۱۰ خواسته اصلاح طلبان آذربایجان شرقی از دکتر روحانی/ حاشیه های ضیافت افطاری اصلاح طلبان استان در تبریز +تصاویر

ضیافت افطاری گروه های اصلاح طلب آذربایجان شرقی در یکی از تالار های شهر تبریز برگزار شد و در آن بسیاری از بزرگان و شخصیت های اصلاح طلب و نیز شمار زیادی از مدیران و مسوولان دولتی در استان شرکت کردند. به گزارش اعتدال پرس، دکتر کریم عابدی در ضیافت بزرگ اصلاح طلبان آذربایجان شرقی […]

image_pdfimage_print

ضیافت افطاری گروه های اصلاح طلب آذربایجان شرقی در یکی از تالار های شهر تبریز برگزار شد و در آن بسیاری از بزرگان و شخصیت های اصلاح طلب و نیز شمار زیادی از مدیران و مسوولان دولتی در استان شرکت کردند.

به گزارش اعتدال پرس، دکتر کریم عابدی در ضیافت بزرگ اصلاح طلبان آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از دلایل بروز تخلفات مالی بزرگ و عدیده در دولت گذشته که هر روزیک مورد جدیدی  از آن کشف و رونمایی می شود ، این است که مجلس نتوانسته به وطیفه نظارتی خود به طور جدی عمل کند و برخی از نمایندگان چنان تابع دولت شدند که  رفتارهای آن ها موجب وهن مجلس شده است .

وی افزود : همه تلاش ما اصلاح امسال معظوف به ارتقا جایگاه مجلس خواهد شد تا با تبیین چند باره نقش آن یاد آور شوم که مجلس خوب چه مجلسی است و ما برای رساندن مجلس به جایگاه واقعی خود چه برنامه ی داریم .

این استاد دانشگاه اعلام کرد : ما مجلس تابع نمی خواهیم ، مجلس آزاده و مستقل می خواهیم ، مجلسی که هم از دولت حمایت کند و هم برامور آن نظارت داشته باشد و از دیدگاه ما در چنین مجلس که نمایندگان واقعی مردم آن جا هستند فرقی نمی کند که کسی محافظه کار و یا اصلاح طلب باشد.دکتر عابدی مطرح کرد / ۱۰ خواسته ی اصلاح طلبان از دکتر روحانی

وی افزود : نماینده اگر آزاده باشد در برابر تخلفات آشکار از قانون و به تاراج رفتن سرمایه های ملی کشور هرگز سکوت نمی کند و به وظیفه ملی و نظارتی خود تحت هر شرایطی عمل می کند.

عابدی گفت : تجربه نشان داده که ما باید برای هر حالتی در عرصه شطرنج سیاسیت برنامه داشته باشیم و بتوانیم تحولات را پیش بینی کنیم .

این فعال سیاسی گفت : ما  در عین پافشاری بر مطالبات به حق مردم باید خود نیز فداکارانه موثرترین اقدام ممکن را در راستای باورهای اطلاح طلبانه انجام دهیم و بیش از پیش وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم .

وی با اشاره به نقش اصلاح طلبان و نیروهای اعتدال گرا در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ اعلام کرد : وحدت گروه های اصلاح طلب رمز پیروزی دراین  انتخابات بود و باید از این تجربه گرانسنگ استفاده کرده و در انتخابات پیش رو هم ( مجلس ) به فهرست واحد برسیم .

دکتر عابدی خاطر نشان کرد : البته انسجام ما رافع این موضوع نیست که انتطاراتمان را ار دولت تدبیر و امید که آن جدای از خود نمی دانیم ، طرح نکنیم .

وی بیان کرد : ما از دولت انتطار داریم بر حسب وطیفه داتی خود بر اجرای قانون پافشاری کند و تا جایی که می تواند به فشارهای غیر قانونی و فراقانونی  قبل ، حین و  بعد از انتخابات تن  ندهد و برای ایجاد فضایی عادلانه برای مشارکت  همه طیف ها و جناح ها بکوشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواسته های اصلاح طلبان استان از دولت تدبیر و امید را به شرح زیر بیان کرد.

۱-  توجه ویژه به عرصه سیاسی ، فرهنگی و اولویت دهی به برخورد فعال دراین دو عرصه در کنار سه اولویت حل مناقشه ی تنش زدای در عرصه بین المللی و حل مشکلات اقتصادی .

