گسترش موج تجمعات پرستاری در تبریز/ بیمارستان های رازی و امام رضا(ع) تبریز هم به جمع معترضین پیوستند +تصاویر

اعتراضات صنفی پی در پی پرستاران بیمارستان های مختلف تبریز، صبح امروز به بیمارستان های رازی و امام رضا(ع) تبریز کشیده شد. به گزارش اعتدال پرس، تجمعات اعتراض آمیز پرستاران بیمارستان های تبریز در اعتراض به طرح پرداخت حقوق مبتنی بر عملکرد که روز سه شنبه این هفته از بیمارستان کودکان شروع شد موجبات تحرک پرستاران […]

image_pdfimage_print

اعتراضات صنفی پی در پی پرستاران بیمارستان های مختلف تبریز، صبح امروز به بیمارستان های رازی و امام رضا(ع) تبریز کشیده شد.

به گزارش اعتدال پرس، تجمعات اعتراض آمیز پرستاران بیمارستان های تبریز در اعتراض به طرح پرداخت حقوق مبتنی بر عملکرد که روز سه شنبه این هفته از بیمارستان کودکان شروع شد موجبات تحرک پرستاران بیمارستان های دیگر را نیز فراهم آورده و بدنبال تجمعات اعتصاب گونه بیمارستان های شهدا، شهید مدنی و الزهرا در روز چهارشنبه، امروز پنج شنبه نیز پرستاران بیمارستان رازی و امام رضای تبریز دست به اعتصاب زده و بر اجرای ناعادلانه قوانین اعتراض کردند.

 اعتراض پرستاران  اینبار در بیمارستان رازی و امام رضا(ع) تبریز

پرستاران بیمارستان رازی که از نظر تعداد اعتراض کنندگان از بیمارستان های دیگر نیز بیشتر بودند، از ساعت ۱۰ صبح امروز با در دست داشتن دست نوشته هایی خواهان اجرای کامل قانون تعرفه گذاری شده و اعتراض خود را بر طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نشان دادند.

این گزارش حاکی است، پرستاران بیمارستان امام رضای تبریز نیز از ساعت ۱۱ امروز دست به اعتراض زدند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاون پشتیبانی وی برای بررسی اوضاع و صحبت با پرستاران معترض در بیمارستان امام رضا(ع) حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، اکثر پرستاران تبریزی بر این باور هستند که در اجرای این طرح به حقوق پرستاران توجهی نشده و حقوق تمام پرسنل پرستاری به جیب پزشکان، کمک بهیاران و حتی خدمات بیمارستان ها سرازیر می شود.

در اجرای این طرح هر پرستار در مقابل ساعات اضافه کاری خود حقوق دریافت می کند، در واقع می توان گفت که ساعات کاری تازه کارها به نوعی به اجبار و یا از روی علاقه بیشتر از پرستاران با سابقه است.

منشاء اصلی این اعتراضات بعد از واریز حقوق پرستاران بیمارستان کودکان تبریز بود که از ۱۰۰ درصد حقوق وعده داده شده برای این قشر تنها ۲۷ درصد آن به حسابشان واریز شده و بقیه صد در صد به جیب پزشکان می رود.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشور این طرح در قالب طرح ساماندهی نظام سلامت بود که این طرح قرار بود مشکلات این قشر ساماندهی شود که اجرای این طرح نه تنها باعث حل مشکلات آنها نشد، بلکه مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورد.

یکی از پرستاران بیمارستان رازی تبریز با اشاره به علت های اصلی اعتراض های پرستاران این بیمارستان اظهار داشت: قانون طرح تعرفه گذاری در چهارم تیر سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما این طرح تصویب شده به مرحله اجرا درنیامد و به جای اجرای این قانون طرحی با عنوان طرح پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد به مرحله اجرا رسید که موجب اعتراض پرستاران اکثر بیمارستان های تبریز شد.

این پرستار ادامه داد: اجرای این طرح حقوق پرستاران را در نظر نگرفته و پرداخت حقوق ها نیز ناعادلانه است.

وی تصریح کرد: به دنبال اعتراض پرستاران در بیمارستان های مختلف، پرستاران بیمارستان رازی نیز امروز به اجرای طرح پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اعتراض کردند.

وی ابراز داشت: بنده به نوبه خود از اجرای این طرح گلایه مند هستم، چرا که پرستار بیش تر از هر کسی در بیمارستان زحمت بیمار را می کشد، اما در زمان دریافت حقوق کمترین حقوق را می گیرد.

811829715_3804

اجرای پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد به ضرر تمام پرستاران است

یکی دیگر از پرستاران بیمارستان رازی تبریز با اشاره به علت های اصلی اعتراض های پرستاران این بیمارستان افزود: این طرح خیلی ایراد و اشکالاتی دارد که باید اصلاح و یا لغو شود.

این پرستار ادامه داد: در اجرای این طرح افزایش سنوات پرستاران در نظر گرفته نشده است و سابقه کاری پرستاران مد نظر نیست.

وی تصریح کرد: در سال ۸۰ قانون تعرفه گذاری پرستاران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما مسئولان به جای اجرای قانون طرح دیگری را اجرا کردند.

این پرستار اظهار داشت: در یکی از بندهای طرح پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد چنین آمده است که این طرح زمانی قابل اجراست که قانون تعرفه گذاری خدمات اجرا شود، اما بدون توجه به اجرای این قانون این طرح در حال حاضر در کشور و به تبع آن در شهر تبریز اجرا می شود.

وی همچنین در ادامه گفت: اجرای این طرح به ضرر تمام پرستاران است و تازه کارها به جای پرستاران ساعات اضافی کار می کنند و در مقابل آن حقوق دریافت می کنند.

811822909_8540

14141414

* علی رغم اینکه اعتراضات دامنه دار و مسبوق به سابقه پرستاران بیمارستانهای تبریز موجب اخلال در روند رسیدگی مطلوب به امور درمانی و نارضایتی بیماران شده است، لیکن خاموشی و سکوت مسئولان استانی همچنان ادامه دارد و حال باید دید که این سلسله اعتراضات چه عکس العملی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همراه خواهد داشت و قطعا ادامه این بی تفاوتی و بی نظمی های بوجود آمده این امر شایسته متولیان دولت تدبیر و امید نیست.

اخبار مرتبط قبلی در اعتدال پرس :

– ادامه اعتراضات پرستاران بیمارستان های تبریز/ تجمع پرستاران بیمارستان های شهید مدنی و الزهرای تبریز جهت اصلاح حقوق

پرستاران بیمارستان کودکان تبریز اعتصاب کردند/ تبعیض در پرداخت، صدای اعتراض پرستاران را درآورد

 

انتهای خبر