واکنش نماینده تبریز به اظهارات نمایندگان استان اردبیل: دریاچه ارومیه را با مسائل سیاسی قومیتی درگیر نکنید

سهم هر استان از آب رود ارس مشخص است و سهم برداشتی استان آذربایجان شرقی از ارس ربطی به سایر استان ها ندارد. به گزارش اعتدال پرس، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرخاب در واکنش به اظهارات روزهای اخیر چند تن از نمایندگان استان اردبیل در خصوص غیر کارشناسی و […]

image_pdfimage_print

سهم هر استان از آب رود ارس مشخص است و سهم برداشتی استان آذربایجان شرقی از ارس ربطی به سایر استان ها ندارد.

به گزارش اعتدال پرس، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرخاب در واکنش به اظهارات روزهای اخیر چند تن از نمایندگان استان اردبیل در خصوص غیر کارشناسی و نمایشی بودن طرح انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه اظهار داشت: مطرح نمودن چنین موضوعاتی به هیچ عنوان نمی تواند قابل قبول باشد زیرا که طرح انتقال آب رود ارس دارای ردیف اعتباری است که چندین سال بر روی آن مطالعه صورت گرفته و مسائل بودجه ای و اعتباری آن در برنامه ای دولت گنجانده شده است.

محمد اسماعیل سعیدی در ادامه افزود: کارشناسان وزارت نیرو بیش از دوسال بر روی این طرح کار کرده و تمامی جوانب آن را سنجیده اند، از این رو صد در صد طرح انتقال آب رود ارس دارای توجیه اقتصادی و فنی است. سعیدی

وی با اشاره به جلسات متعدد بررسی این طرح گفت: در آخرین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور، این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و آغاز عملیات اجرایی آن تصویب گردید.

سعیدی در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی نمایندگان استان اردبیل در خصوص انتقال این آب به بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: آن ها این موضوع را مطرح کرده اند که چون سهم کشور ما از رود ارس محدود است، شاید این برداشت باعث ضربه به کشاورزی مناطق زیر دست این رودخانه شود، اما امری که باید به آن توجه داشت این است که سهم هر استان از آب رود ارس مشخص است و سهم برداشتی استان آذربایجان شرقی از ارس ربطی به سایر استان ها ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید موضوع دریاچه ارومیه را با مسائل سیاسی درگیر کرد، گفت: بحث دریاچه ارومیه نه تنها مساله ملی، بلکه موضوعی بین المللی است، با این حال متاسفانه بعضا شاهد آن هستیم که موضوع مشکل دریاچه ارومیه سیاسی قلمداد می شود ولی به واقع نباید چنین باشد زیرا که مسئولین کشور به صورت جدی درصدد حل این مشکل هستند.

سعیدی خاطر نشان کرد: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی ، همزمان رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور می باشند و از همین رو انتظار می رودکه در مسائلی این چنین، نگاهی فرا استانی داشته باشند تا با اتحاد و همکاری به حل مسائل منطقه ای کمک کنیم.

انتهای خبر