت: رییس شورای استان آذربایجان‌شرقی، تنها در شورای برنامه‌ریزی امکان حضور دارد که البته در همین شورا نیز حق رای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، منتظر پیشنهادهای حاصل از هم‌اندیشی شوراهای استان کشور، برای لحاظ در تدوین قوانین جدید است.

انتهای خبر