درگیری مردم آبش احمد با ماموران انتظامی/ پروژه سرمایه گذاری مورد حمایت استاندار و نماینده کلیبر تخریب شد

برای دومین بار در هفته های اخیر مردم بومی آبش احمد با حمله به طرح سرمایه گذاری آب گرم “متعلق”، با تخریب امکانات ایجاد شده توسط سرمایه گذار مجموعه، به زد و خورد با ماموران نیروی انتظامی پرداختند. به گزارش اهراب نیوز، در این درگیری که حدود ۳۰۰ نفر از مردم بومی منطقه حضور داشتند، […]

image_pdfimage_print

برای دومین بار در هفته های اخیر مردم بومی آبش احمد با حمله به طرح سرمایه گذاری آب گرم “متعلق”، با تخریب امکانات ایجاد شده توسط سرمایه گذار مجموعه، به زد و خورد با ماموران نیروی انتظامی پرداختند.

به گزارش اهراب نیوز، در این درگیری که حدود ۳۰۰ نفر از مردم بومی منطقه حضور داشتند، نگهبانی مجموعه و اتومبیل های متعلق به شرکت سرمایه گذار به آتش کشیده شد. مردم منطقه اعتراض خود را از آن ناشی می دانند که در وضعیت فعلی با ارائه مبلغی ناچیز، از آب گرم منطقه استفاده می کنند و شایعاتی در خصوص افزایش پنجاه برابری این هزینه بعد از اتمام طرح سرمایه گذاری و ایجاد استخر در میان مردم به گوش می رسد.

چندی پیش استاندار آذربایجان شرقی در سفر به کلیبر با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با سرمایه‌گذار طرح آبگرم متعلق، اظهار داشت: متاسفانه فضای مثبتی از نظر سرمایه‌گذاری در منطقه کلیبر به چشم نمی‌خورد و با وجود امکانات خدادادی و زیرساخت‌هایی که در این منطقه ایجاد شده نتیجه آن را در زندگی مردم نمی‌بینیم؛ به نظر می‌رسد که از نظر فرهنگی در این منطقه دچار مشکل هستیم و باور به حیاتی بودن اهمیت سرمایه‌گذاری در مردم و مسئولان به وجود نیامده است. هنگامی که جوانان بیکار این منطقه را می‌بینیم به این فکر می‌کنیم که چرا نتوانسته‌ایم از این همه ظرفیت استفاده کنیم.

آذرماه سال گذشته نیز عده ای از اهالی قلعه کندی کلیبر در مقابل درب شمال مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از تجمع کنندگان درباره علت این تجمع گفته بود: چشمه آب گرم معدنی که از سال های دور در این منطقه موجود بوده است و توسط جهاد سازندگی به گونه ای ساخته شده که مورد استفاده مردم قرار می گرفت، در سال های اخیر توسط فردی مورد محاصره قرار گرفته و به صورت شخصی از آن بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ورودی برای استفاده از این چشمه آب گرم تنها ۱۰۰ تومان بوده است، افزود: پس از تصرف و بهره برداری شخصی از این چشمه اکنون هزینه استفاده از آن به ۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه از داشتن حمام عمومی بی بهره هستند، ادامه داد: مردم ۵۰ روستا از آب گرم این چشمه به عنوان آب مورد نیاز برای استحمام استفاده می کردند، اما پس از تصرف چشمه توسط شخص، آب گرم به روی مردم بسته شده است و اجازه استفاده از آن داده نمی شود.

فرد دیگری از افراد تجمع کننده نیز تصریح کرد: خواسته مردم این منطقه این است که با تشکیل تعاونی روستایی و مشارکت مردمی از پول مردم امکان استفاده و بهره برداری از آب این چشمه فراهم شود که بر این اساس ۵۰ روستای منطقه بتوانند از این نعمت الهی برخوردار باشند.

انتهای خبر