پرستاران تبریزی همچنان معترض؛ اعتصاب مجدد در بیمارستان شهدا و امام رضا(ع) تبریز/ واکنش نمایندگان تبریز به اعتراضات پرستاری + تصاویر اختصاصی اعتدال پرس

در ادامه اعتراضات هفته گدشته پرستاران چند بیمارستان شهر تبریز از جمله رازی، بیمارستان الزهرا ، شهدا، شهید مدنی، کودکان و امام رضا به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و هم چنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، صبح امروز یکشنبه در بیمارستان شهدا و امام رضا(ع) تبریز برای […]

image_pdfimage_print

در ادامه اعتراضات هفته گدشته پرستاران چند بیمارستان شهر تبریز از جمله رازی، بیمارستان الزهرا ، شهدا، شهید مدنی، کودکان و امام رضا به اجرای ناعادلانه طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و هم چنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری بعد از گذشت هشت سال، صبح امروز یکشنبه در بیمارستان شهدا و امام رضا(ع) تبریز برای چندمین بار اعتصاب شد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در تجمع امروز پرستاران بیمارستان شهدا، هر چند مسوولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع معترضین حاضر شدند ولی به گفته پرستاران بازهم جواب قانع کننده ای داده نشد و اعتراض ها کماکان سر جای خود قرار دارد.

همانطور که در تصاویر اختصاصی اعتدال پرس در زیر مشخص است، در تجمع امروز بیمارستان شهدا عوامل نیروی انتظامی جهت کنترل وضعیت حضور پیدا کرده بودند.

گفتنی است؛ این تجمعات اعتراضی در حالی در سراسر کشور ادامه دارد که هنوز وزارت بهداشت هیچ واکنشی نسبت به این اعتراضات نداده است.

مدیریت انتقاد آمیز در وزارت بهداشت/ کمیسیون بهداشت و درمان پاسخ قانع کننده‌ای به جامعه پرستاری می دهد

دکتر فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی بر راه حل رفع دغدغه های پرستاران و نحوه پیگیری نمایندگان استان در این خصوص، مدیریت انتقادآمیز وزارت بهداشت و درمان را عامل اصلی بروز این نوع اعتراضات صنفی دانست و افزود: شیوه های نادرست تامین اعتبار موجب بروز اختلافات متعدد در بخش های مختلف شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به پیگیری خود از مسئولین وزارت بهداشت گفت: علی رغم برخی توضیحات مسئولین، همچنان نگران وضع موجود هستیم و انتظار داریم مسئولین وزارت بهداشت و درمان پاسخ روشن و قانع کننده ای در این خصوص داشته باشند.

میرهادی قره سیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، هم رفتار تبعیض آمیز در پرداخت حقوق و دستمزد را مهم ترین عامل ایجاد اعتراضات صنفی جامعه پرستاری در روزهای اخیر دانست و افزود: در کشور ما بیش از ۴۹ روش پرداخت در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد در حالی که در کشورهای دیگر دنیا نهایتا چهار سیستم و روش پرداختی وجود دارد.

وی تصریح کرد: انصاف نیست که کارانه یک پزشک مبلغی چندین برابر دستمزد یک پرستار باشد و باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب توسط مسئولان مربوطه به این بی عدالتی ها پایان داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از کمیسیون بهداشت و درمان خواسته اند که هرچه سریع تر تصمیم صحیحی اتخاذ کرده و به ناعدالتی ظاهری در این خصوص پاسخ قانع کننده ای دهد.

قره سیدی خطاب به جامعه پرستاری ابراز کرد: مطمئن باشید نمی‌گذاریم حقوق قانونی پرستاران تضییع شود.

وی با انتقاد از تعطیل شدن بخش های بیمارستانی به دلیل اعتراض پرستاران ادامه داد: اعتراضات صنفی نباید باعث تعطیلی بیمارستان ها و تضییع حقوق بیماران شود و امیدواریم مسئولان مربوطه استانی نیز با مدیریت صحیح خود مانع بروز هر گونه تضییع حق در جامعه پزشکی شوند.

در حال نمایش 20150628_092620.jpg

در حال نمایش 20150628_093305.jpg

در حال نمایش 20150628_101337.jpg

در حال نمایش 20150628_091839.jpg

در حال نمایش 20150628_093246.jpg

انتهای خبر