بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد تبریز، بیمارستان افتتاح شده ای که خدمات پزشکی ارایه نمی کند!

بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی امام سجاد در اواسط خرداد امسال با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره برداری رسید، اما با وجود افتتاح این بیمارستان هیچ گونه خدمات پزشکی به مردم ارایه نمی شود. بیمارستان امام سجاد با تبلیغات گسترده ای در سطح شهر سرانجام به بهره برداری رسید، اما بحث هایی در خصوص مجهز […]

image_pdfimage_print

بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی امام سجاد در اواسط خرداد امسال با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره برداری رسید، اما با وجود افتتاح این بیمارستان هیچ گونه خدمات پزشکی به مردم ارایه نمی شود.

بیمارستان امام سجاد با تبلیغات گسترده ای در سطح شهر سرانجام به بهره برداری رسید، اما بحث هایی در خصوص مجهز نبودن این بیمارستان مطرح می شود که موجب عدم ارایه خدمات به مردم می شود.

به گزارش اعتدال پرس، خبرنگار هم نوا برای بررسی این موضوع گزارشی در خصوص عدم ارایه خدمات پزشکی در بیمارستان امام سجاد ترتبیب داده است و در این گزارش گفتگویی با علیرضا منادی نماینده سابق تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان آذربایجان شرقی ترتیب داده است که در مطلب زیر می خوانید.

116

دانشگاه آزاد برای تکمیل بیمارستان امام رضا ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است

نماینده سابق تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان آذربایجان شرقی با اشاره به علت های عدم خدمات دهی بیمارستان افتتاح شده امام سجاد گفت: دانشگاه آزاد مجموعه ای است که هیچ گونه بودجه ای از محل خاصی ندارد و بیمارستان امام سجاد نیز قبل از اینکه توسط این دانشگاه عملیات اجرای اش آغاز شود، با پیشرفت ۱۳ درصد به عهده وزارت نفت بود که آن زمان ما این بیمارستان نیمه کاره را خریداری کردیم و بیمارستانی که هشت سال رها شده بود، دانشگاه آزاد این بیمارستان را از ۶۰ تختخواب به ۱۳۳ تختخواب ارتقاء داد.

علیرضا منادی با اشاره به مساحت و زیربنای بیمارستان امام سجاد افزود: این بیمارستان به مساحت سه هکتار و با زیربنای ۲۰ هزار متر در بهترین نقطه شهر واقع شده و از محل بودجه دانشگاه آزاد تبریز اعتبارش هزینه شده است.

در زمان آغاز عملیات اجرای تکمیل بیمارستان امام سجاد با گرانی ارز مواجه شدیم

وی همچنین در ادامه گفت: در زمان آغاز عملیات اجرای تکمیل بیمارستان امام سجاد با گرانی ارز مواجه شدیم و در آن زمان پیمانکار ۳۴۰ میلیارد ریال تعدیل اعتبار درخواست کرده بود که ما اجرای این پروژه با این اعتبار را قبول نکردیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال بیمارستان امام سجاد را به مرحله اتمام رساند، در حالی که پیمانکار برای تکمیل این بیمارستان ۳۴۰ میلیارد ریال درخواست کرده بود که ما با یکصد میلیون ریال در هزینه اعتبارات صرفه جویی کردیم.

منادی همچنین در ادامه افزود: بیمارستان اما سجاد هفت بخش و شش اتاق عمل با تجهیزات خیلی قوی دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود بیمارستان امام سجاد را رئیس جمهور افتتاح کند، اظهار داشت: در سفر دولت تدبیر و امید ما می خواستیم که بیمارستان امام سجاد را افتتاح کنند، اما تیم هیئت بازرسی رئیس جمهور قبول نکردند و گفتند که از نظر امنیتی مشکل داریم.

نماینده سابق تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان آذربایجان شرقی از تجهیز داروخانه، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، اورژانس  خبر داد و افزود: این بیمارستان توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

منادی علت عدم خدمات دهی به مردم در این بیمارستان افزود: علت اصلی این امر برون سپاری این بیمارستان است و از وزارت بهداشت مجوزی دریافت کردیم که هیئت امنا این بیمارستان را خریداری کنند.

وی همچنین ادامه داد: دانشگاه آزاد با سابقه ۳۰ ساله خود در رشته دندانپزشکی، این بخش را نیز در بیمارستان امام سجاد راه اندازی کرده ایم و این بخش نیز توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و قرار است که اساتید دانشگاه در این بخش فعالیت خواهند کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از ایجاد فاضلاب شهری در داخل بیمارستان خبر داد و افزود: عمق این فاضلاب هفت متر بود که هزینه زیادی برای حفر چاه این فاضلاب هزینه کردیم.

به علت تعیین تکلیف برون سپاری برای اداره بیمارستان هیچ نوع خدماتی در این بیمارستان ارایه نمی شود

منادی از آمادگی دو بخش درمانگاه و اورژانس بیمارستان امام سجاد خبر داد و افزود: تاکنون به علت تعیین تکلیف برون سپاری هیچ نوع خدماتی در این بیمارستان ارایه نمی شود.

وی همچنین در ادامه از ارزان بودن خدمات پزشکی در بیمارستان امام سجاد خبر داد.

نماینده سابق تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان آذربایجان شرقی از آمادگی بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی امام سجاد خبر داد و گفت: با افتتاح این بیمارستان دانشجویان دانشگاه آزاد نیز از خدمات این بیمارستان استفاده می کنند.

منادی از پیشرفت صد در صدی بیمارستان امام سجاد خبر داد و افزود: این بیمارستان به صورت کامل پیشرفت داشته است و پیمانکار نیز موظف است به مدت شش ماه اقدامات ناقص را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آموزش پزشکی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد، گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بین‌المللی و ۱۳۳ تخت‌خوابه امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تأسیس و راه‌اندازی بزرگترین دانشکده دندانپزشکی شمال‌غرب کشور در فاز اول با ۱۲۰ یونیت از اقدامات بزرگ در بخش پزشکی و آموزشی استان است.

111

افتتاح بیمارستان امام سجاد تبریز با هماهنگی علوم پزشکی نبوده است

همچنین در چند روز گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز در نشست خبری که با خبرنگاران استان با بیان اینکه افتتاح بیمارستان امام سجاد تبریز با هماهنگی علوم پزشکی نبوده است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برای افتتاح بیمارستان خود در تبریز هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی نداشته است.

علی تقی زادیه  با اشاره به عدم راه اندازی بیمارستان دانشگاه آزاد با وجود افتتاح آن گفت: برای افتتاح این بیمارستان، دانشگاه آزاد مکاتبه‌ای با علوم پزشکی نداشته است، البته ما از وجود دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کنیم اما باید برای افتتاح آن هماهنگی هایی با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

علیرضا منادی در پاسخ به این ادعای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: زمانی که دانشگاه آزاد عملیات اجرایی بیمارستان امام سجاد را انجام می داد، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نامه ای تحت عنوان موافقت این معاونت با انتقال بیمارستان ذکریا نوشته بودند و علت عدم حضور نماینده از علوم پزشکی به علت وجود محدودیت ها در سفر رئیس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بود، البته محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دعوت شده بودند که خودشان حضور نداشتند و این بیمارستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و اسماعیل جبارزاده اساندار آذربایجان شرقی در این مراسم حضور داشتند.

***

امیدواریم که با تعیین تکلیف اداره این بیمارستان و انجام اقدامات برون سپاری شایعات مطرح شده در جامعه به پایان برسد.

گزارش از : زهرا ناصران

انتهای خبر