ادامه اعتراضات پرستاران بیمارستان های تبریز/ تجمع پرستاران بیمارستان های شهید مدنی و الزهرای تبریز جهت اصلاح حقوق

در ادامه اعتراض پرستاران بیمارستان کودکان تبریز، به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و هم چنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، صبح امروز چهارشنبه نیز کارکنان درمانی بیمارستان های قلب و عروق شهید مدنی و الزهرای تبریز تجمع اعتراضی کردند. پرستاران این دو بیمارستان همچون پرستاران بیمارستان کودکان […]

image_pdfimage_print

در ادامه اعتراض پرستاران بیمارستان کودکان تبریز، به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و هم چنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، صبح امروز چهارشنبه نیز کارکنان درمانی بیمارستان های قلب و عروق شهید مدنی و الزهرای تبریز تجمع اعتراضی کردند.

پرستاران این دو بیمارستان همچون پرستاران بیمارستان کودکان خواهان بررسی کارشناسی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و اجرای عدالت در این زمینه شدند.

مدت زیادی است که پرستاران به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات اعتراض داشتند اما مورد توجه جدی مسئولان جهت رسیدگی به این اعتراضاتی که با روش قانونی و بسیار محترمانه مطرح می شد، قرار نگرفت.

81657873-6539471

این افراد که شامل پرستاران، پیراپزشکان و کادرهای پیش بیمارستانی هستند تعدادی از آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند: پرستاران در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز تنها افراد حاضر بر بالین بیمار هستند و برای بهبود حال او تلاش می کنند به همین دلیل نیز انتظار می رود دولت مردان بیش از پیش در رسیدگی به امور این زحمتکشان وسواس به خرج داده و قانونی را که سالهاست به ورطه فراموشی سپرده شده اجرایی کنند.

آنان افزودند: اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات بجا و موفق دولت تدبیر و امید در راستای رفاه مردم و کاهش هزینه های درمانی بیماران اجرا و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته اما به دنبال اجرای این طرح ، بسته دیگری بنام طرح مبتنی بر عملکرد اجرا شد که در آن به حق و حقوق این قشر زحمتکش به خصوص پرستاران و پیراپزشکان کم توجهی شده است.

پرستاران اظهار کردند: طرح مبتنی بر عملکرد در واقع همان طرح کارانه است که جامعه پرستاری به شدت نسبت به آن اعتراض دارد زیرا در قالب این طرح از درآمد بیمارستان مبلغ بسیار زیادی به جیب پزشکان و مدیران و کادر غیردرمانی می رود و ۲۷٫۵ درصد از آن به بخش های مختلف پذیرش، پرستاری، خدمه، آزمایشگاه، رادیولوژی و غیره اختصاص می یابد.

جمعی از پرستاران بیمارستان ‘کودکان’ تبریز نیز روز گذشته /سه شنبه/ با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، خواهان اصلاح اصولی طرح مبتنی بر عملکرد جهت رسیدگی و جلوگیری از کاهش درآمد پرستاران، پیرا پزشکان و کادرهای پیش بیمارستانی شدند.

مطالب مرتبط با این خبر در اعتدال پرس:

– پرستاران بیمارستان کودکان تبریز اعتصاب کردند/ تبعیض در پرداخت، صدای اعتراض پرستاران را درآورد

 

انتهای خبر