تکلیف‌ معاونت‌های‌ سازمان‌ مدیریت‌ مشخص‌ شد/ انتصابات جدید در سازمان جدید مدیریت و برنامه ریزی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در احکام جداگانه‌ای شش معاون و یک سرپرست برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین کرد. به گزارش اعتدال پرس، براساس مصوبه شورای عالی اداری و براساس دستور ریاست جمهور در راستای احیای نظام برنامه‌ریزی در کشور، شش معاون و یک سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب شدند. معاونین […]

image_pdfimage_print

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در احکام جداگانه‌ای شش معاون و یک سرپرست برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین کرد.

به گزارش اعتدال پرس، براساس مصوبه شورای عالی اداری و براساس دستور ریاست جمهور در راستای احیای نظام برنامه‌ریزی در کشور، شش معاون و یک سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب شدند.

معاونین جدید نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شرح زیر می باشند:

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی: علی صفدری. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اداری و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بوده و تاکنون رییس مرکز توسعه فناوری و نوسازی اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و عضو کمیسیون تخصصی خودکارسازی نظام اداری این سازمان بوده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه: دکتر فرهاد دژپسند. وی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. دژپسند در دوره یکساله (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵) حضور فرهاد رهبر در ریاست سازمان مدیریت مدیریت برنامه‌ریزی، معاونت تولیدی این سازمان را بر عهده داشت.

معاون توسعه امور تولیدی: حمید پورمحمدی. وی به عنوان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی ایران در دوره ریاست محمود بهمنی، مشاور عالی رئیس بانک مرکزی در سال ۱۳۸۷ در دوره طهماسب مظاهری، معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی از سال ۱۳۸۳ در دوره سید صفدر حسینی، داوود دانش جعفری و شمس‌الدین حسینی بوده‌است.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی: دکتر محمدرضا واعظ مهدوی. وی پزشک و استاد تمام رشته فیزیولوژی دانشگاه شاهد و مشاور نوبخت است.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی: دکتر سعید نمکی. وی معاون آموزشی پژوهشی بنیاد بیماریهای خاص و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او به مدت چهار سال رییس دانشکده علوم پزشکی کاشان بوده است.

معاون امور مجلس و استان‌ها: دکتر علیرضا صالح. معاونت توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی از جمله سوابق وی است.

در سطح کشور نیز ۱۴ رییس و سه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها منصوب شده‌اند.

روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که تاکنون احکام آنها صادر شده است، اکثریت آنان معاونان برنامه‌ریزی و اشتغال استانداران بوده‌اند که تسلط به امور توسعه‌ای استان را داشته و اکثریت آنهان نیز سابقه اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق را دارند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد معدودی از استانداران نسبت به معرفی افرادی کاملا غیرمرتبط و عدم سابقه و تجربه کافی در زمینه برنامه‌ریزی و بودجه و عدم شناخت کافی نسبت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام کرده‌اند که با مقاومت نوبخت و معاونین وی روبه‌رو شده و آنان توصیه کرده‌اند که استانداران افراد متخصص و دارای شرایط و احراز را معرفی کنند.

 

انتهای خبر