۲-  توجه به مطالبات و حساسیت های بدنه اصلی حامیان دولت (جریان اطلاح طلبی ) به ویژه در عرصه آزادی بیان ، مطبوعات و آزادی فعایت احزاب  .

۳-  مقابله با هرگونه اعمال محدودیت و سانسور برای شبکه های اجتماعی و مجازی به عنوان ستون فقرات حامیان دولت .

۴-  تلاش وافر در راستای افزایش نقش آفرینی احزاب استخوان دار و در جامعه و کاهش نقش کانون ها رانتی قدرت و ثروت .

۵- ایستادگی قاطع در مقابل زیاده خواهی کانون های رانتی ثروت و قدرت از طریق روشنگری در عرصه عمومی و استفاده از تمام اهرم های قانونی دولت .

۶-  حضور فعال دولت در عرصه سیاسی جامعه از طریق پاسخگویی ،  انتقاد ،  موضع گیری و روشنگری .

۷ – ارتقای انسجام همسان سازی و هماهنگی سیاسی در درون دولت به گونه ی که صدا و و موضع واحد و هماهنگی از دولت شنیده شود.

۸- پرهیز از مسامحه و محافظه کاری دراطلاع رسانی میزان تخریب ها و فجایع باقی مانده از دولت گذشته و فسادهای سیستماتیک انجام گرفته توسط آن دولت .

۹- بازنگری اساسی درتمام سطوح مدیریتی دولت  برای اطمینان از به کارگیری نیروهایی که در قول و فعل ، مدافع و معتقد راستین سیاست های دولت هستند.

۱۰ –  اطلاع رسانی در مورد و عده های عملی شده و روشنگری در خصوص موانع و علل عدم تحقق وعده های عملی نشده و در صورت لزوم عذرخواهی صادقانه و صمیمانه برای نمایش صداقت و رو راستی دولت بامردم .

حاشیه های مراسم :

در این مراسم اصلاح طلبان سرشناسی همچون اروجعلی محمدی ، دکتر شکور اکبرنژاد ، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده سابق اهر و هریس ،سیروس سازدار  نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ مرند و جلفا در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی ، دکتر محمد باقر بهشتی اقتصاد دان ، استاد دانشگاه و معاون سابق استاندار اردبیل ، حجت الاسلام سید حمید مهدوی اقدم نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی و میزا جواد لطف الله پور  حضور داشتند .

حضور نمایندگان احزاب و گروههای اصلاح طلب استان نیز همچون اعضای حزب مشارکت ، ندای ایرانیان ، اعتدال و توسعه ، حزب اراده ملت ، اعتماد ملی ، انجمن اسلامی معلمان ، مجمع زنان نواندیش، کارگزاران سازندگی،  انجمن  اسلامی مهندسان،  اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان آذربایجان شرقی و نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نیز در این مراسم به چشم میخورد .

فرمانداران و بخشداران  دولت تدبیروامید ،  مدیران دولت اصلاحات و مدیران ارشد دولت سازندگی نیز در این مراسم حضور چشمگیری داشتند .

استقبال از مهمانان نیز توسط دکتر کریم عابدی ، جعفر تقوی و پورحسن صورت میگرفت که با گرمی و صمیمیت خاصی همراه بود .

روسای و اعضای ستاد های دکتر روحانی و اعضای شورای مرکزی ستاد دکتر عارف در استان آذربایجانشرقی نیز به این مراسم دعوت بودند .

حضور مهندس محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی موجب شگفتی و تعجب برخی از مهمانان شده بود .

زمانی که دکتر عابدی برای سلامتی ” حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی ” دعا کردند حضار و مدعوین به شدت وی را مورد تشویق قرار دادند بطوریکه عابدی دقایقی نتوانست سخنان خود را ادامه دهد .

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۰۹۵۹

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۰۶۴۳

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۰۶۲۵

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۰۴۴۴

ضیافت افطاری اصلاح طلبان استان آذربایجانشرقی / تصاویر (۲)

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۵۸۱۱

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۲۰۲۴

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۰۹۰۷

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۲۲۱۸(0)

۲۰۱۵۰۷۰۱_۲۲۵۳۱۰

منبع: پایگاه خبری تدبیر و امید

انتهای خبر