بعد از وقفه ای ۴ ساله صورت گرفت: انتخابات هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی/ شبستری: روابط عمومی‌ها باید هر آنچه واقعیت است به مردم منعکس کنند

انتخابات دوره جدید هیئت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌ شرقی برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس، مدیران روابط عمومی ادارات دولتی و ارگان‌های مختلف استان عصر امروز دوشنبه ۱۵ تیر، برای انتخاب ۷ عضو جدید هیئت رئیسه و بازرس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی گردهم آمدند. در این انتخابات که با حضور دکتر شبستری […]

image_pdfimage_print

انتخابات دوره جدید هیئت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌ شرقی برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس، مدیران روابط عمومی ادارات دولتی و ارگان‌های مختلف استان عصر امروز دوشنبه ۱۵ تیر، برای انتخاب ۷ عضو جدید هیئت رئیسه و بازرس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی گردهم آمدند.

در این انتخابات که با حضور دکتر شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار و در تالار استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، ۱۳ نفر از کاندیداهای ثبت‌نام کننده در این سمت به بیان دیدگاه‌ها و تبلیغات خود پرداختند که چهار نفر از کاندیداهایی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند به علت عدم حضور در جلسه از روند انتخابات حذف شدند.

بر اساس اساسنامه، در این انتخابات ۵ نفر به عنوان هیئت‌رئیسه اصلی، دو نفر ععضو لی‌ البدل و یک نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب شدند.

از میان ۸۵ آرای ماخوذه، ۸۳ رای صحیح اخذ شد و مختار خوش‌ پیمان(منطقه آزاد ارس)  با ۵۲ رای، اسد بابایی( سازمان تبلیغات اسلامی ) با ۵۰ رای، حسن اسد‌زاده شهیر ( اداره کل امرو مالیاتی استان) با ۴۸ رای، محمدحسین نورالهی(بانک رفاه آذربایجان شرقی ) با ۴۶ رای ،امیر کریم‌ زادشریفی( بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی ) با ۴۴ رای، سید علی موسوی(نظام صنفی رایانه استان) با ۴۲ رای  و محمود زرین( فرمانداری میانه) با ۳۸ رای به عنوان اعضای اصلی هیئت رئیسه این شورا انتخاب شدند.

یعقوب جوادی‌جاوید( روابط عمومی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی) نیز با ۳۶ رای به عنوان بازرس هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.

همچنین محمدرضا عزیزپور مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان با ۳۸ رای، محمدرضا بخشعلی‌زاده مدیر روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز با ۲۴ رای و داود قاسم‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان  با ۲۱ رای به عنوان اعضای علی‌البدل و هادی جبارپور خورشیدی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی در ابتدای این نشست گفت: یکی از کارهای مهم روابط عمومی‌ها اعتمادآفرینی در میان مردم است و برخی فسادهای اقتصادی و دیگر فسادها موجب سلب اعتماد از برخی مردم شده است.

شبستری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک گفت: روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت مردم فعال شوند و هرچه میزان حضور مردمی بیشتر باشد انتخابات سالم‌تری را خواهیم داشت و از سویی دیگر با نزدیک شدن به انتخابات تخریب دولت بیشتر می‌شود که روابط عمومی‌ها به این تخریب‌ها سریعا پاسخ دهند.

وی افزود: انتخاب دولت تدبیر و امید و دولت اعتدال این پیام را پی داشت که مردم از جناح‌بازی خسته شده‌اند و ما نیز موظف هستیم تا این جایگاه  و رویکرد دولت را تقویت کنیم.

شبستری گفت: مدیران و مسئولان استان قادر به نشان دادن کارهای انجام شده نیستند و این یکی از نقاط ضعف مدیران ما است و بیان کارهای انجام شده و انعکاس آنها باید از سوی مدیران و مسئولان روابط عمومی صورت گیرد.
وی خواستار انعکاس مشکلات به صورت شفاف به مردم شد و گفت: روابط عمومی‌ها نباید آمارسازی و عددسازی کنند و هر آنچه واقعیت است به مردم منعکس شود.

شبستری با بیان اینکه در روابط عمومی‌ها افراد قوی و کارآمد حضور داشته باشند، گفت: روابط عمومی‌ها باید محل حضور افراد قوی و توانمند باشد و با حضور افراد ناتوان و غیرکارشناس در پست روابط عمومی مخالف هستیم.

* گفتنی است، دور جدید فعالیت رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی در حالی صورت می گیرد که آخرین انتخابات هیئت رئیسه آن، در سال ۸۹ صورت گرفته و با انقضای دوره ۲ ساله این شورا در سال ۹۱، عملا فعالیت این شورا دچار رکود شده بود که سرانجام به دنبال اعتراض برخی اعضا و اصحاب نظر به مسئولان ارشد استانداری و با پیگیری شخص استاندار دور جدید فعالیت این شورا که نقش مهمی در رفع نقیصه اطلاع رسانی دولت در استان دارد، با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کلید زده شد.

این گزارش حاکی است، طبق آخرین اساسنامه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاههای اجرایی آذربایجان‌شرقی که در سال ۸۹ با همت مدیریت قبلی روابط عمومی استانداری و با کمک جمعی از دست اندرکاران و متخصصین حوزه روابط عمومی در استان تدوین شد، این شورا به ریاست استاندار و در غیاب وی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دبیری مسئول روابط عمومی استانداری و با شرکت کلیه مسئولان روابط عمومی دستگاههای استانی و فرمانداری‌ها و با هدف هماهنگی اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی و تقویت جایگاه روابط عمومی در استان تشکیل شده و هیئت رئیسه آن متشکل از ۵ نفر از مدیران منتخب روابط عمومی های استان می باشد.

برگزاری اولین جشنواره روابط عمومی های برتر استان از دست آوردهای ویژه و به یادماندنی این شورا بود که در سال ۹۰ انجام شد.

پایگاه اطلاع رسانی اعتدال پرس ضمن تبریک به منتخبین جدید، امیدوار است این شورا در دور جدید فعالیت خود بتواند در ارتقاء جایگاه روابط عمومی و تقویت حوزه اطلاع رسانی در استان گامهای جدید و بهتری بردارد.

 

انتهای خبر